K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2014, 17:22   #1
katrine Debell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
katrine Debell er ny på vejen
Borgere med psykiske problemer i beskæftigelsesforvaltningen

Jeg er studerende på kandidatuddannelsen i socialt arbejde på Aalborg universitet,i gang med at skrive speciale og søger informanter til interview.

Specialets problemformulering er: Hvordan erfarer og oplever borgere med psykiske problemer det sociale arbejde i beskæftigelsesforvaltningen?

Jeg undersøger om borgere med psykiske problemer erfarer og oplever at de bliver mødt med en anerkendende tilgang-bliver inddraget og har indflydelse på vurderinger og beslutninger med mere og om deres situation bliver forbedret eller forværret når de har kontakt med beskæftigelsesforvaltningen.
Det er selvfølgelig meget kort fortalt.

Jeg har tavshedspligt og oplysninger der vil kunne føre til genkendelse af informanten eller andre personer nævnt i interview vil blive anonymiseret.

Hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at deltage i interview

Skriv til:[email protected]
eller ring 31935144

Venlig hilsen
Katrine Debell
katrine Debell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 17:44   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg tror at alle bliver mødt lige respektløst som os med psykiske lidelser.

Og...
Har folk ikke en psykisk lidelse inden de bliver slæbt igennem systemet, så er det nærmest et mirakel hvis de kommer ud på den anden side uden en eller anden form for psykisk skade.
Vel også derfor kommunerne vil have, stort set, alle udredt hos en psykiater, uanset om det drejer sig om psykiske lidelser eller somatiske.

Det er farligt at begynde og splitte os op fordi vi har psykiske lidelser, sygdom er sygdom...
I kommunerne bliver alle skåret over en kam, det lægger loven op til, og kommuner gør intet selv for at fremstå mere imødekommende end loven kræver.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 09:57   #3
balde53
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: thisted
Alder: 50
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
balde53 er ny på vejen
jeg har nu aldrig haft en psykisk lidelse for at jobcentret og min arbejdes give nægte mig min pension og div tillæg (søn/hellig dag- 6 ferieuge og fritvalgs tillæg. på bag grund at jeg har fået mere i løn og (vi have lavet en aftale om det) hvilken ikke passer og som der er have vi heller ikke nogen ansættelse kontrakt (kun en vis arbejdettilsynet kom da han vil få en bøde på 250000 pr ansat) andet end den fra jobcentret som beskrev at jeg skulle have mindsteløn inden for det fag og at den overenskomst skulle overholdes som var til det fag. som jeg har på skrift fra fra den gang det flexjob blev lavet. jeg har kæmpet en kamp siden om at få de penge. der skal lige siges at min arbejdetsgiver og henden fra jobcentret kender hinanden privat igenem hendes mand og hun prøver at skjule de oplysninger om den ansættelse kontrakt der var blevet lavet samt div papir som jeg nu har fået fra min nye sagsbehandler. efter det her er jeg gådet ned med deprasion-stress og social angst og skal i behandlig i 8 månde da det er sådan at det sådan set er ved at ødlægge mig fammilie og mit venskab. jeg har en ven som støtter mig da jeg hvilken tør at komme nogen steder andet end i mit udhus hvor jeg er det medste af dagen eller inden for i huset jeg er aldrig ude at handle da jeg er bange for at møde andre mensker og har en masse dumme ide/stemmer op i hovedet om at gøre skade på min arbejdetsgiver og henden jobkunsulet som har snydt mig for de penge. jeg er ordblind og alle kan sådan set bilde mig alt ind. intil at jeg for nydlig har fået divs. programer til computer så jeg får læst op hvad jeg søger på. det har de vist i næsten 20 år og først nu gjort noget ved det. jeg have det meget bedre dengang jeg gik og lavet kriminalitet som de siger at ikke kunne betale sig. men det kan nu helle ikke betale sig at få et arbejdet hvor man bare bliver snydt af systemet også skal man bare trækkes igemen alt lorte fordi at man er dum og ikke kan læse sin ejen lønseddel og efter alt det her jeg har kæmpet på i 1 år nu har fuldstedig ødlagt mig og mig famielie. for bare når jeg tænker på det bliver jeg meget hidsig og skal hurtigs mulig have noget til at berolig mig med da jeg ikke ved hvad jeg laver. så heldigvis lige i dag har jeg en af de gode dage og tænker på tv2 Det er samfundet skyld. men ja jeg er blevet meget syg i hovedet og min læge ved det og siger at når jeg kommer der op at køre skal jeg have fat i distrikt psykiatret hurtigs mulig så der ikke sker noget.

Sidst redigeret af balde53; 06-04-2014 kl. 09:59.
balde53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 10:53   #4
katrine Debell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
katrine Debell er ny på vejen
Svar til nøgne tær og balde53

kære nøgne tær og balde53.
Jeg forstår godt indsigelsen mod kun at lade problemformuleringen rette sig mod borgere med psykiske problemer og jeg mener at du(nøgne tær) har ret i at langt de fleste oplevelser vil gælde på tværs af problemer og sygdom. Det er vigtigt ikke at splitte gruppen op og på den måde individualisere problemet-som du pointerer- og det er netop IKKE min hensigt.
Jeg vil netop gerne vise hvordan problem (og løsning) hænger fuldstændig uløseligt sammen med den kontekst som beskæftigelsesforvaltningen er og jeg ved fra tidligere projekter at mennesker med somatiske sygdomme oplever et massivt pres og manglende anerkendelse som undergraver identitet og selvforhold.
Det er også det du balde53 beskriver.
Men jeg har valgt at afgrænse det til borgere med psykiske problemer og på den måde kan jeg måske få enkelte aspekter med som er særlige for denne gruppe(som jo i sig selv også er meget bred og forskellig).
Men jeg synes du( nøgne tær) har ret i at det kan diskuteres og det er en diskussion jeg vil tage med i mit speciale.
Jeg synes i begge har nogen meget vigtige betragtninger og vil meget gerne interviewe jer. Det bliver helt på jeres præmisser. Så skriv eller ring hvis i har lyst til at deltage.
[email protected]
Tlf:31935144
Venlig hilsen
katrine Debell
katrine Debell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension