K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2011, 19:28   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Dagens navn: ERGODIMSDAME!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 01:58   #12
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Nu tænker jeg bare, en vaskemaskine oven på en træplade med ben der centrifugerer, eller en træ kasse, det skal edermagme være solidt bygget for at det ikke giver en frygtelig larm og fare for at det rykker sig og maskinen falder ned.

Nu har jeg dårlig erfaring med en vaskemaskine, der flyttede sig hver gang den cetrifugerede (den blev repareret 3 gange uden at komme problemet til livs) og det larmede så meget, at naboerne 2 huse væk klagede.

I et forsøg på at stoppe "flytteriet", lagde kæresten nogle legablokke og murede det hele til med beton og det holder bare (dog hjalp det ikke en meter på maskinen og den blev skiftet ud), det var dog skønt at få den hævet de 20 cm.

En tidligere kollega, havde muret dobbelt lag legablokke op og belagt det med klinker magen til dem på gulvet, til begge maskiner og hans kone var henrygt.

Godt nok bliver der ikke plads til skuffer neden under, men det holder.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 13:58   #13
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Lidt sjov

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Dagens navn: ERGODIMSDAME!
Jaaah er det ikke bare et popsmart nyt ord ?

Se lige her hvad der sker hvis du deler ordet op .

ER GOD
IMS = forkortelsen = I MIN SAG
DAME

Så som du nok kan se har ordet ERGODIMSEDAME lige pludselig blevet Dobbelt tydigt.. Er det smart eller er det bare smart

Og da jeg fik tilkendt boligændringen på bare 30 min. så er, ERGODIMSEDAME jo ikke helt ved siden af ;-)
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 14:19   #14
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Smile 1000 Tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
Det er Servicelovens § 116 du skal læse op på.
Hejsa Ozelot.. mange tak for oplysningen Jeg har nu læst mig til hvordan og hvorledes og der er dælme meget min ergodimsedame har glemt at oplyse mig om kan jeg se.

Min Ergodimsedame har IKKE fortalt mig, at jeg selv kan vælge den håndværker jeg måtte ønske til at udføre arbejdet og hun har heller ikke fortalt mig, at jeg gerne må vælge andre materialer end dem kommunens håndværker evt. vil bruge.

Det betyder jo rent faktisk, at hun har tilsidesat sin oplysningspligt

Men med loven i hånden , kan jeg nu med sindsro få mit bryggeres til at se ud som jeg vil det. og det er jeg bare hamrende glad for.

Jeg indsætter lige et link til reglerne, hvis andre skulle ha eller få brug for det.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=133141

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 16:17   #15
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Dog skal du lige være opmærksom på at din frie ret til at vælge kan begrænses ud fra det økonomiske, hvilket vil sige at hvis de tilbyder en løsning der kan laves for 5000, men du ønsker at det skal laves anderledes og prisen så bliver 10000 så mener jeg godt de må afstå fra at yde den støtte da der skal være mening med udgiften, og hvis deres løsning opfylder det den skalm har de deres på det rene.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 16:43   #16
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@Garfield

I lovgivningen står der følgende"Frit valg

§ 1. En borger, der er tilkendt hjælp til boligindretning efter § 116, stk. 1, i lov om social service, kan, hvis den pågældende ønsker at benytte en anden håndværker end den, som kommunalbestyrelsen har valgt, vælge selv at lade boligindretningen udføre og få udgifterne hertil refunderet, dog højst med et beløb svarende til den pris, kommunen kunne have fået udført boligindretningen for hos den håndværker, som kommunen har valgt. På samme måde kan borgeren vælge andre materialer end dem, som kommunalbestyrelsen har anvist.

Det vil sige at kommunen ikke kan afstå fra at yde mig støtten, sådan som jeg opfatter det

§ 2. Ved betaling for boligindretning, hvor borgeren har benyttet sig af frit valg, skal fakturaen fra den håndværker, som borgeren vælger, sendes og afregnes direkte med kommunen. Borgeren hæfter selv for egenandelen, der betales direkte til håndværkeren. Det skal fremgå af fakturaen, om borgerens eventuelle egenandel er fratrukket.

Hvis den løsning jeg vælger koster mere end det kommunen kan få det lavet til, skal jeg selv betale differancen, men kan jeg få udført ændringen for samme pris som kommunen, men med andre valg, skal jeg ikke betale noget ekstra. .

Er vi ikke enige om dette ??

KH. M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:03   #17
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
ja det der står at sålænge prisen er den samme skal de betale men vælger du en anden håndværker som er dyrere end den mand kommunen har, skal du selv betale differencen, og ligeså gælder det materialevalget, men nu er det jo sådan at kommunen har jo folk ansat til at lave den slags opgaver så næsten uagtet hvad du vælger, hvis ikke du vil det kommunen foreslår kommer det til at koste dig penge.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:17   #18
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Vi er vist enige ud fra det svar du gav mig :-) Og jeg er godt klar over at mange kommuner har en handymand ansat til at udfører disse opgaver, men det har min kommune ikke og de skal derfor også hyre ham ind udefra og så kan der jo være forskel på f.eks timeløn og timeforbrug, 2 ting som ikke er uvæsentlige når regnskabet skal gøres op

Der er i dether også tale om sikkerheden, for en vaskemaskine der ikke står ordentlig fast kan altså hoppe ud over kanten og så har vi balladen, for jeg kan sg ikke løfte den op på plads., og så er der alle de aspekter som både kandelsdorff og lola44 er inde på

Jeg har heller ikke noget imod at skulle betale en evt differance, fordi jeg mener disse penge er givet godt ud og jeg får et bryggers som jeg kan holde ud, at se på i lang tid fremover.

Kh.
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension