K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 10:19   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
AKUT behov for enkeltydelse - lang sagsbehandlingstid.

En her hvor jeg er i arbejdsprøvning (hun er i aktivering) har svære smerter i ryggen. Det er en gammel skade som er blusset op i forbindelse med aktivering.

Hun har fået henvisning af egen læge til fysioterapeut.

Derpå mødt op på kommunen og søgt enkeltydelse til fysioterapi.

Hun modtog brev fra kommunen om at de er overbebyrdede og sagsbehandlingstiden derfor er 5 uger, i stedet for 3 uger.

Hun har AKUT brug for enkeltydelse til dækning af udgiften til fysioterapi. 3 uger var i forvejen helt hen i vejret da det er AKUT, og nu er det så forlænget til 5...

Hvad skal hun gøre?


Min bedste idé er:

Blive sygemeldt fra arbejdsprøvning af egen læge, således at jobcenter bliver involveret.
Jeg tænker, at de kan sætte gang i sagsbehandlingen da de jo ønsker at hun kan passe arbejdsprøvningen.
Men det syntes jeg nu er lidt uheldigt...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 10:56   #2
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Annagw
Jeg kan godt forstå hun gerne vil passe sin arbejdsprøvning, men hun må jo også forstå at hun kan risikere at forværre skaden / smerterne i ryggen, da det er blusset op under arbejdsprøvningen er det meget vigtigt at hun kontakter sin læge.
Jeg er helt enig i din ide, godt tænkt.
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 11:14   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt enig
stop mens legen er god
det er bare og sygemelde sig, inden skaden måske bliver varig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 11:31   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hun er i almindelig aktivering.

Hun var kommet i et værksted med udflugter hvor der ikke blev taget hensyn til, at hun ikke kan gå længere distancer.

Nu er hun kommet midlertidigt i computerværksted, men det er meningen hun skal tilbage til det andet. Men det skal der naturligvis laves om på.

Men sagen er at hun er kontanthjælpsmodtager på almindelige vilkår - ikke arbejdsprøvning osv.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 11:31   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg mener, at hun skal snakke med sin læge om hvorvidt en sygemelding er relevant.

Derudover synes jeg, at hun skal skrive en mail til sin sb og sætte denne ind i problematikken.

For nogle år siden var jeg i en arb.prøvning hvor de, i samråd med min sb, mente, at jeg kunne have glæde af træning.
Enkeltydelse blev bevilget meget hurtigt, jeg skulle ikke engang skrive/dokumentere mine udgifter, for de vidste jo godt, at jeg ikke ville gennemføre træningen for egen regning.

så en enkeltydelse kan godt ekspederes hurtigt.

Men det vigtigste, vil jeg mene, er, at hun finder ud af hvad det er der har fået hendes skade til at blusse op, sådan, at hun kan undgå, at det sker igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 12:02   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det der har fået skaden til at blusse op er, at hun blev hevet med på en udflugt der endte med at have flere timer gående og stående, til trods for, at hun var blevet lovet at der ville være meget lidt.

Jeg har sagt, at hun skal ringe til sin sagsbehandler - men hun har haft sendt brev til vedkommende og sat hende ind i sagen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 23:31   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Derudover er lægeinddragelse vigtig for evt skadeerstatning, ved varig skade.

Skaden SKAL meldes, såfremt der bliver varig men.

Korrekt at der SKAL skrives, ikke ringes. Husk at hun får/tager kopi af skrivelse.

Er enig i at sygemeldning må være det rigtige indtil fys.behandling kan afhjælpe problemet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 23:37   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg talte med hende i eftermiddag og ser hende først igen tidligst fredag.



Øvrige svar er ikke nødvendige.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
behov for hjælp! mjukiscarry Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-08-2011 23:14
Lang sagsbehandlingstid i Københavns Kommune gunvor Politik og Samfund 2 25-12-2010 17:50
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang sagsbehandlingstid er rimelig? Anya78 Spørgsmål ang fleksjob 1 05-10-2009 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension