K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2011, 13:41   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
en vilkårlig udplukning af oplysninger, er det lovligt

jeg leder efter "noget" omkring sb tilsyneladne vilkårlige udplukning i de oplysninger som ligger i ens sag, er der en § mod dette?

jeg tænker på, at vi kommer med de oplysninger vi skal for at bidrage til sagen, og når der så foreligger en vurdering/afgørelse er de oplysninger slet ikke benyttet,
men fx at der er brugt ældre udtalelser, gamle helbredsoplysninger, noget man troede at man kunne/ønsketænkning/fortrængninger men at senere fact viser noget andet. sb udelader de rigtige og hæfter sig ved noget forældet, som begrundelse for en afgørelse
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 15:22   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Måske kommer andre på banen med andre oplysninger, men jeg tror ikke du kan gøre ret meget ved det, medmindre du anker afgørelsen, for så kan du sende dine akter til BAN.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 15:31   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Østerbro... da jeg skulle gennemlæse min ressourceprofil i 2008 mhp flexvisitation.. da havde min sagsbehandler som det eneste lægepapir lagt en notits ind fra min læge at jeg havde lungebetændelse og hostede meget... og den var jeg længe kommet over ...

Hun blev lidt tøsefornærmet da jeg bad hende om at tage alle lægeting med... og hvis det ikke kunne lade sig gøre, så bruge de lægeting der var relevante for min sag..

Enden på det blev så at hun skrev i min ressourceprofil at jeg havde krævet at få alle lægepapirer vedlagt ... og jeg skal love for at der blev vedlagt ting og sager...

Jeg blev visiteret til flexjob i 08. .. så det kan godt lade sig gøre at der ikke bliver plukket i tingene... Men nogen §§ om emnet tror jeg ikke at der er..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 19:09   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg kan se at der er en anden her i dag, som også er blevet opmærksom på fænomenet, kan I ikke komme med flere input, så kan vi se om de er enkelte ensomme svaler eller det er generelle problemer i sagsbehandlingen nu om dage.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 20:00   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Enden på det blev så at hun skrev i min ressourceprofil at jeg havde krævet at få alle lægepapirer vedlagt ... og jeg skal love for at der blev vedlagt ting og sager...
Super at du fik rettet "fejlen".

Men hvis man har en sag hvor sb m.fl. er meget fokuseret på kassetænkning, så er jeg ikke sikker på, at det er så enkelt, desværre.

Jeg har selv været igennem en arb.prøvning, og tilhørende resultat, som var så gennemsyret af kassetænkning, at jeg havde kunne hoppe på tungen uden det ville have haft en effekt.

Og i sådanne tilfælde tror jeg desværre ikke, at der er andet at gøre end, at vente på, at sagen ryger til BAN, og så få det hele med der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 20:01   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nææ, det er ikke en enlig svale, det er faktisk en ret kendt og benyttet praksis, at sagsbehandlere og/eller lægekonsulenter kun udplukker det de selv mener er relevant for sagen - tror de fleste herinde kender til det. Og problemet er generelt, at de lige præcis udplukker ting der skader sagen......eller får sagen til at fremstå i et helt forkert lys.

Et godt tip er, at man spørger sagsbehandleren via mail om, hvorfor de med vilje fejlfortolker sagen - på den måde kan du senere bevise at du stiller dig undrende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 02:58   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
I min RP var der INGEN lægelige dokumenter overhovedet, ekstrem kort var der beskrevet at jeg er ADHD´er, ledte men GRUNDIGT i resten af RP´en var der beskrevet at min tur i systemet startede på dårlige knæ, og i en konklution stod der (oversat til forstligt dansk) at SB´er vurderede at alle andre lægelige oplysninger ikke var relevante, med det mente hun alt andet end at jeg er ADHD´er. og min ADHD (de ting ved lige dette emne der gør tilværelsen lidt svære for mig end for andre) var ellers IKKE beskrevet overhovedet.

Wupti dupti fjernet med et snuptag.

Og det er så alt der er af lægelige oplysninger, eller rettere var for ifb §17 tur i BAN har jeg naturligvis selv vedlagt ALT jeg har liggende, for jeg er altså ikke kun ADHD´er, ud over at det alene slet ikke er nok til at holde mig uden for arbejdsmarkedet, den gang jeg kun var ADHD´er (og hypermobil men uvidende om dette) havde jeg fast en 40 timers arbejdsuge + overarbejde oven i, uden problemer, det var først da mine knæ stod af (pga hypermobiliteten) det gik skævt, men det er så ikke relevant sys min SB´er.

Så alle skånebehov ifb mine knæ bækkenløsningen og hypermobiliteten, angst for kommunen osv osv, er ikke eksisterende, kun i selve de lægelige oplysninger der ligger i min sag, men der skal læses en hel del for at finde det, ud over at mange af mine skånehensyn slet ikke er beskrevet ordenligt, fordi lægerne tager det som en selvfølge, især ved ADHD´en mangler der rigtig meget, men også sådan en som tunge løft, jo venner hvad er DET så? er det 20 kg eller er det 5 kg?? det er lige nøjagtigt det SB´er syntes det skal være når det skrives på den måde.

Derfor anbefaler jeg at folk i deres lægepapirer finde alle beskrevne skånebehov og skriver dem op i listeform, og der næst (tydeligt adskilt hvad er hvad) laver deres helt egen med de ting folk oplever i deres hverdag, det giver et hurtigt overblik for de som sidder og kigger på ens sag, og de misser ikke noget fordi de ikke lige gider læse 20 ark skrevet af 7 forskellige læger, og ikke lige kan huske alt der står, + de får syn for hvad det er lægen mener der hvor lægen har været alt for generel i beskrivelsen, ud over at man giver et ret godt indblik i ens egen hverdag, hvad man har af forhindringer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 13:29   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Østerbro

Jeg forsøger, selvom det er en af de dårlige dage.

Iflg. lovgivning skal RP laves i samarbejde m. borgeren, Arbejdsevnebekendtgørelsen:

Citat:
§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.
Og videre i samme §:

Citat:
Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Mine fremhævninger. Bemrk. det er en skal lovgivning, som er væsentlig forskellig fra en kan!

Link: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Dvs. hvis du har påtalt disse fejl el. forkerte slutninger skal ovenstående §7, stk. 8 følges.

Så vidt jeg husker har du din sag i BAN, hvorfor jeg ville sende brev om denne overtrædelse m. henvisning til disse §'er og konkret for du mener der er fejlslutninger el. lign. Samtidg vile jeg gøre opmærksom på Persondatalovens §37, se under mit tidl. link om dette.

Yderligere hvis kommune ikke har imødekommet som ovenfor §7, stk. 8 m. enten rettelser el. dine tilføjelser, ja, så ville jeg også nok gøre opmærksom på flg. § 4 LBK nr 656 af 15/06/2011, hvoraf det fremgår at en borger har ret til at medvirke til sin sag.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det lovligt? hemi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-02-2013 16:00
gratis TV lovligt extra Et godt link! 7 14-04-2011 17:57
Er det lovligt Sveske37 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2010 06:59
Er det lovligt? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 02-05-2010 22:54
Er det lovligt? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 6 30-04-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension