K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2011, 06:02   #1
Jom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Jom er ny på vejen
Question Spørgsmål om udgifter

Halløj!

Jeg skal på kontanthjælp til Januar, og har nogle spørgsmål:

Jeg er psykisk syg, jeg har OCD i værste grad. Hvad vil der ske med mig hvis jeg går ind og søger kontanthjælp?

Jeg ved at man skal redegøre for sine udgifter når man søger kontanthjælp.
Jeg har ikke rigtig nogen faste udgifter! Jeg bor hos min kæreste. Han betaler husleje, tlf (jeg har ikke selv en mobiltelefon, vi har hjemmetlf), internet osv.

Det eneste jeg betaler selv er astma medicin (omkring 100 kr om måneden) og P-piller (120 kr hver 3. måned). Så har jeg en lille gæld på et par tusinde kroner, jeg betaler vel 300-400 om måneden. Så er der mad, det betaler jeg selv. Jeg bruger faktisk ret mange penge på mad, da jeg spiser hypersundt.. Men hvad siger kommunen man skal bruge på mad?

Min kærestes lejlighed som jeg bor i, er en andelslejlighed. Det er 100% hans, jeg ejer intet. Kan de tage den fra os?

Når jeg har så få faste udgifter, får jeg så ingen kontanthjælp? Eller får jeg så bare meget mindre? De penge som jeg ikke bruger, ender jo på budgetkontoen og de bliver jo brugt i det lange løb på mad og uforudsete udgifter, men ikke noget fast..

Han ejer ting, der er mere end 10.000 kroner værd. Kan de tage det?

Jeg har indset at jeg er for syg til at videreuddanne mig. Jeg har ingen indtægt lige nu, fordi jeg fik frataget min SU pga. for meget fravær, og jeg er stadig tilmeldt skolen indtil sidst i december, fordi jeg tager mine sidste eksamner alligevel (får min studenterhue ). Kan de tvinge mig til at videreuddanne mig??
Eller vil de forsøge at sende mig i behandling? Jeg har været i noget gruppebehandling, men det var helt vildt dårligt og jeg måtte stoppe fordi de andre gav mig gode ideer

Nu går jeg til en psykolog, som min kæreste betaler for. Det er 100 gange bedre! Men vil kommunen blande sig i det? Har jeg ret til selv at vælge min psykolog, eller vil de tvinge mig til at gå til en de har valgt for mig?

Hilsen den MEEEEGET forvirrede!
Jom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 06:12   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Godmorgen

Alt afgørende er hvor meget din kæreste har i indtægt. Det er kun penge som taler for kommunen., ikke om du er syg.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:13   #3
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Er i gift?
Hvis ikke, så regnes din kærestes indtægt ikke med, når det er kontanthjælp.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:20   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Er i gift?
Hvis ikke, så regnes din kærestes indtægt ikke med, når det er kontanthjælp.
Hmmm, men de har jo fælles adresse.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:23   #5
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Ja, men er man ikke gift, har kæresten ikke forsørgerpligt. Det, som kærestens indtægt kan påvirke er tilskud, der udregnes på blandt andet husstandsindkomst, det er sådan noget som feks boligsikring.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:32   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Din kæreste har ikke forsørgerpligt over dig når i ikke er gift, så du vil få helt alm kontanthjælp....
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:39   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Din kæreste har ikke forsørgerpligt over dig når i ikke er gift, så du vil få helt alm kontanthjælp....
Mener du at folk kan bare blive skilt men bo stadigvæk sammen og at den ene af dem kan få kontanthjælp, på trods for at den anden har formue og tjener penge.

Erligt talt så tro jeg ikke på, at det er muligt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:40   #8
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Mener du at folk kan bare blive skilt men bo stadigvæk sammen og at den ene af dem kan få kontanthjælp, på trods for at den anden har formue og tjener penge.

Erlagt talt så ror jeg ikke på, at det er muligt.
Nu er det jo hverken Supersus eller jeg, der har lavet reglerne!! Hvis du ikke er gift, kan de ikke modregne din kærestes indtægt, sådan er reglerne Karo, du kan google det og se, at vi har ret. Hvorfor så påstå noget andet og måske gøre trådstarter mere nervøs?!

Sidst redigeret af thomas75; 30-11-2011 kl. 07:46.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:48   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis det forholder sig sådan, så synes jeg at regler burde laves om. Jeg ved at jeg blive meget upopulær, men efter min mening så den regel give folk mulighed til, at snyde sig til kontanthjælp.

Jeg selv blev spørgt om jeg var gift eller har haft en samliver, den gang jeg søgte om kontanthjælp....mener du at jeg er blevet diskrimineret .
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 07:51   #10
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvis det forholder sig sådan, så synes jeg at regler burde laves om. Jeg ved at jeg blive meget upopulær, men efter min mening så den regel give folk mulighed til, at snyde sig til kontanthjælp.

Jeg selv blev spørgt om jeg var gift eller har haft en samliver, den gang jeg søgte om kontanthælp....
Det er jo ikke det, denne tråd handler om. Så kan du jo oprette et emne og diskutere det dér. Denne tråd handler om, hvordan reglerne er nu, hvis trådstarter søger om kontanthjælp nu.
Når man bliver spurgt om man har en samlever, så kan det skyldes, at der kan være nogle tilskud man ikke har ret til, som feks boligsikring mv.

Til trådstarter:

vedr. din sygdom og psykolog, det kan være, at kommunen vil indhente nogle oplysninger fra din egen læge og fra psykologen; jeg ved ikke helt, hvordan det foregår på kontanthjælp.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overførselsindkomster og udgifter Abraxus Politik og Samfund 54 20-08-2013 13:21
Udgifter under urbejdsprøvning Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 7 02-03-2013 12:59
Dækning af arbejdsrelaterede udgifter Bo Spørgsmål ang fleksjob 5 14-08-2012 18:22
Stigende udgifter til sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2010 13:40
§100 sandsynliggøre udgifter Papafox Alt det andet 17 04-02-2010 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension