K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2014, 22:31   #1
feirai0cu9meng
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2014
Lokation: Randers
Alder: 47
Indlæg: 3
Styrke: 0
feirai0cu9meng er ny på vejen
Gæld fra indlæggelse på psyk

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at nogen kan gøre mig klogere på ..

Jeg har fået mig frivilligt indlagt på psyk sidste år, da jeg ikke kunne overskue noget som helst. Jeg har en ADHD diagnose og har døjet med stress episoder ad flere omgange .. sidste år kunne jeg ikke klare mere og fik mig selv indlagt, da jeg var på vej til at skade mig selv.. Jeg har været indlagt i omkring 3 måneder.

I den periode holdt jeg derfor op med at beltale regninger, da banken (Jyske bank, de røvhuller) lod det stå til og afviste betalinger af husleje, varme og EL fra budget kontoen.

Det gjorde, at jeg nu har oparbejdet et gæld til disse virksomheder, som jeg forsøger at afbetale. Jeg er på kontanthjælp og har begrænsede muligheder for at betale.

Jeg gerne afbetale det jeg kan, men jeg forstår ikke, at jeg kunne ende i sådan en situation på grund af en indlæggelse på psyk. Er det ikke normalt, at folk bliver syge? Hvordan skal banken reagere?

Er der nogen mulighed for at klage over banken og evt. få det gæld ud af verdenen? Hvem kan hjælpe mig?
feirai0cu9meng er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 22:40   #2
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mener man kan søge noget de kalder enkelt ydelse når man er på kontanthjælp.

Men har du ikke de penge stående på din konto / budget eller du har måske ikke fået kontanthjælp da du var indlagt ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 22:44   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En budgetkonto er jo netop en konto, hvor alt bliver betalt til tiden, så hvad banken har gang i kan jeg ikke finde ud af....

Gik dine penge da ikke bare ind hver måned??
Og står de der så ikke stadigvæk, så du bare kan betale det hele nu??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 22:50   #4
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Vi må,jo gå ud fra at vedkommende ikke har dem siden må afdrage på gælden .

Hvis vedkommende selv har brugt dem tror jeg ikke der er noget hjælp at hente men har der ingen indkomst været må der kunne søges enkeltydelse
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 22:51   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Prøv at spørge forbrugerstyrelsen om regler på området. Banken er jo kun et firma!
Jeg var ude for det samme med Nordea.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 22:53   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men har der stået penge på den budget konto...

Hvis ikke har du så fortalt banken at de skal betale regningerne fra din alm konto forudsat at der har stået penge der..inden du lod dig indlægge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 23:10   #7
feirai0cu9meng
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2014
Lokation: Randers
Alder: 47
Indlæg: 3
Styrke: 0
feirai0cu9meng er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Prøv at spørge forbrugerstyrelsen om regler på området. Banken er jo kun et firma!
Jeg var ude for det samme med Nordea.
Hvad gjorde du så? Hvad gjorde banken?

Jeg var på kontanthjælp op til min indlæggelse, så der kom penge ind på kontoen. Jeg magtede ikke noget og hvis noget ikke blev betalt op til min indlæggelse så lod jeg det stå til, da jeg nogle gange er bange for at åbne breve.. men der blev altid overført penge fra "lønkonto" til min budget, så banken burde ikke have nogen grund til at lade være med at beltale.
feirai0cu9meng er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 23:23   #8
feirai0cu9meng
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2014
Lokation: Randers
Alder: 47
Indlæg: 3
Styrke: 0
feirai0cu9meng er ny på vejen
Jeg må tilstå, at jeg ikke kan overkomme at skulle snakke med forbrugerstyrelsen lige nu. Jeg er godt klar over, at de har en telefon og at de kan svare på e-mail hvis man venter længe nok ..

Jeg ville nok mest høre om der var andre, som har været i lignende situation og som kom ud af det uden at være endt i dyb gæld, som er svær at gøre noget ved. Det virker ret umenneskeligt, at jeg er endt i gæld på grund indlæggelse på psyk. Jeg mener ikke, at nogen spurgte mig omkring økonomi.
feirai0cu9meng er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 23:42   #9
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Jeg mener at en del af dette svigt han pålægges hospitalet.

Det er standart procedure at en svært dårlig patient der indlægges på psyk, får kontakt med en socialrådgiver tidligt i forløbet, netop for at undgå at nogen havner i sådan en situation som din.

Det kan undre mig at em indlæggelse på 3 måneder ikke på et eller andet tidspunkt skulle få personalet til at tænke at der kunne være et eller andet.

Personalet på disse afdelinger hører tilsvarende så ofte, så ja, jeg forstår slet ikke hvorfor der ikke er blevet sendt en socialrådgiver efter dig i din situation.

Men som andre siger, banken er en forretning... personligt har jeg dog aldrig haft problemer med den nævnte, også selvom jeg ikke altid er den der har penge på kontoen inden jeg bruger dem.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 00:25   #10
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Kan du ikke bare betale den gæld med de penge som der er overført på budgetten . De må jo da stå der endnu når banken ikke har betalt regninger med dem
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension