K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2016, 12:22   #11
Hinzepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hinzepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Vedkommende og relevant spørgsmål.
I sin tid gik jeg hos en svensk tandlæge. Betalte det fulde beløb ved kasse et, men fik refunderet beløbet efter danske regler efterfølg. Det var både billigere for DK og mig.
Eftersom Polen er med i EU tror jeg der er samme regler, men om det også gælder i forhold til § 82 aner jeg ikke.

Skriv ti Jeres kommune og spørg. Hvis svaret er helt ude i skoven kan I jo klage og skrive at det også vil være billigere end behandling Dk

Men ,men jeg tror (mavefornemmelse) at I skal få et overslag fra en dansk tandlæge. Overslaget sendes så til en tandlægekonsulent, som skal vurdere om det er en helbredsmæssig vigtig behandling.
Held og lykke og uanset så belav Jer på lang og besværligt behandlingsprocedure.
Mange tak, og ja, det tror jeg også det ender ud i

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Hvordan er der råd til at tage på ferie i Polen over flere omgange, når der ikke er penge til tandbehandlinger?

En FTP har vel omkring 8-9.000 kr. til rådighed eller mere, når husleje og strøm er betalt medmindre noget helt specielt gør sig gældende, hvoraf der bør afsættes penge til uforudsete udgifter.

Kommunen går kun ind og dækker i meget få undtagelsestilfælde. Jeg kender en Ftp med stor gæld, der søgte, og hun kunne ikke få noget tilskud, men de tilbød hende at administrere hendes penge, så hun kunne spare op til tandlægeregningen, og det gjorde hun så og hurtigt fik hun sparet lidt op, så hun kunne begynde behandlingen. Det var hun glad for.

Men det står selvfølgelig enhver frit for at søge og evt. klage et afslag, men som sagt er kommunerne blevet strikse med at give disse tilskud.
Selve turen til Polen er et meget lille beløb i forhold til selve tandbehandlingen og turen er planlagt sådan, så hun kun skulle derned af én omgang.

Hun har bestemt ikke 8-9000 til rådighed når det essentielle er betalt.
Hinzepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension