K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2012, 11:09   #21
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hvor er det langt ude! intet forbavser mig mere med dette samfund!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 12:24   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
og så er der desværre kommet den der kedelige tendens at alle skal melde alle og folk keder sig tit og HOLDER øje med hvad naboen laver
Jeg er fuldkommen enig

Stikkeri er en afskylig ting.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 13:52   #23
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja jeg ikke enig om at alt stikkeri er så afskyeligt, tænker der mange menneskers liv der reddet, rent bogstaveligt, bare i vores lille land, men mener, at hvis man er sammeboende f.eks i 3 måneder, og selv om den ene har en lejlighed der står tom og man stadigvæk betaler husleje dertil, så må man sige de er skattemæssigt sammen. Jeg helt klar over, det nok mere et spørgsmål hvordan mange folk tænker, oven i hovedet.
Der man måske ikke tænkt på man bor sammen, for tanken er måske ikke så hurtigt som hjertet, men man må da give kommunerne ret i, der skal jo være nogle regler, og
ET ELLER ANDET STED, SÅ MÅ DER VÆRE EN STREG I SANDET IKK 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 15:14   #24
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Ja jeg ikke enig om at alt stikkeri er så afskyeligt, tænker der mange menneskers liv der reddet, rent bogstaveligt, bare i vores lille land, men mener, at hvis man er sammeboende f.eks i 3 måneder, og selv om den ene har en lejlighed der står tom og man stadigvæk betaler husleje dertil, så må man sige de er skattemæssigt sammen. Jeg helt klar over, det nok mere et spørgsmål hvordan mange folk tænker, oven i hovedet.
Der man måske ikke tænkt på man bor sammen, for tanken er måske ikke så hurtigt som hjertet, men man må da give kommunerne ret i, der skal jo være nogle regler, og
ET ELLER ANDET STED, SÅ MÅ DER VÆRE EN STREG I SANDET IKK 
Så må de sætte nogle faste regler op, så reglerne er ens for alle, og ikke som nu hvor det er efter hvad den enkelte sb vurderer. f.eks noget med at man må sove sammen x antal gange pr uge, og spise sammen x antal gange pr uge.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 15:19   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tør vædde den påstand, at ALLE mennesker, udmærket godt VED hvornår de er reelt enlige eller ej........!!

det kan ikke være så svært at tænke, om man er kærester eller kun er venner....

Men spørgsmålet er, hvordan tolker kommunen det?? Her tænker jeg på dem der vitterligt ER enlige, men som kommer til at fremstå som værende et par.

At sociale bedragere bliver anmeldt, har jeg svært ved at finde harme følelser overfor. Men at uskyldige også kan risikere anmeldelse, bringer mit p i s i kog!!
- kan huske en sagsbehandler der også arbejdede i en kontrolgruppe, engang fortalte mig, at over halvdelen af anmeldelserne kom fra forsmåede eks kærester, veninder der var blevet uvenner, forældre hvis børn var uvenner, nabostid osv osv.....at de simpelthen anmeldte hinanden pga hævn. RET OFTE havde anmeldelserne slet ikke noget på sig. Men der var også anmeldelser der var berettiget....

Jeg ville aldrig selv anmelde den slags, men det kommer måske også af, at jeg heller ikke kender folk 110% og derfor heller ikke VED 110% sikkert om mine antagelser er rigtige.

Dog ville jeg altid anmelde incest, omsorgssvigt, børnemishandling og den slags.

Men sort arbejde og socialt bedrageri, nej. Det må kommunen og skat selv ligge og rode med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 15:33   #26
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er bare så pokkers svært, at vurdere om det er en man ønsker, at dele adresse med efter en kort intro periode.

Jeg ville da ikke flytte sammen med en jeg kun havde set 2 x om ugen, som ikke må hjælpe med opvasken o.lign. Jeg skal da lige have chancen for at vurdere om han kan lave mad, vaske op, gøre rent mm før jeg lader en flytte ind, den chance får man bare ikke i det kommunale system, for man er social bedrager hvis man ses for ofte, holder i hånd med ham, og han hjælper med opvsken.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 15:42   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet er bare, supersus, at ALLE jo bare vil sige, at ham har de lige mødt, og at forholdet stadig er nyt - også selvom man har været kærester i månedsvis......

Og her bliver det jo svært, for nogen kan nærmest finde på at flytte sammen efter en uge, og andre efter adskillige måneder, men der er dæleme også mange som SLET IKKE vil flytte sammen, men som bare har lyst til at være kærester når de har tid og lyst til det, men med hver deres dør.
- den mulighed fratager kommunen så borgeren.......men den slags enten eller princip.

Kender selv flere der er gift, men som bor på hver deres adresse - men kodeordet er, at de arbejder og derfor ikke skylder nogen noget.
Den model kan man så åbenbart ikke vælge, når man er på en overførselsindkomt - og det er personligt den eneste måde JEG har lyst til at have et forhold på. Jeg vil IKKE bo sammen med nogen fast - jeg har brug for frihed, albuerum og muligheden for ensomhed.
Men det kan ikke lade sig gøre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 15:43   #28
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ Bananen

Den holdning du giver udtryk for er desværre stærkt stigende i takt med at vi som befolkning bliver mere og mere autoritetstro.

Jo jeg kunne måske nok finde nogle enkelte meget grove straffelovsovertrædelser jeg ville anmelde , grove efter egen målestok vel at mærke.

Jeg er sådan set fløjtende ligeglad med hvad samfundet anser som groft i den henseende.

Lovbrud jeg selv lægger afstand til , er ingenlunde ensbetydende med at jeg vil anmelde det.
Forbrydelsen skulle være af temmelig ekstrem karakter , før jeg ville gøre mig sådanne overvejelser

De tre eksempler helenekr nævner til sidst ( incest, omsorgssvigt og børnemishandling ) ville komme under denne kategori.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 17:04   #29
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det er bare så pokkers svært, at vurdere om det er en man ønsker, at dele adresse med efter en kort intro periode.

Jeg ville da ikke flytte sammen med en jeg kun havde set 2 x om ugen, som ikke må hjælpe med opvasken o.lign. Jeg skal da lige have chancen for at vurdere om han kan lave mad, vaske op, gøre rent mm før jeg lader en flytte ind, den chance får man bare ikke i det kommunale system, for man er social bedrager hvis man ses for ofte, holder i hånd med ham, og han hjælper med opvsken.
Jeg er simpelthen ved at eksplodere af raseri, ja altså ikke på dig sgu, men på systemet. Hvad er det dog for noget *** de har gang i ? Må man nu heller ikke se, om man reelt har mulighed for at danne par eller ej....Jamen for pokker da! Overvågnings Danmark.....Jeg er kraftdæleme gal.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 17:12   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes ikke man er snyder fordi man har kendt hinanden et par mdr...de fleste vil såmænd gerne flytte sammen.men personlig synes jeg også man ka gøre det for hurtigt og det ka også give bagslag...

så længe der er regler vil der blive snydt - uanset området og pludselig er ganske alm borgere snydere..det er ikke fair...

så som en anden siger så må der være klare regler for hvad man ka og hvordan...så gik folk måske ikke og følte sig overvåget når de her temaer kommer frem..
vil sige jeg er gift - men har i kort tid været enlig og da så vi også hinanden

sttribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår er man reelt enlig? Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 02-02-2013 08:29
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
boligydelse og reelt enlig tyrkiet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-01-2011 18:48
Førtidspensionist reelt enlig ? stallion700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-07-2008 18:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension