K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2009, 11:28   #1
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Bomi - roskilde?

Hej Alle
Er der nogen af jer, der har været på "bomi" i Roskilde, og som kunne tænke sig at dele sine erfaringer med mig.

Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 11:36   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, prøv at bruge søgefunktionen øverst oppe på forsiden af k10.

Jeg skrev: Bomi -og der kom en masse sider frem. Måske er der noget du de kan bruge?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 13:47   #3
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Tak.. Går straks igang.
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 14:00   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg var der for ti år siden så det er nok forældet erfaringer he he

Så var jeg der før påske de skulle etablere en arbprøvning og det skulle gå meget hurtigt i følge dem .. men men men ... hørte ikke mere derfra ..

Men fik brev i går og jeg skal derud igen onsdag mhp etablering af arbejdprøvning/praktik ...

Det møde jeg var til i april var med min sagsbehandler jeg optog det og blev busted da jeg tabte min mp 3 afspiller på bordet

Men det var nu ikke noget problem at jeg optog (de kunne ikke rigtig sige noget da min sagsbehandler heller ikke gjorde det ) men de oplyste mig da om alle mine rettigheder samt at jeg havde krav på løbende aktindsigt og gav mig deres udtalser fra deres lægekonsulent med det samme...

Han havde såmænd allerede vurderet at jeg sagtens kan påtage mig et fleksjob (inden arbprøvning er startet eller noget ) så han er en dygtig fætter

Nå men jeg har hørt meget dårligt om bomi (på kurser jeg har været på ) jeg er tilknyttet bomi nu ... og skal som skrevet derud på Onsdag .. De vil gerne have at jeg starte i arbprøvning med det mål at komme op på tyve timer det aner jeg og læger ikke om jeg kan , men min sagsbehandler har givet strenge ordre til at jeg skal kunne gå når jeg vil og at jeg IKKE må nødes til at blive (har problemer med at sige fra )

Så hvordan der er derude nu kan jeg ikke rigtig sige , men som skrevet skal derud Onsdag og meningen er at jeg skal være i ekstern praktik og så skal jeg ud til deres fysioterapeut to gange om ugen ... og ud fra det skal der så vurderes om jeg skal have nye skånehensyn og timer i fleksjob eller om jeg skal have førtidspension ..

Nu har jeg selv en lille bitte ide om hvordan min krop fungere (også selv om deres lægekonsulent mener noget andet ) så derfor ved jeg at når jeg først kommer i gang så bliver det så som så med min deltagelse her på K10 ..

Men jeg har tænkt mig at føre jobdagbog og om jeg skriver det her på K10 eller i en noteblok det er jo et ligefedt , så jeg regner med at min jobdagbog bliver skrevet i min blog (og den bliver så kun venner kan se den og dem med tilladelse ) men skriv til mig når tiden kommer så skal jeg sætte dig på så kan du se hvad jeg skriver....

Den bliver ikke for alle da jeg ved at vi har nogen af kommunens folk med her på siden (vinker lige til dem hej Køge ) og jeg vil gerne bare have lidt privatliv og lidt som de ikke ved i mit forløb

MEN husk ... min kommune har bedt om en ekstern så jeg er ikke kun på bomi ..
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 14:12   #5
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Hej Hejdien

tak, jeg vil da helt klart gerne følge din arbejdsprøvning via BOMI..

Jeg er bare glad for at der forhåbentlig snart sker en afklaring om det er via BOMI eller andet.
Jeg tror nu nok jeg har været meget heldig med min sagsbehandler.

Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 14:44   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja der må jeg så sige at da det endelig lykkedes for mig at få den rigtige sagsbehandler i den rigtige afdeling så var jeg også heldig med min sagsbehandler og jeg glæder mig skam også til noget afklaring ...

Kan ikke klandre kommunen at de ikke ved hvad jeg kan , jeg ved det jo heller ikke selv he he

Men to år som sygemeldt flekser der er sgi for meget nu skal der ske noget bare et eller andet ....
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 17:15   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
hejdien skrev Nu har jeg selv en lille bitte ide om hvordan min krop fungere (også selv om deres lægekonsulent mener noget andet ) så derfor ved jeg at når jeg først kommer i gang så bliver det så som så med min deltagelse her på K10 ..
Kære Hejdien det kan jeg godt forstå , du skal bare tage dig godt af dig selv ik...alle herinde er så flinke og gode til at svare til folk og hinanden hvis der er noget de ved...så det skal vi nok klare...


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 11:26   #8
johnnydan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: Gribskov
Indlæg: 1
Styrke: 0
johnnydan er ny på vejen
Hej
Jeg har desværre kun meget dårlige oplevelser med BOMI Roskilde.
Jeg blev fejlagtigt sendt i arbejdsprøvning via BOMI Roskilde, fordi min sagsbehandler overtog mig fra en sagsbehandler, der desværre gik ned med stress, og sagen var gået i stå.
Nå jeg er hjerneopereret for en cyste på hjernen, dette havde min sagsbehandler også fået øje på, og sendte mig til en neuropsykiater, her er en ventetid på 6 mdr, men hun havde ikke tid til at vente på resultatet, men sendte mig til BOMI.
Svaret fra Neuropsykiater sagde det samme som diverse udtalelser fra Rigshospitalet, nemlig at jeg ikke kan / skal Arbejdsprøves.
Nå jeg flyttede til Helsinge, og fik brev fra Roskilde om at møde, min sag skulle afgøres.
Da jeg kom til Roskilde kommune for at få afsluttet min sag, fik jeg at vide at sagen var overgivet til Helsinge, jeg skyndte mig at køre op til Helsinge, her havde man ingen sag, nej for jeg var aldrig arbejdsprøvet, derfor skulle jeg i jobcenteret i Gilleleje.
Nå sagen tog sin afslutning her i April i år.
Jeg er endelig blevet tilkendt pension, men man går ikke tilbage til år 2007, hvor jeg søgte første gang, denne dato bad man mig ellers at huske, da denne ville danne grundlag for udbetalingstidspunkt.
Hele fejlen skyldes særdeles mangelfuld sagsbehandling fra Roskilde kommunes side.
Jeg har måtte bruge af mine reserver, Sp opsparing, kapitalpension, Ld opsparing, alle disse institutioner erkendte min arbejdsevne 2/3 nedsat på grund af diverse rapporter fra Riget og Glostrup hosp. samt neuropsykiaters rapport.
Jeg havde tænkt mig at anlægge sag mod Roskilde kommune, for særdeles magelfuld sagsbehandling, men orker det ikke.
I en rapport fra BOMI skriver Dorrit Krogh, at jeg ikke samarbejder, hun har vit ikke forstået en disse.
Nå nu er pensionen i hus, men til jer alle. Det værste var ikke de 5 hjerneoperationer, jeg har gennemgået, hvoraf de 3 var under lokalbedøvelse, men den usle behandling jeg har fået først fra Jobcenter Roskilde, senere fra BOMI.
Så inden I går i gang skal I bare vide, at det kræver utroligt mange resourcer af jer, og det er jo ikke lige dem vi har flest af
johnnydan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 11:13   #9
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Johnnydan

Det er sandelig nedslående læsning om Bomi Godt du endelig fik fred med din ftp, men hvor er det typisk at skulle så meget igennem inden


Jeg skal ret sikkert selv ud i afklaringsforløb derude, og er så nervøs for ikke at blive taget alvorligt nok...Jeg har fibromyalgi og piskesmæld, og frygter der vil sidde nogen mennesker som bare vil presse en til mere end hvad jeg kan og ikke mindst holder til.

Jeg hører meget gerne fra andre med erfaringer derfra, både gode og dårlige.

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Roskilde Jobcenter Lotus Alt det andet 1 03-03-2011 16:46
Roskilde Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-01-2011 17:07
Roskilde igen... Roskilde afpresser syg handicappet mor Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 17 25-04-2008 19:21
Roskilde under lup. Stella Politik og Samfund 1 08-04-2008 13:04
Erfaringer med reva-center Roskilde Bomi? Ida Alt det andet 0 11-03-2008 16:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension