K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2008, 00:20   #11
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg tror de fleste på kontanthjælp tænker mere på at få dem til at slå til til det billigste bolig, tøj , mad og transport end på andet. Dem der kan spare op, gør det mere til ferie, fjernsyn gaver til børnene og lign.
Tænk på en bil har løbende udgifter, vægtafgift, forsikring ( som er dyr for førstegangsforsikrede ) brændstof, vedligehold ( dæk, bremser og andet godt fra værkstedet ) De færreste på kontanthjælp ville kunne klare den slags udgifter, hvad flere herinde desværre også har oplevet, nemlig at de må afmelde bilen gr. manglende penge.
Hvis Du er hjemmeboende kunne dine forældre måske købe en bilen til Dig og lade dig bruge den efter dit behov mod en beskeden "leje" , bare forsikringen er med på at Du er flittig bruger, nogle lader også anciennitet optjenes på den måde . På den måde er der ingen problemer med kommunen og mht, til forsikring/vægtafg. er det fint nok hvis Du står som bruger der, bilen er jo så ikke din lovmæssigt set og dermed ikke din formue at råde over
Held og lykke med det

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 00:40   #12
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
Har også tænkt på at hvis kommunen siger nej til at jeg kan tage det lån til en bil.
For samtidigt at kunne få kontanthjælp.
Jeg har også tænkt på at bilen så kunne stå i en andens navn, men min mor har ikke kørekort.
Og hun er også inde i det offentlige system, hun har flexjob pga. fybromyalgi og psoriasis (og jeg snakker ikke med min far)
Så jeg ved ikke rigtigt hvem den så kunne stå hos
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 01:09   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Fleksjobbere er ikke ramt af regel om egen formue, de er på en fast ydelse som hedder 1/2 eller 2/3 refusion til arbejdsgiveren, men de får deres løn helt normalt udbetalt af arbejdsgiveren og er derfor ikke underlagt det samme "regelsæt" som kontanthjælpsmodtagere er. At hun ikke har kørekort betyder intet i systemet mht. til en bil i hendes navn, det kan hun sagtens have, bare Du står som bruger er reglerne overholdt i fht. lovgivning med vægtafgift, forsikring og brug af køretøjet. Du kunne jo være hendes "privatchauffør" med brugsret til bilen

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 14:48   #14
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
Som lovet ville jeg vende tilbage når kommunen har svaret på den mail jeg sendte dem.
Min egen kommune jeg skrev til igår har jeg ikke hørt fra.
Så idag gik jeg ind på 5-6 kommuners hjemmeside fra forskellige steder i landet.
Der fandt jeg så den email adr. jeg skulle bruge, og skrev så følgende til de kommuner:

Hejsa
Jeg har lige et spørgsmål angående min kontanthjælp.
Jeg er bosat her i Kommunen
Jeg er på kontanthjælp (og har været det flere år)
Jeg er hjemmeboende og 26 år.
Jeg har ingen formue, og slet ikke over de 10.000 kr som jeg har læst man må have.
Jeg får 9.219 kr. før skat pr. mdr. og ca. 6.700 kr. udbetalt pr. mdr.
Jeg har gennem længere tid godt kunne tænke mig en bil,
Og jeg har fundet en brugt bil jeg godt kunne tænke mig.
Bilen koster 32.000 kr. Men jeg skal så også betale for diverse udgifter ved købet så som:
vægtafgift, forsikring, omregistrering osv.
Men for at få råd til den bil, skal jeg have et lån i banken.
Hvis jeg nu får et lån i banken på 55.000 kr. og jeg vælger at betale dem af over 36 mdr.
Hvilket vil være et afdrag på ca. 1.700-1.800 kr. pr. mdr. hvilket jeg godt ville kunne klare.
Her kommer mit spørgsmål så:
Ville det lån og bilkøb få nogen indflydelse på min udbetaling af kontanthjælp?
For jeg har jo ikke nogen formue, jeg bruger jo bare min kontanthjælp til at betale for at have bilen.
Så om jeg bruger min kommende kontanthjælp på at betale af på en bil, et nyt tv, spare op til ferie eller andet kan vel i grunden komme ud på et.

Hvis i kunne være behjælpelige med et svar på dette spørgsmål, ville det hjælpe mig meget på forhånd tak

Venlig Hilsen
xxxxxxxxx xxxxxxxx
xxxxxxxx@xxxxxxxx

Da jeg ikke ville bruge mit eget navn og min personlige email.
Valgte jeg så at lave en ny email konto med falsk navn og sende det derfra.
Hvis nu de skulle finde på at kigge på min kontanthjælp pga. det.

Den eneste kommune der indtil nu har svaret er haderslev kommune der skriver: At de skal bruge mit cpr.nr. for at kunne finde ud af det.
Hvilken jeg vælger ikke at svare tilbage på.


Skal nok skrive når jeg hører noget fra de andre kommuner.
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 23:01   #15
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
endnu 2 kommuner har svaret
den ene skulle bruge min adresse for at kunne svare
og den anden skulle bruge mit cpr.nr.
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 23:29   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan prøve at sende dit spørgsmål hertil:

(De plejer at svare.)

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkassen.asp

Der er også muligt, at der allerede ligger et tilsvarende spørgsmål/svar.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 00:00   #17
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
okay takker
prøvede at sende spørgsmålet derinde, men den fungerede ikke.
Jeg fandt så en email adr. og skrev til dem der.
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 10:27   #18
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Formue Nej Ja X Fra den ?
Ved formue forstås blandt andet kontanter, indestående i bank eller sparekasse, værdipapirer, kapitalforsikringer, fast ejendom, ejerbolig og sommerhus. Ved formue forstås også bil, motorcykel, båd, campingvogn og lignende.
*******

Den her står på den oplysningserklæring, som du vel underskriver hver 3 måned....og idet du låner 55.000, så har du formue og et stort indestående i banken, og vil dermed blive trukket.

Hvilket også vil være rimeligt, medmindre dit bilkøb giver dig job, fordi jobbet kræver en bil.

Det skurrer i mine ører at du giver falsk navn og mail, men der er vi nok bare forskellige.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 11:44   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt jeg er ikke helt enig med dig , for et banklån er ikke en formue, jeg har selv været på kontanthjælp og lånt penge i banken til en flytning, og der svarede jeg nej på det oplysningsskema ...

Kommunen undrede sig over hvordan jeg kunne få råd til en flytning og oplyste dem om at jeg havde lånt pengene og så var der ikke noget problem, ikke noget med at jeg havde haft en uoplyst indtægt...

Nogen konatanthjælpsmodtager har så gode forhold til deres bankrådgiver at de kan låne penge i banken selv om de er kontanthjælpsmodtagere og jeg mener ikke at det kan være en formue hvis man låner penge med et formål at betale noget, det kan jo ske at man har brug for møbler eller andet....
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 12:23   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Men der er jo også et formål med flytning, møbler, køleskab, hvorimod bilen vel betegnes som formue?
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension