K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2010, 14:07   #1
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Arbejdsløse og straffede skal ud af ghetto

http://www.fyens.dk/article/1715787:...l-ud-af-ghetto

Arbejdsløse og straffede skal ud af ghetto

Regeringen vil ikke kun stoppe for anvisning af flygtninge i ghettoer. Arbejdsløse og eks-fanger skal også væk

Citat:
Også førtidspensionister og personer, der i længere tid har modtaget arbejdsløsheds- eller sygedagpenge vil for fremtiden kunne afvises en ledig bolig.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 14:36   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det læste jeg godt... hvem er der så snart tilbage??

de vellønnede bor jo ikke sådanne steder vel.. eller hvad?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 15:00   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Helt enig, Huldra!

Man bor jo der, hvor det er økonomisk muligt at bo!

Tankeexperiment: Vi bytter alle boliger! Ville det afhjælpe de grundlæggende problemer? Nej, vel!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 15:13   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Nu da regeringen vil så meget godt for disse områder, kunne de jo meget passende selv flytte til dem. Så kunne de jo samtidig få udbetalt tilskud til at have 2 husholdninger, som man jo kan som folketingsmedlem.

Så kunne de jo samtidig yde penge på en kampagne i lighed med Sygmedjob, måske m. flg. ordlyd: Politkeremedghettobolig.

Og så en spindoktor ind over m. overskrift: "Politikere gør foran og flytter ind i belastede områder."

Og ikke mindst: "Politikere bruger den lokale folkeskole i området."

Sidst redigeret af gunvor; 27-10-2010 kl. 15:14. Årsag: glemt bemærning
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 16:31   #5
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
^^

Dagens griner - og helt lige på!
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 21:02   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og hvem skal betale for politikernes ghetto-politik?

Jo, det skal såmænd lejerne i det almennyttige byggeri.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 21:08   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Mon ikke vi kommer til at se en masse boliger stå tomme og en masse på overførelseindkomst som skal bo på gaden.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 21:22   #8
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Problemet har bare en negativ dimension som ikke er nævnt - boligselskabet.

Bor selv sådan et sted (ind til der findes noget andet)
Boligselskabet ser igennem fingre med at reglerne ikke overholdes, og hvis de endelig lukker munden op, er det kun et stille fy fy der kommer ud.
Regler der overtrædes : at holde dyr (formanden har en kat), svineri i opgangen + mangel på rengøring (der er ingen tvang omkring at skulle betale til trappevask), øredøvende larm aften og nat (især på hverdage), svineri fra overbo og ned i haven m.m.

De får aldrig mig til at bo sådan et sted igen.

Nogle boligselskaber er ikke deres opgaver voksen.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 22:00   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, for engang skyld er jeg NOGENLUNDE enig med regeringen.

Jeg har selv boet i en Ghetto (Mjølnerparken) på Nørrebro, og sikke da et SKOD sted.
Der var møgbe****et, og **** og tis i opgangene var ikke et særsyn, hærværk, ballade, slåskampe, gadebelysning der altid var smadret, støjende mennesker, uopdragne unger, ildspåsættelser i kældrene, og en hvis angst for at gå udenfor om aftenen var også normalt, da man ofte blev antastet på forskellig vis.
Udlændingene stod for den del, hvor de danskere der boede der mere stod for druk, høj musik, hash salg fra lejlighederne, forskellig kriminalitet og en overvægt af handel med varer der var så varme at forretningerne i nabolaget mildest talt stod i flammer!

Men det 'gode' var, at hver passede sit. Der var ingen anmeldelser til kommunen hvis man sejlede rundt i en koger selvom ungerne rendte rundt i undertøj kl 23 om aftenen nede i sandkassen, der var ingen anmeldelser til politiet selvom hælervarerne stod stablet i kasser på bunden af skabet, eller hvis den enlige 'pensionist Benny' reelt bode med en kæreste og deres to børn eller hvis Rocker Ronnie var stukket af fra udgangen og blev gemt af vejen over i nummer 17.

I ghettoen stod man sammen, man blandede sig ikke, men flød med stømmen uanset om den var lovlig eller ej. For vi havde alle dét til fælles, at vi sad på bunden af samfundet uden mulighed for at flytte os, og måtte klare os med de midler der nu engang var, lovlige eller ej. Og var der én der kunne komme med en varm playstation for 300 kr eller en stor oksefilet for 80 kr, så tog man sgu imod med kyshånd. Man talte jo 25 øre fra den 6 i måneden....

Når jeg ser tilbage på den tid var den hæftig. Det var al rosset stuvet sammen under samme arial, og det kunne ikke gå andet end galt.
HVIS nogen kunne komme dét til livs, så ville det være en fordel for samfundet og en fordel for dem som bor der.
Folk skal da spredes ud så man kan få en normal nabo, et normalt gårdmiljø, en normal hverdag. Ghettolivet var alt andet end normalt - det var alle de vilde og voldelige samlet sammen på ét sted, det var grobunden for alt ****et......

Jeg boede der i 4-5 år, inden jeg flyttede til Aldersroesgade der var ghetto på en mildere måde.

Nu bor jeg så i noget der ikke er ghetto, men som meget hurtigt kan blive det hvis ikke boligselskabet begynder at afvise udlændinge ved skranken......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 01:40   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er jo svært at finde en løsning når det ikke må koste noget...
men jeg mener helt ærligt at før man begynder at hive folk ud af boligområder eller forhindrer dem i at flytte ind... så skal man da sørge for de har et andet sted at bo som de kan betale... hvad skal de ellers... bo på gaden??...

Jeg har heldigvis aldrig selv boet i de ghettoområder... men har da været nødt til på overførselsindkomst at bo særdeles beskedent... man har altså ikke mange valgmuligheder når man ingen penge har...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsløse fleksjobbere? Munter Politik og Samfund 7 01-11-2012 17:42
Arbejdsløse skal flytte i EU... Karo Politik og Samfund 0 23-05-2012 21:14
Skjulte arbejdsløse = 18.000! buster Politik og Samfund 2 19-09-2011 21:27
Syge arbejdsløse skal have en pause bla-bla Politik og Samfund 4 06-06-2010 11:35
432.355 arbejdsløse zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 15 09-06-2008 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension