K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2009, 22:23   #11
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej igen MissMurphey

jeg har skrevet på PC, hvornår jeg mødte, hvor har jeg haft smerter, hvornår gik jeg hjem. Samt har jeg skrevet hvordan smerterne har været til at klare efter: http://www.k10.dk/media/smerteskema.txt.
Det er måske også god idé, at for underskrift fra nogen fra arbejdsprøvning stedet ang. antal timer klarede du pr. dag.
Hver 14 dage har jeg sendt pr. mail dagbogen med smerteskala til min sagsbehandler.

Ang. blog kan du finde på K10 forsiden ”Blogs” og trykke på ”Din blog” og så skriver du .

hvis du vil dele udviklingen med os, så det er bedst du fortsætter den indlæg du har startet sagen (så kan vi mindes hvad sagen handlede om). Ellers skal du starte forfra . Bedst fortsætter din indlæg.

__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 23:36   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
[B]

Udover dette, skulle jeg idag (alle skal igennem det) foran hele klassen, fortælle hvad jeg ville arbejde med og samtidig nævne alle mine skånehensyn som jeg anser som mere eller mindre private.
Disse oplysninger bliver hængt op på store plakater i klasselokalet, for at vi skal kunne hjælpe hinanden med at søge jobs.
Er det juridisk lovligt? ihvertfald synes jeg det er krænkende at skulle side åbenlyst og fortælle at man har stress, depression, tarmbetændelse, hælsporer, hypermobile led, migræne, koncentrationsbesvær m.m
Undskyld jeg kunne altså ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste din beskrivelse her

Jeg kender en meget hysterisk vil nogen kalde ham , viljestærk vil andre kalde ham mand hehe

Da vi på et tidspunkt boede på Lolland og han var visiteret til fleks dengang blev han også sendt på sådan et kursus , jeg sad jo spændt hjemme og ventede på at høre hvor godt det gik på det kursus men efter en time var han hjemme igen ...

Han var også blevet bedt om at fortælle hele sin sygehistorie , hvor boede han , hvor mange børn var der , var der nogen til at hjælpe med at holde hus osv ...

Han rejste sig ganske simpelt op og sagde til underviser/jobkonsulent

Jeg hverken gider har lyst til eller mener at i kan kræve at jeg sidder og oplyser om hele mit liv til jer og et hold kursister som jeg overhovdet ikke kender , og helt ærligt så har jeg så meget sygdom og elendighed inde på livet hverdag at jeg heller ikke GIDER sidde og høre om andres fortrædeligheder ..

Vente sig om til de andre kursister og sagde .. ikke et ondt ord om jer , er sikker på at i er flinke og rare og vi kan godt ryge en smøg drikke en kop kaffe sammen og snakke om det at finde job, men jeg syntes ikke at jeg vil sidde og høre på hele jeres lidelses historie det er jeg lidt for privat til ...

Og så kom han hjem he he .. underviseren sagde lige ud til ham at det nok var bedst at han ikke kom mere..

for nej de kan ikke tvinge dig til at sidde og blotlægge hele dit liv og det skal du sq i den grad nægte (med den begrundelse som alle de andre er kommet med )

Jeg har også været på sådan et kursus , bare ikke hvor vi skulle blotlægge os selv ..kort og godt skulle vi sige hvor mange timer vi var visiteret til og hvilke skånehensyn vi havde .. ikke et ord om hvorfor og hvordan og hvorledes ..

Og så skulle vi ellers lære hinanden at kende på kryds og tværs via gruppe arbejde og via ture og via cv (som vi lærte at skrive af en headhunter )

Til sidst skulle vi så sige hvordan vi opfattede hinanden da vi havde været der i 8 uger og hvilke job vi kunne forestille os vores kammerater i .. og tænk mange af os fik jobbeskrivelser som vi aldrig havde tænkt på selv og 50 % fik job ved hjælp af de andre kursister ...

Så en kursus kan være godt

Jeg meldte mig ganske frivilligt til det efter at jeg havde været der en gang og stadig ikke have fået job , de endte med at blive helt glad mig til sidst selv om vi havde ganske alvorlige begynder vansligheder (pga mig og mit regle rytteri )

Du skriver at du lider af migræne , sådan et rum som du er i , går slet ikke med folk med migræne , og der er mange syge mennesker på sådan et kursus , jeg gik på kursus med en pige der ikke kunne tåle at der var lukket om hende , så vi skulle altid have min to døre åben ellers kunne hun ikke få luft hun ville jo gå til sådan et sted...

Jeg har kronisk migræne og er pt på en meget varm arbejdsplads og mit hovdet står helt af efter kun en time...

Så nej du skal bestemt ikke finde dig i at blive sat ind i et andet bur som en lille høne .. godt at du siger fra ...


Lad os endelig vide hvordan det går med kommune (som du selvfølgelig skal skrive en klage til over det sted de har sendt dig til , der er jo ikke nogen grund til at de også sender andre dertil ) og hvad din læge siger og ikke mindst din fagforening og ja en blog ville være en god ide
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 03:03   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jamen der er også sådan noget som 'brandregler'!!!!

I er så og så mange mennesker lukket inde i et rum med kun EN udgang?

Det har de vist ikke tænkt på, og det har Viper sq glemt at gøre dig opmærksom på i forbifarten!!!!

Også dette er hamrende ulovligt .... I kan jo risikere at brænde inde i tilfælde af brænd i bygningen, da det jo kan blive umuligt for jer at komme ud
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 04:07   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Oplysninger som helbred, sygdom, religion osv....det er personfølsomme oplysninger...

Det vil sige at din anden aktør godt må have dem...da de går ind under de samme regler som din kommune...meeen...

De andre på kursuset hører ikke ind under de regler...så det vil sige at de ikke må få indblik i disse oplysninger medmindre du selv overbringer disse...

Jeg ville klart og tydeligt sige fra og fortælle dem(lederne på det kursus) at jeg ikke vil have at de andre skal vide noget om disse ting...

De kan ikke forlange at du skal fortælle om dem til alle andre...

Da de hører ind under det samme regelsæt som kommunen...ja så er klage gangen den samme som hvis du ville klage over noget på kommunen...

Man kan prøve at starte med dem der leder den anden aktør...hvis ikke dette virker...ja så forsætter man med sin sagsbehandler og sker der ikke noget der...ja så hendes/hans afdelingsleder og sker der ikke noget der...ja så er det borgmesteren og kommunalbestyrelsen....

Alt dette skal selvfølgelig gøres skriftligt...

Ang blogs her på K10....

Dette link er til din helt egen blog MissMurphey http://www.k10.dk/blog.php?u=1399

Hvis du vil skrive et indlæg i din blog...ja så kan du bruge dette link http://www.k10.dk/blog_post.php?do=newblog

Så er det bare at skrive derudaf...

Husk at du under "indstillinger" for din blog...kan sætte hvem der skal have adgang til at læse i den...

Indstillingerne finder du her http://www.k10.dk/blog_usercp.php?do=editoptions

I dette "Blog Kontrolpanel" har du mulighed for at tilpasse netop din blog...så den ser ud som du vil have det...

Ang hvem der skal have lov til at læse et blog indlæg...der kan du også styre det hver gang du laver et indlæg...
Nedenunder skrivefeltet finder du en række muligheder herunder også det at begrænse adgangen til at læse indlægget...

Det er ikke så svært som det lyder til...og skulle noget gå galt...ja så skriver du bare en privat besked til mig og så skal jeg prøve at hjælpe dig...

Så det er bare at gå i gang med det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 08:52   #15
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Altså mht. selve uv. lokalet, så er der jo den dør vi går ind af, og så er der den der branddør ud til gården.
Jeg tror måske at den er registreret som branddør.
Men uanset hvad, så er det ulideligt at ingen vinduer kan åbnes.
Der sidder godtnok en form for udluftning i loftet, men det hjælper jo ikke hvis temperaturen er indstillet til 23 grader. (hvilket jeg ikke ved noget om).

Jeg har her til morgen meldt mig syg, ringet til lægen, og kontakter fagforeningen her kl 9, for at høre deres syn på sagen.

Da min kæreste kom hjem fra arbejde igår, lå jeg bare i sengen og hulkede. Jeg stod dog op, trods stærke muskelsmerter i brystet. (ikke hjertet).
Da vi sad inde i stuen, skiftevis hulkede jeg og grinede nærmest hysterisk over ting.

puha. Jeg er da heldigvis mere fattet nu.
Jeg skriver en opdatering på sagen senere idag.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 16:45   #16
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Så har jeg snakket med min socialrådgiver på fagforeningen.
Hun siger naturligvis at jeg ikke skal acceptere hvad jeg har været udsat for, og at jeg skal arrangere et møde men min sagsbehandler fra kommunen, og fortælle dem at de skal koordinere med hende, så hun kan komme med.

Hvor er det rart at kunne sige fra i forhold til kurset, med jeres hjælp og støtte her på siden.
Det er nemlig noget som jeg ikke er helt så god til, men øver mig på.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 18:03   #17
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Hvor er det rart at kunne sige fra i forhold til kurset, med jeres hjælp og støtte her på siden.
Det er nemlig noget som jeg ikke er helt så god til, men øver mig på.
Ja MissMurphy det er fleste K10-ere der skal øver sig på at sige fra .
Ellers bliver vi trampet ned i jord, fordi vi er de svage.
Men når man ved, at man ikke er alene og kan henter hjelp her på K10 er det lidt nermere .

Pøj, pøj og slår på tråden

__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 20:17   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
En gylden regel som jeg altid har brugt, uanset hvad jeg er blevet sendt/tvunget ud i af kommunen,
Sig fra når du ikke kan være med mere, og hav din læge med på sidelinien.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 18:35   #19
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
blandet

Så er mødet arrangeret med sagsbehandler og socialrådgiver fra fagforeningen.
De har ringet fra mit kursus og bedt mig ringe retur. Men nej. Det er måske gjort i den bedste mening, men der er jo en grund til at jeg ikke vil være der.
Og det ringede jeg faktisk og fortalte dem igår. Efter at de havde bedt mig om at ringe tilbage pr. tlf. svarer.
Jeg græd i tlf.
Men jeg fortalte dem ikke hele grunden til at jeg var brudt sammen. Sagde at jeg altså ikke kunne snakke nu, fordi jeg stadig var så påvirket af det.
Og så var det min stemme knækkede over.
Men er det ikke lidt frækt at ringe til mig privat både igår og idag, når jeg egentlig er sygemeldt?


Jeg har idag snakket med nogle personer som også er løbet skrigende fra det kursus.
Desuden har jeg mødtes med min kontaktperson fra et tidligere kursus, og vi har snakket om at jeg skal prøve at komme i et mentorforløb hos ham.
Er der nogen som har erfaring for hvordan man bedst "sælger" sin sag, når man gerne vil i et mentorforlæb?
Jeg har det sådan, at hvis jeg har for mange ideer, så synes de måske at jeg er for rask.

Sidder lige og laver en liste over de ting jeg skal til i løbet af de to næste mnd.
Det er bla. psykiater, medicinsk afd. /tarmbetændelse, egen læge, hudlæge/have tjekket modersmærker, ortopædkirurg/hælsporer, reumatolog/udredning for HMS og Fibromyalgi, samt 3 gange blodprøver i denne periode også, i forhold til nyt medicin jeg får og forhøjet kolesteroltal.
Nøj, man skal have overskud for at være syg.

Jeg skulle egentlig have ferie i næste uge, men skal hele 3 ting.
Kan jeg godt ringe til min sagsbehandler og få udsat ferien pga. denne travlhed? Den ene ting er bla. samtale hos hende

Sidst redigeret af MissMurphey; 07-10-2009 kl. 18:36. Årsag: Tilføjelse
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 00:17   #20
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Kære MissMurphey .... (jeg låner lige Vipers puter, da han sidder og slås med noget scanning på min puter, jeg skal bruge i en anden forbindelse ) Dit sidste spørgsmål er let at besvare. Du kan ikke holde ferie, når du er sygemeldt, så du skriver bare til din sagsbehandler at du udskyder din ferie pga. sygdom

Hvad angår dine andre tiltag, så skal du have stor ros, for din handlekraft ... er i den forb. glad for du har en god bisidder fra din fagforening ... det er guld værd

Når du så kommer til samtale med din sagsbehandler kan du jo nævne at du rendte ind i din tidligere kontaktperson og egentlig hellere vil ind i det foreslåede mentorforløb med en du kender, da du ikke vil risikere at havne i en lignende situation igen, oven på denne begivenhed, der medførte et sammenbrud.

Mon så ikke din sagsbehandler vil være lidt lydhør?

Hvis nogen fra det kursus ringer igen, skal du ikke tage telefonen; men få din kæreste til at ringe og sige, du er brudt sammen og ikke pt. kan klare at tale med nogen.

Med ønsket om god bedring vil jeg nu håbe på det flasker sig for dig Hyanna
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 08-10-2009 kl. 00:28.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
Hjæææælp ;) janr Spørgsmål ang fleksjob 12 11-03-2012 20:29
hjæææælp!!! jordbærmarie Alt det andet 23 20-02-2012 22:51
hjæææælp!!! cats Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2012 12:31
Hjæææælp! buster Alt det andet 12 08-08-2010 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension