K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2011, 10:12   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nu kender jeg ikke den udregning

Men man betaler ikke den samme skat i de forskellige kommuner
Hov, havde ikke set du skrev det samme
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 10:18   #22
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er fordi man skal logge på sin kommune med nem-id, da denne har de fleste oplysninger omkring borgernes økonomi i forvejen, hvilket gør beregningen nemmere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 10:20   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes bare ikke altid de virker helt fair. Nogen skal kun bruge 1 speciallægeerklæring, andre skal åbenbart bruge adskillige fra flere forskellige.

Jeg føler ikke altid, at folk får samme sagsbehandling. Det kan svinge fra kommune til kommune, fra lægekonsulent til lægekonsulent, fra sagsbehandler til sagsbehandler, og når turen kommer til én selv, så må man bare håbe man ikke får en nitte når man gramser i posen.

Uhyggelig tanke, at man ikke er lige syg alle steder i landet, og at man heller ikke kan være sikker på en ordenlig speciallægeerklæring i første hug.
Jeg har blot fra min seneste sagsbehandler "afløser" hørt at i Kbh. har man ikke nogen sagsbehandler mere, så om det er det samme ved jeg ikke. Afløseren fik det dog til at lyde som om at jeg bare skulle være glad for overhovedet at have en sagsbehandler og den hører man jo ofte.

Der skal ikke hentes flere erklæringer i min sag, nu gælder det kun arbejdsprøvning igen igen. Dog tror jeg også at pensionsnævnet ser på om man tidligere har været på arbejdsmarkedet og klaret det der. Helene du havde jo været i systemet i mange år inden din fp. så der har man nok ræsonneret at løbet var kørt, uanset hvad.

Men det er rigtigt det er vidt forskelligt hvor svært det er at få fp. idag, de vil naturligvis hellere flekse folk hvis det endelig er.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 11:51   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det er fordi man skal logge på sin kommune med nem-id, da denne har de fleste oplysninger omkring borgernes økonomi i forvejen, hvilket gør beregningen nemmere.
Man behøver ikke, at bruge nem-id for, at beregne boligsikring på borger.dk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdomsstop pga varighed marcus75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-02-2012 12:17
§34, kontanthjælpsloft, varighed Cirkel Alt det andet 1 18-01-2012 12:15
Hvad hvis man falder for varighed mens man venter... Siv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 01-11-2011 18:35
Arbejdsprøvning - varighed Vibbe Alt det andet 42 14-05-2011 20:49
Sygedagpengeophør/varighed Adi_k Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 28-04-2011 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension