K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2010, 01:07   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg tror han hellere vil spare nogle penge sammen, inden han flytter...og påbegynder uddannelse.
Det er også det der får mig til at spekulere, for så vil han gå på fuld tid og dermed tjene en helt almindelig løn. Som han siger, så kan han jo kun hjælpe til her hjemme hvis han arbejder fuld tid. På SU kan han jo ikke bidrage med noget særligt.

Bare irritrende, at min situation, skal smitte af på ham og stå lidt i vejen for hans videre vej frem i livet...

Og nej, jeg får jo bare alm førtidspensionstakst - på de nye regler.

Hans venners forældre er i arbejde, og kommer mere fra middelklassen, så de har slet ikke den slags problemer med boligsikring og den slags, og de fleste af dem køber 'bare' en lille lejlighed til deres barn og så er den ged barberet. Flere af dem betaler endda lysregning osv, indtil barnet er færdig med uddannelsen. Men den mulighed har jeg jo desværre ikke......

Ja, og den med de 20 km fra hjemmet undrede mig også meget, for jeg vil gerne være lidt tæt på min søn og være en del af hans liv (han er jo stadig kun en lille dreng, og i går skiftede jeg hans ble!), hehe.....og hvordan dælen kan han så både få et værelse OG leve for 2500 kr og betale sine regninger.

Så jow, CLEO, det er noget skidt når de først har haft penge mellem hænderne - han har jo arbejdet siden han var 13 år og gik med aviser, og de sidste to år har han haft en minimun løn på 7000 kr om måneden og 9500 kr når han gav den gas.

Men omvendt, så har han også en temmelig fed konto i banken for en 17 årig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 01:13   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Han er myndig som 18 årig og alt hvad han tjener vi blive beregnet i husstandsindkomsten, så længe han er opført på adressen

Hvis han tjener så meget, hvorfor ikke finde ham et værelse i nærheden af dig og på den måde kan i altid hjælpe hinanden i hverdagen stadigvæk ??
Det er mere fordi, at han kommer endnu længere væk fra uddannelsen på den måde. De billigeste værelser vi kan finde, koster omkring 2500-3000 kr om måneden. Og hvis SU'en giver 2500 kr, så kan han jo ikke leve....
Så han ender stadig med at skulle arbejde uanset hvordan vi end vender og drejer den.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 10:20   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helenekr din søns indtægt regnes med i boligsikringen og jo mere han tjener jo mindre får du, indtil for nogen år siden var det sådan at hjemmeboende børn talte som børn indtil de var 21 år sådan at man stadig beregnede dem som børn når boligsikringen blev udregnet det er lavet om sådan at det nu er de 18 år der tæller ...

Så du vil komme til at miste boligsikring på det, den nemmeste måde at regne det ud på er at gå på borger.dk og så skal du simpelthen skrive to voksne på som hustand i stedet for en voksen og børn og på den måde vil du kunne regne det ud ... Nu er det ikke sikkert at du mister så meget da du jo har flere børn hjemme


Min søn havde SU 2500 og fritidsjob 2000 før skat og jeg mistede lige omkring 800 om måneden men jeg havde så også kun et barn hjemme ud over ham ...

Hvad ang SU så har han mulighed for at søge dispensation sådan at han får den høje SU for udeboende (hvis han får en hybel eller værelse i nærheden af dig ) begge mine sønner flyttede da de var 18 lige ved 19 år de begge flyttede i hybler lige ved siden af hvor jeg bor, og ingen af dem havde problemer med at få dispensation til at få den høje su for udeboende , de snakkede med deres studievejleder forklarede at de ikke kunne være hjemme pga min økonomi og sygdom at der var små søskende i hjemmet og de ikke kunne finde ro til at studere ...

Min den mindste søn får så nu sin SU og har fritidsjob ved siden af og har lige omkring 9000 udbetalt om måneden (han er senere flyttet i større lejlighed med venner de er tre der deler en 4 værelses lejlighed ) den største bor stadig i hybel (og GLÆDER sig til at hans uddannelse nu lakker mod enden og han kan flytte i en alm lejlighed ) han er så ordblind og skal bruge alt han har af ressourcer på at studere ellers klare han den ikke så han klare sig for udeboende su og su lån (og en dejlig stor gæld bagefter , ja ja ingen siger det skal være let ikke at være perfekt )

Så det din søn skal ved uddannelse er at han skal søge dispensation på jeres hjemlige forhold (søskende, økonomi, sygdom osv ) og så kan jeg ikke forestille mig andet end at han får det .....


Enteligt er det vildt ikke .. jeg mener når børn skal have en uddannelse som de skriger de skal , så er de voksne når de er 18 år og boligsikringen skal regnes ud og de er børn til de er 21 år når de skal have SU ... hvis ikke man kan få dispensation så er man jo lige som tvunget til at have dem hjemme til de er 21 år og kan få for udeboende også selv om det påvirker boligsikring negativt og gæt hvem det er der ikke har råd til det og hvem det er der har børn som ikke kan få uddannelse ..
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 10:39   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja præcis Hejdien, det bider sig selv i halen!! Og som de råber og skriger om, så kan man altså ikke altid liiige fjerne den sociale arv.....

Men 1000 tak for fif og ideer!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 17:12   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg sidder og tænker nogle par lader sig skilde,og så hedder den en en logsirende,så bevøres pensionen ikk.

Kan man ikke lade sit barn være logsirende ? så er det kun boligsikringen der ryger.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:02   #16
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Man kan vel lade sonnike "bo hos en ven". Det bliver han selvsagt ikke barn af; men det hjaelper paa indtaegten; hvis den skulle blive for hoej.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:39   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Jeg har kun læst noget af dit indlæg og først tænkte jeg, det var sørens ftp og boligsikring med trods alt et par børn og man kommer til at mangle penge, men på den anden side, din søn, bør betale for at bo hjemme, med en løn på 9000 kr. udbetalt om mdr. Sådan er vilkårene.

Hvordan ville det i såfald se ud hvis du krævede kr. 2000 fra ham pr. mdr. i logi ?

Kh. EE

Hvis han skal studere, hvordan så med kollegie værelse er de ikke noget billigere end det du skriver og er de til at kommer i nærheden af overhovedet i Khb. og omegn ?

Sidst redigeret af Enteneller; 20-06-2010 kl. 18:43.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:47   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som jeg skrev højere oppe, så er det også det eneste bud han har. Arbejde fuldtid og betale mig.

Men det får han jo ikke rigtigt sin uddannelse af

Han skal ikke ligefrem studerer, da han dårligt kan læse en bog. Men han ville gerne i gang med tømreruddannelsen, men synes ikke han har råd til det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:49   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Nej ikke indtil at han bliver klar hertil og i samme øjemed så kan flytte hjemme fra, hvordan hænger det så sammen
? Det skader jo ikke at vente med at uddanne sig, sådan var det i al fald for mig og tror jeg mange unge i øvrigt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 19:23   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det hænger ikke ret godt sammen, han har jo ikke råd til at flytte hjemmefra på en SU, så mit håb er, at SU'en ikke kommer til at have alt for stor indvirkning på min boligsikring....

Men jeg synes da godt nok at det er et meget lavt beløb, forhold til hvad han ellers har været vant til at leve for.
Jeg blev helt chokeret da jeg fik taksterne fortalt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen fylder 40 år Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 3 26-06-2013 13:38
Boligsikring, arbejdende barn 18år og hjemmeboende? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 47 27-10-2010 20:47
førtidspension og boligsikring missP Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-07-2010 15:59
K10 Fylder år Hejdien K10 Nyheder 0 06-10-2007 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension