K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2013, 15:50   #11
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Har også lige et par stykker, jeg må af med for at lette trykket (Det mentale tryk. Skam dig hvis du tænkte på noget andet.)

Kommunen:
"Hvorfor læser du ikke til advokat? Du bruger jo åbenbart meget tid på at sætte dig ind i paragrafferne."

eller den modsatte

"Det er enhver borgers pligt at være inde i reglerne. Vi kan ikke undlade at trække i din kh, bare fordi du forsøger at holde dig i bevidst uvidenhed."

Hmm..hvis kommunen rent faktisk fulgte lovgivningen, som om det var lovgivning, ville jeg blive fri for at tænke på, om jeg overhovedet skulle tænke over lovgivningen. (det blev lidt vrøvlet. Lidt ligesom brevene fra min sb'er )

Min udlejer:

"Hvorfor gør du det ikke selv? Du har jo god tid." (klage over manglende vedligehold)

Tjah...hvis du begynder at betale mig leje for at bo her, i stedet for omvendt, kan vi måske begynde snakke om det.

Sagt af folk om depression, som ALLE har en ven hvis fætters kæreste en gang var depressiv, men som ALDRIG selv har prøvet det:
"Du skal bare finde dig et arbejde, en hobby, gøre rent, gå stavgang, leve i nuet, læse om krystaller eller gå til yoga, så bliver du i meget bedre humør."

Herligt. Så kan jeg som modydelse give gode råde, om hvordan i selv fjerner blindtarmen, fordi jeg engang har set "Dr. Dolittle".

Sidst redigeret af nemesis; 10-03-2013 kl. 15:59.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 18:09   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er sgu svært at undgå mtvrv1, man sidder der jo netop pga sygdom, man kan ikke deltage i noget pga sygdom, og det man kan deltage i, skal afstemmes med div sygdomme.....uanset om man vil det eller ej, så handler mødet pludselig KUN om sygdom.

De seneste år, nægtede jeg så at tale om sygdom, og sagde at hvis de ville vide mere kunne de tage kontakt til min psykiater og/eller læge - jeg magtede ikke at sidde og forklare fra a-z om og om igen, overfor totalt fremmede og skiftende sagsbehandlere.
Eller at de kunne læse op på min sag, og indkalde mig til nyt møde når de ''var med'' i sagen....det fungerede også godt.
Det var min psykiater der sagde, at jeg bare skulle henvise til ham, hvis de ville vide noget.
netop sådan skal det være fra dag et
en sagsbehandler er alså ikke læge og derfor ikke kender noget som helst til sygdom. hvis en sagsbehandler begynder og spille læge så er det netop bare og henvis til sine læger.

da jeg var i arbjedsprøvning foreksempel vil de helst ikke vide noget særlig om min sygdom. de skulle nemlig ikke vurdere min sygdom, men min arbejdsevne

men ja det kræver man er meget psykisk stærk, selvom man er psykisk syg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 18:19   #13
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Rigtig meget af dette kan helt undgåes på følgende måde:

Fasthold konsekvent at: "jeg er ikke læge, så hvis du gerne vil vide mere omkring mine diagnose(r) så må du rette henvendelse til min praktiserende læge/speciallæge/etc.".

Dette hjalp mig rigtig meget, da jeg ganske enkelt ikke ville deltage i at skulle forsvare hverken det ene eller det andet overfor et menneske som i bund og grund ikke havde kompetencerne til at gennemskue det.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 22:42   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- samtidig er det også svært at tale om diagnoser og psykiske problemstillinger man heller ikke selv forstår.

Man, eller rettere JEG, følte mig også krænket fordi det ofte var ekstremt personligt - og de sagsbehandlere jeg havde, var skiftende og derfor lige gyldige. Men det var ikke lige gyldigt for mig, jeg følte mig sgu blottet og ramt.

Men det hjalp at sige, hvis du vil vide mere om mine diagnoser og problemstillinger, så siger min psykiater du bare skal henvende dig til ham.

Det meste stod jo også i sagen, problemet var bare, at de aldrig læste tilbage i sagen og forberedte sig til et evt møde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 23:07   #15
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
lurer

På mig virker det som udspørgen direkte og for at lure....og enormt frækt sådan kunne man ikke tillade sig andre steder at være.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 23:32   #16
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
udspørgen

enig jo før man siger fra jo nemmere er det og jeg oplevede selv et sted hvor jeg kom til træning blev jeg udspurgt om det mest utrolige....det sagde jeg stop til. For jeg kom der for at træne og de andre lurede med. Og det blev gjort med vilje. Fra da af nød jeg min træning og det var en tilfældig person som slet ikke kunne selv sætte grænsen. Og det har jeg oplevet at først der stopper det. Alt var udredt. Og jeg skulle ikke orke at skulle svare på alverdens ting som intet havde med mit aktuelle liv at gøre. Så sig stop .
Jeg følte det i den grad ydmygende og udstillet i stedet for at se på mit fysiske problem. Jeg var der ikke for at underholde....med hele min livshistorie. Det er som om de ikke selv kan tænke så langt etisk. Så min venlighed på det punkt er udnyttet og jeg reagerer straks men venligt.

Sidst redigeret af Ametyst; 10-03-2013 kl. 23:38.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 00:24   #17
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Ja man skal sgu høre på meget mundlor. fra kommunen. Jeg kan bidrage med at jeg bare skal tabe mig, så har jeg ikke dårlige hænder mere.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 04:04   #18
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jeg kom på smerteklinik fik så ny medicin... fortalte til SB at nu var jeg kommet på ren morfin i stedet for syntetisk.... hun sagde nåe så har du måske så ondt som du siger.....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 11:16   #19
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Et par bidrag mere?

"du skal bare klæde dig pænt på og gøre lidt ud af dig selv - så får du nok et job!"

"man skulle bare give placebo til alle dem der siger de er syge pga smerter..."

"Du skal bare finde den rigtige arbejdsplads, så kan du sagtens arbejde fuld tid"


Ja, man skal høre meget førend ørene falder af!

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 13:55   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu skal vi nok huske der er dårlige sagsbehandler og gode jeg har haft en god og en dag til en samtale var hun skide sur, efter et stykke tid spurte jeg hende, hva der stak hende
og hun fartalte at hun endelig havde fundet et fleks job til en med rigtig mange skåne hensyn og så efter nogle mdr. viste det sig hun havde et ½dags sort job ved siden af.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlernes beføjelser ifht. spørgsmål. Enteneller Alt det andet 14 14-08-2011 18:22
? omkring sagsbehandlernes formål Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-04-2011 10:20
ombudsmandens udtalelser østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 5 06-03-2011 11:40
arbejdsevnemetode,se sagsbehandlernes vejledning østerbro Alt det andet 1 30-06-2010 17:14
udtalelser fra læger carina36 Alt det andet 0 10-02-2009 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension