K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2009, 15:13   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
§100 / fornyelse af kørekort ?

Hej allesammen og godt nytår

Jeg har lige et spørgsmål vedr. min §100 ansøgning.
(Jeg har spurgt om det tidligere i en anden tråd, men tror at det "druknede" lidt)
Jeg skal have mit kørekort fornyet hvert andet år, grundet min sygdom, men Kommunen siger, at jeg kun kan skrive den udgift på skemaet, såfremt jeg bruger mit kørekort ifm mit arbejde (ikke engang frem/tilbage til arbejde, udelukkende arbejdsbrug).
Er det korrekt?
Jeg synes det lyder underligt, hvad hvis man f.eks. ikke har noget arbejde?
Skal man så være dårligere stillet, end dem som har arbejde?

Ligeledes har jeg skrevet sko/strømper på skemaet, men der henviser de mig til, at jeg kan søge det hos hjælpemiddelafsnittet, de vil dog ikke give noget.
Men det er jo også kune en anbefaling, at man går med specielt fodtøj/strømper, når man er diabetikker. Kan de så også bare afvise dette?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 15:48   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det er skrup forkert merudgifter dækker konsekvent de udgifter du har som ingen andre har.

Husk også at tage højde for ekstra udgifter til forsikringer og lign. Husk at de udgifter "almindelige" mennesker har skal fratrækkes dine merudgifter. Alt afhængig af hvor gammel du er kan der jo være forskel på om folk i din aldersgrupper er på gå ben tager bussen eller bilen.

Men kort sagt det er en klokke klar merudgift (de gange du skal have fornyet dit kørekort, hvor andre mennesker ikke skal have fornyet deres).

VH SuperHoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 16:56   #3
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Er der nogen steder hvor man kan se, hvilke udgifter der kommer med i regnskabet?
Eller er det bare at håbe, de går igennem?
Nu udfylder jeg et nyt skema og indsender (med det hele på) og hvis ikke det går igennem, så må det jo en tur forbi klagenævnet.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 18:12   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af perbeer Se meddelelser

Ligeledes har jeg skrevet sko/strømper på skemaet, men der henviser de mig til, at jeg kan søge det hos hjælpemiddelafsnittet, de vil dog ikke give noget.
Men det er jo også kune en anbefaling, at man går med specielt fodtøj/strømper, når man er diabetikker. Kan de så også bare afvise dette?
Fodtøj (specielle sko) kan man kun få, hvis man har en svær fodderformitet. Hvis du mener, at du har det, er det bedst du får en speciallæge udtalelse fra en ortopædikirurg, da der bliver lagt vægt på lægelige udtalelser, når det gælder hjælpemidler.

Strømper er desværre ikke et hjælpemiddel, så det kan man ikke bare få. De betragtes som "gode strømper", hvis du forstår, hvad jeg mener....

Jeg er mere til hjælpemiddelparagrafferne fremfor merudgiftparagrafferne. Jeg mener dog, at i begge tilfælde får man kun det, når der er tale om en NØDVENDIGHED for at folk kan få en bedre hverdag.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 18:59   #5
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Perbeer har du prøvet at kigge på Diabetesforeningens hjemmeside www.diabetes.dk under punktet "Livet med diabetes", der står en hel del om hvilke muligheder som § 100 dækker for diabetikere.

Og den med strømper og fodtøj er under § 100, da almindelige strømper vil ødelægge vores fødder.

Jeg har lige gennemlæst alle sidens oplysninger da jeg står for at skal have min § 100 fornyet.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 22:26   #6
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Fodtøj (specielle sko) kan man kun få, hvis man har en svær fodderformitet. Hvis du mener, at du har det, er det bedst du får en speciallæge udtalelse fra en ortopædikirurg, da der bliver lagt vægt på lægelige udtalelser, når det gælder hjælpemidler.

Strømper er desværre ikke et hjælpemiddel, så det kan man ikke bare få. De betragtes som "gode strømper", hvis du forstår, hvad jeg mener....
Mht sko og strømper, så anbefales det, når man er diabetikker, at gå med noget særligt noget, som ikke strammer/klemmer for meget, da det i værste fald kan betyde amputationer senere. Disse sko og strømper koster så bare spidsen af en jetjager
Men det er jo kun generelle anbefalinger, som gælder alle diabetikkere, ikke noget min egen læge har skrevet om netop min person.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 22:29   #7
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af inger Se meddelelser
Perbeer har du prøvet at kigge på Diabetesforeningens hjemmeside www.diabetes.dk under punktet "Livet med diabetes", der står en hel del om hvilke muligheder som § 100 dækker for diabetikere.

Og den med strømper og fodtøj er under § 100, da almindelige strømper vil ødelægge vores fødder.
OK, jeg har været medlem af diabetes foreningen i mange år, har dog ikke set den side før nu, tak for det
Jeg skriver det hele på en gang til og sender en ny ansøgning afsted.
Gad vide hvor Kommunen har fået den ide, at f.eks. kørekortfornyelse kun gælder for dem der bruger det i deres arbejde så?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 23:16   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er sikkert BARE! en... går den så går den, og de penge er sparet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 23:53   #9
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Helt klart skal §100 dække udgifter til fornyet kørekort hvert andet år!!
Hvem andre i samfundet skal forny sit kørekort før tid?? (tror det for almindelige mennesker er ved 70års fødselsdagen)
Men kommunerne vil gerne skubbe det ind under "arbejds- eller uddannelsesmæssigt betinget" da de så håber at gå fri af alle som har fået såkalt trivselsbil. Men alle 3 har samme rettigheder og dybt gravet, er det vel egentlig kun erhvervschaufører der må påregne at skulle forny sit førebevis af og til? derfor vil netop disse IKKE kunne få det dækket af §100.
Men alle vi andre skal dog ikke almindeligvis op til fornyet køreprøve!
Jeg skal, igen til august (trivselsbil), for det står påtegnet i mit kørekort ( i forbindelse med bevilling), og når det står skrevet i kørekortet SKAL kommunen betale!
Altså: Skriftligt afslag > klage til det sociale nævn osv.
Den kan de ikke undgå!

Noget andet er det med beklædning. Der finder de stadig uafklarede undskyldninger, som f.eks. "at det ikke er lægeligvidenskabelig tilstrækkeligt bevist" at klædningsstykket/materialet gør en forskel.

På med vanten og lad dig ikke kue!

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 23:22   #10
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af perbeer Se meddelelser

Jeg skal have mit kørekort fornyet hvert andet år, grundet min sygdom, men Kommunen siger, at jeg kun kan skrive den udgift på skemaet, såfremt jeg bruger mit kørekort ifm mit arbejde (ikke engang frem/tilbage til arbejde, udelukkende arbejdsbrug).
Er det korrekt?
Jeg synes det lyder underligt, hvad hvis man f.eks. ikke har noget arbejde?
Skal man så være dårligere stillet, end dem som har arbejde?
Jeg stillede, for et par uger siden, samme spørgsmål inde på www.diabetes.dk og fik så svar fra en af deres jurister i dag.
Hun skriver at det er korrekt, det som Kommunen skriver til mig, at det udelukkende gælder hvis man bruger det ifm sit arbejde.

Er der nogen der ved, om man kan slå det op i en § et eller andet sted, for jeg synes det lyder mærkeligt.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fornyelse af mimrekort Pinny Den nyttige viden vi alle har 0 20-06-2013 00:19
Fornyelse af DSB legitimationskort Solen Alt det andet 10 22-08-2012 22:36
medicin og kørekort dadi1145 Dit og Dat 32 08-09-2009 23:52
Kan jeg eje en bil uden kørekort? Supercarla Alt det andet 9 09-06-2009 10:06
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension