K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2010, 15:49   #21
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update.

Jeg har fået flg. kopi fra Riget vedr speciellægeerklæring til ASK hvor den afsluttende vurdering lyder sådan her.

Speciellægeerklæringen:

Vurdering:

Men derimod tegn på bevægeapparats skade med musculoskeletale forandringer, som på nuværende tidspunkt må betragtes som værende stationære. Der kan måske opnås en mindre smertelindring ved optimering af den medicinske behandling, men vurderingen er at han ikke vil kunne genoptage rygbelastende arbejde. Med forbehold for undertegnedes kendskab til arbejdsmarkedet, vil det formentlig ikke være mulig med de aktuelle kvalifikationer at opnå et arbejde med lignende indkomst uden en vis form for videre uddannelse. Slut

Kommunen:

Jeg har fået papiret ,ansøgning om revalidering, selvom jeg måtte insistere på det , for de fastholder at jeg kan finde et arbejde evt. som ufaglært uden fysisk hårdt arbejde. De har også sagt at jeg vil få afslag på ansøgningen om revalidering, og samtidig med afslaget vil jeg få at vide at sygedagpenge vil ophøre. Jeg har ikke sendt ansøgningen endnu.

Nå men nogen gode råd til hvordan jeg giver mig i kast til at skrive ansøgningen, for papiret skal bare krydses af men det vigtige er vel hvad man selv skriver ved siden af som begrundelse osv, hvad skal jeg lægge vægt på ?
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 14:02   #22
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Så har jeg udfyldt ansøgningsskemaet til revalidering tog 2 min.

Jeg spurgte min sagsbehandler forleden om jeg ikke skulle aflevere andet end ansøgningen, og der blev sagt klart nej, jeg skulle forvente et afslag samtidig med ophør af sygedagpenge, så jeg skulle bruge krudtet på ankenævnet hvis jeg ville, tag den

Men netop det gjorde at jeg nu har skrevet 5 sider på computer med hvorfor jeg søger revalidering og hvilken uddannelse jeg har tænkt på samt vedlagt papirer af uddannelse, lægevurderinger samt hospital og div anbefalinger af omskoling, men er det nu klogt at sende det med ?

Jeg tænkte også på om jeg skulle sende en kopi til Borgmesteren og forklare ganske kort situationen, ikke fordi jeg tror borgmesteren kan gøre en forskel, men nærmere for at presse lidt på, for ifølge alle andre end kommunen så bør jeg kunne få revalidering.

Er der forresten nogen der har erfaring med Retshjælp i min situation vil de kunne hjælpe mig omkring Revalidering, det man skriver osv ?
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 09:11   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, retshjælp kan du afprøve.

Jo, send gerne til borgmester også.

Selvsagt du skal vedlægge dokumentation.
Lav bilagsliste, hvor du skriver alle relevante dokumenter på, arbejdsprøvningsforløb, lægepapir mv.

Og du kan derefter klage videre, hvilket du skal, derfor bilagslisten. noter efter din underskrift, at denne medfølger.
Hvis den videresendes til statsforvaltning, skal du huske at be om aktindsigt, for at sikre at kommunen sender alle papir.

Vedr. sygedagpengesag, den SKAL du også klage over, såfremt de fratager denne.
Kik evt under §28 i loven og 7a i retsikkerhedsloven.

Hvad med din fagforening? De kan vel ikke fratage dine sygedagpenge, hvis ASK har din sag?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 02:16   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kevin nu ved jeg ikke om du har en anden tråd herinde som jeg ikke lige har fået set...

men jeg syntes der mangler noget i det du skriver..

Er der feks ikke en ressourceprofil på dig og hvad står der i den ?
Hvad er konklusionen ?

Når du snakker med din sagsbehandler så gør du det forhåbentligt på skrift ?

hvis ikke så skulle du med det samme sætte dig ned og oplyse om hvad du forstår ud af de ting hun siger til dig...

Feks skal du stille spørgsmål til det at hun mener hun kan stoppe dine sygedagpenge når du har en sag i ask..

Og du kan så henvise til den her § 27 5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


det harmonere jo ikke særlig godt med hvad hun siger.

Derudover hvad er så deres planer med dig nu .
Du siger at hun siger du kan raskmelde dig og kan påtage dig job på kontor inden for de fag du har arbejdet inden for ... har du det på skrift ellers bed hende om at få det på skrift samt hvordan hun mener du kan være kvalificeret til det...

Ligeledes kan det være en god ide at gøre hende opmærksom på at du ønsker afklaring gør hende opmærksom på at du ikke er arbejdsprøvet og så ellers de gode indput andre her fra tråden kommer med ...

men det er altså en rigtig rigtig god ide at få på skrift alt hvad hun siger, og har du en samtale med hende hvor noget lyder forkert så gå ud fra at det er forkert og skriv et refaret til hende og bed hende om at bekræfte på skrift at du har forstået det rigtigt

hvor er din fagforening henne i alt det her, det lyder lidt vanvittigt at de ikke kommer lidt mere op på barrikaden, du er ikke rask og har læge papir på at det er stationært , og at du ikke kan klare et alm ufaglært job og derfor vil du så ikke være til rådighed og du ryger ud af a kassen og over på kontanthjælp (de gjorde det samme med mig, jeg vidste bare ikke bedre... )

Svar mig lige på om du har fået lavet en ressourceprofil og hvad den siger og konkludere og er du partshørt i den ??
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:24   #25
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Jeg fik post igår fra kommunen det er noget ....

Partshøring vedrørende stationær lidelse.

Sidste dag for udbetaling af sygedagpenge vil være den 7 december 2010.

Refererer til Sygedagpengelovens § 7, stk 1 ). og Sygedagpengelovens § 7, stk. 1 ).

Er der feks ikke en ressourceprofil på dig og hvad står der i den ?
Hvad er konklusionen ?


Det er en Arbejdsevnevurderingsjournal.

Konklusion

Jeg fremhæver kun lige det jeg mener er det vigtige i konklusionen.

Det er sagsbehandlers vurdering at undertegnedes helbredstilstand på nuværende tidspunkt må anses for stationær og at undertegnede ikke er berettiget til Revalidering, visitation til Fleksjob eller Førtidspension.

Samlet set er det derfor sagsbehandlers vurdering at undertegnede ikke har begrænsninger i arbejdsevnen i et omfang der nødvendiggør revalidering, hvorved undertegnede ikke tilhører personkredsen for tildeling af revalidering. Ifald undertegnede fastholder ønske om uddannelse henvises han til at benytte de almindelige ordninger såsom statens uddannelsesstøtte.

Udfra en helhedsvurdering er det sagsbehandlers vurdering, at undertegnede vil være i stand til at varetage ikke fysisk ryg belastende arbejde.

Det er sagsbehandlers vurdering at undertegnede samlet set har en bred erhvervserfaring indenfor forskellige arbejdsområder. Der peges på at undertegnede vil kunne varetage arbejde indenfor ikke ryg belastende arbejde, f.eks. som enten kundevejleder eller lagerforvalter indenfor VVS branchen med skånehensyn i forhold til ryg belastende arbejde. Undertegnedes kompentencer vil også kunne bruges i et VVS firma hvor undertegnede kunne udføre telefonbetjening og vejlede kunder.

Det vurderes ligeledes at undertegnedes kompentence indenfor efteruddannelse vil kunne anvendes ved kundebetjening.

På baggrund af arbejdsevnemetoden er det Sagsbehandlers vurdering at undertegnede ikke længere er berettiget til sygedagpenge, jf. lov om sygedagpenge §7 stk 5, da undertegnedes helbredsmæssige tilstand skønnes at være stationær. Undertegnede skønnes desuden ikke berettiget til Revalidering, Fleksjob eller Førtidspension, da undertegnede vil kunne genoptage arbejde på ordinære vilkår, under forudsætning af skånehensyn.

Refererer til sidst til Retsikkerhedslovens §7a


Og du kan så henvise til den her § 27 5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


Jeg har skrevet det ind i ansøgningen om Revalidering. Men vil lige skrive det igen på et papir imorgen.


hvor er din fagforening henne i alt det her, det lyder lidt vanvittigt at de ikke )

Jeg skal have en snak med dem imorgen.

Svar mig lige på om du har fået lavet en ressourceprofil og hvad den siger og konkludere og er du partshørt i den ??[/QUOTE]

Jeg har fået brev igår hvori der står partshøring og Arbejdsevnevurderingsjournal, jeg aner ikke hvordan det foregår og hvad jeg skal gøre, jeg prøver stadig på at danne mig et overblik, på trods af jeg har læst de 17 sider vel 50 gange på 24 timer.

Sidst redigeret af Kevin; 21-11-2010 kl. 23:09. Årsag: fejl
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 11:49   #26
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Fint jeg har fået min Arbejdsevnevurderingsjournal, men hvornår kan man forvente svar på revalideringsansøgningen, kan de trække den i langdrag ?, desuden hvordan anker man et afslag om revalidering ?

Da der er mange faktuelle fejl i min Arbejdsevnevurderingsjournal, tænker jeg på at få skrevet mine kommentarer, med henblik på at de forhåbentligt ændrer deres fejl. Men betyder det så at jeg bruger min partshøring på at rette deres fejl og hvordan gør man med sygedagpengene ?.

Jeg er sgu forvirret beklager, afventer svar fra fagforeningen.
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 11:59   #27
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
vil kunne genoptage arbejde på ordinære vilkår, under forudsætning af skånehensyn.
Halloooeeee.........

Det kan man sgu-da ikke !!!

Alt ordinært arbejde er da UDEN skånehensyn !

Når der skal skånehensyn ind over, så MÅ det da hedde fleksjob ?

Eller er det bare mig, der er helt galt på den ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 00:27   #28
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Florken, det er jo det samme i min sag..

min tidligere sagsbehandler mente også at jeg kunne arbejde i ordinært job med div skånehensyn. på fuld tid.. trods de selv skrev min arbejdsprøvning var på 25 timer incl pauser.. timerne er så ikke 25 timer, hvilket jeg har klaget over igen og igen. uden held.. nu fremstår det nærmest som sandheden..
og min sag har været i beskæftigelsesankenævn 2 gange uden held for mig.

og jeg er altså stadig ikke i job på 37 timer.. kunne jeg det var jeg ikke til at se for bare såler... i fuld firspring ud og møde mennesker og få løn..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 11:01   #29
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Fortolkning af Sygedagpenge loven.

For mit vedkommende kan jeg vel bruge flg.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Men som jeg læser det så må kommunen træffe sin egen afgørelse, hvor står der præcist at man ikke på stoppe sygedagpenge når der verserer en arbejdsskadesag.

Jeg vil meget gerne have skrevet det ind i min partshøring så hurtigt som muligt.
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 13:55   #30
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update.

Vedr Sygedagpengestop og Partshøring.

Godt så fik jeg skrevet mine kommentarer samt rettelser til fejl og mangler i ressourceprofilen / Arbejdsevnevurderingsjournalen.

Jeg skrev bla indledningsvis at der kører en arbejdsskadesag og refererede til § 27 Stk 5, desuden § 27.6 Når der er rejst sag om erstatning for en arbejdsskade.

Sådan ca små 7 sider blev det til, afleveret og sendt til skanning

Jeg går så ud fra at jeg har brugt min partshøring ?, og nu kun kan afvente og sidste mulighed er anke korrekt ?.

Revalideringsansøgningen afventer jeg stadig svar fra. Men med så mange fejl og mangler i ressourceprofilen, så må man da håbe at de ser på partshøringen og retter ressourceprofilen til, inden de tager fat i revalideringsansøgningen.

Tillæg til Revalideringsansøgningen blev på små 8 sider

Nu mangler jeg bare at få sendt formularen afsted om aktindsigt, men jeg ville egentligt lige give dem 1 uges tid, så de lige kunne danne sig et overblik, er det klogt eller skal jeg få den afleveret asap ?.

Jeg har skrevet at de skal benytte mine lægepapirer osv som jeg har vedlagt Revalideringsansøgningen sammen med Partshøringen og min ressourceprofil, det håber jeg de kan finde ud af.

ja så er der kun den kære ventetid, og tanken om at det kan blive den værste jul i mands minde
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb hos kommunen pmlshs69 At søge førtidspension 9 17-05-2013 09:22
Arbejdsskadesag, hvad gør jeg??? Minryg Alt det andet 4 01-11-2011 13:34
Endnu en arbejdsskadesag gøjneren Alt det andet 12 14-10-2010 10:58
arbejdsskadesag lilleper Alt det andet 2 04-07-2009 13:22
advokathjælp til arbejdsskadesag buster Alt det andet 4 29-01-2009 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension