K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2011, 18:08   #41
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Erhversevnetab ved jeg desværre intet om.

Men efter at have læst hele din tråd, blev jeg bare så glad for at du fik medhold af BAN. Tillykke med det Håber du finder den rette uddannelse for dig.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 15:45   #42
Beca
Føler sig hjemme på K10
 
Becas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2011
Lokation: Nordborg
Indlæg: 34
Styrke: 14
Beca er ny på vejen
Hej Kevin
Efter at have læst hele dit forløb, af din sag håber jeg at du må få held i din anke over kommunen, og få dig den ønskede revalidering. Pøj Pøj.

Jeg har også en sag med ryggen/lænden beskrevet i ”Lænd”. Hvor måske kan frygte det samme som dig,at jeg bare skal raskmeldes med skåne hensyn. Jeg skal også til neurologisk speciallæge og til møde med nin SB´er 23.08.2011

Hilsen Bent
Beca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 11:15   #43
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update.

Tilbage i Juli fik jeg medhold i min klage til beskæftigelsesankenævnet over kommunens afslag på min revalidering.
Nå men det viste sig så at Kommunen har valgt at klage over beskæftigelsesankenævnets afgørelse.
Jeg modtog for en måneds tid siden et brev fra beskæftigelsesankenævnet om at kommunen havde klaget over deres afgørelse.

Men heldigvis.
beskæftigelsesankenævnet har valgt at fastholde deres afgørelse samt deres begrundelse.

Godt så, så langt er jeg med. Nu kommer det jeg har svært ved at forstå. Til sidst i brevet fra beskæftigelsesankenævnet skriver de så flg.

Vi har idag sendt sagen videre til Ankestyrelsen. Ankestyrelsen vil tage stilling til , om sagen kan behandles som principiel eller generel. Det kan der læses mere om i klagevejledningen i den afgørelse, som kommunen har klaget over. Kommunen hører nærmere fra Ankestyrelsen.

Kommunen har skrevet flg.
Såfremt beskæftigelsesankenævnets ikke vurderer, at der er grundlag for at ændre jeres afgørelse, ønsker ........ Kommune at sagen optages af Ankestyrelsen for at få en principiel afgørelse i sagen.

1. Betyder alt dette at Jeg i princippet kan starte forløb i januar og så kan kommunen stoppe forløbet eller bede mig om at betale tilbage såfremt der kommer en afgørelse mod mig eller Beskæftigelsesankenævnet fra Ankestyrelsen, undervejs i revalideringsforløbet. ??

2. Nogen der kender til eller har erfaring med Ankestyrelsen og i forhold til Revalidering. ?

Samtidig med alt dette har jeg fået udarbejdet en jobplan / revalideringsplan 3-årig kontoruddannelse fra start januar.
Planen skulle op i Visitations- og Pensionsudvalget her for et par uger siden, og flg. har jeg fået af svar.

Visitations- og Pensionsudvalget i ........ Kommune har d. ..,.,2011 truffet afgørelse om, at bevilge dig revalidering til gennemførsel af uddannelse som kontorassistent på Niels Brock i perioden 1.2.2012 - 31.1.2015.

Jeg har spurgt min Reva vejleder, og han mener at min Revalidering ligger fast , og at sagen er blevet sendt til ankestyrelsen kun har betydning for andre kommende sager i fremtiden, kan det virkelig være sandt ?.

Mvh Kevin..
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 14:23   #44
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update

Hold da op det gik stærkt, har lige modtaget flg. brev fra Ankestyrelsen hvori de skriver.

Ankestyrelsen har vurderet, om vi kan behandle sagen om bevilling af revalidering

Resultatet er:

Vi kan ikke behandle sagen

Det betyder, at afgørelsen fra Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen Hovedstaden stadig gælder.


Kan Kommunen stadig gøre noget som kan bringe min revalidering i fare nu. ?

De kan vel ikke gøre noget hverken i Ankestyrelsen eller Beskæftigelsesankenævnet som jeg ser det. Jeg har det bare som om jeg hele tiden bliver bombarderet med klager, breve osv osv, at jeg føler det er et tovtrækkeri uden lige, og hver gang jeg kommer et skridt nærmere mål, ja så får jeg lige et gok i nødden.

Anyways, jeg kan ligeså godt forberede mig på et gok i nødden, så hvad kan Kommunen nu gøre for at ødelægge min fremtid på arbejdsmarkedet. ??

Mvh Mig
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 23:58   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ankestyrelsen har således fastholdt Nævnets afgørelse, som kommunen SKAL følge.

Var sagen antaget, ville dette ikke have opsættende virkning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 22:42   #46
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Hej popiae.

Mange tak for svaret, men sådan for at forstå det helt præcist. Hvad betyder denne sætning du skriver, og hvor henne fremgår det af det jeg har skrevet ?

Var sagen antaget, ville dette ikke have opsættende virkning.

Mvh Kevin
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 23:18   #47
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At kommunen, promte skulle efterleve nævnets afgørelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb hos kommunen pmlshs69 At søge førtidspension 9 17-05-2013 09:22
Arbejdsskadesag, hvad gør jeg??? Minryg Alt det andet 4 01-11-2011 13:34
Endnu en arbejdsskadesag gøjneren Alt det andet 12 14-10-2010 10:58
arbejdsskadesag lilleper Alt det andet 2 04-07-2009 13:22
advokathjælp til arbejdsskadesag buster Alt det andet 4 29-01-2009 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension