K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 21:48   #11
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
jeg er alene ftp med mit 2-årige barn og har adskillige psykiske og fysiske diagnoser og får INGEN hjælp fra hverken det offentlige eller privat.....

ville så nok her tage til takke med en mand der kunne hjælpe mig - for her bliver der bare ikke gjort rent de uger hvor kræfterne er svagest. og sådan er det altså for rigtig mange.....

og kan desværre stadig ikke se at en rask ægtefælle skal aflastes på det offentliges regning fordi han/hun har en syg mand/kone.
Den der har evnen har også pligten kan man sige, måske du har evnen uden du ved det...

F.eks hvis man både kan få fradrag og tilskud er det man tilskude med økonimisk måske ikke så stort som man lige tror
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:05   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Kan det betale sig at søge eller er det spild af papiret der er skrevet på ?
Jeg synes da, at du skal lave en skriftlig ansøgning og aflevere på kommunen, mod kvittering for modtagelse, selvfølgelig.

Du har intet at miste ved at gøre det, udover den tid du bruger på, at skrive ansøgningen.

Jeg synes ikke, at situationen kan sammenlignes med en enlig's.

En enlig har trods alt ikke en anden voksen, at gøre rent efter og vaske tøj for m.m.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:08   #13
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
jeg er alene ftp med mit 2-årige barn og har adskillige psykiske og fysiske diagnoser og får INGEN hjælp fra hverken det offentlige eller privat.....

ville så nok her tage til takke med en mand der kunne hjælpe mig - for her bliver der bare ikke gjort rent de uger hvor kræfterne er svagest. og sådan er det altså for rigtig mange.....

og kan desværre stadig ikke se at en rask ægtefælle skal aflastes på det offentliges regning fordi han/hun har en syg mand/kone.
Jeg beklager jeg har misforstået dit oprindelige indlæg, jeg havde ikke forstået det sådan at du både er enlig forsørger og ftp.

Jeg bryder mig generelt ikke om den "skyttegravskrig" der hersker mellem enlige og gifte førtidspensionister og den hjælp der via kommunale tilskud kan gives.

Lige så lidt som jeg finder det acceptabelt, at vi i et moderne samfund, som gifte ftp'er skal trækkes i vores pension pga. ægtefællens indtægt.

Vi har nøjagtig de samme vilkår - både som gifte og ugifte, og det kan da ikke være rimeligt at vi der tilfældigvis er gift, udover den belastning det er at være for syg til at kunne arbejde, også skal få en endnu dårligere samvittighed fordi vores bedre halvdele skal lave 2 mands husligt arbejde
Mit indtryk er at en enlig forsørger på pension i lagt højere grad har mulighed for hjælp i kommunen, det var i hvert fald den info jeg fik at kommunen.

Da ordningen om fradrag for husligt arbejde skal fratrækkes på sidste års selvangivelse, har jeg samlet alle mine regninger for rengøring/vinduspusning.
Denne ordning er jo netop lavet for at få sat en stopper for sort arbejde, som i særdeleshed i vores situation med 30 % i rabat + fradrag er nede på et niveau der for de fleste er muligt at betale.
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:31   #14
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Denne ordning er jo netop lavet for at få sat en stopper for sort arbejde, som i særdeleshed i vores situation med 30 % i rabat + fradrag er nede på et niveau der for de fleste er muligt at betale.
Netop hvad jeg er efter.... måske er der flere skjulte mulighrder vi ikke selv ved findes
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 23:32   #15
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
"Får man tilskud til hjemmeservice kan man ikke udnytte servicefradrag til den samme ydelse."

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 08:07   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hov jeg glemte den nye skatte regl.

Rengøring kan jo trækkes fra, 15000 om året pr person, bare husk, at der skal være et bevis "regningen".
Så de er faktis gratis med rengøring for 30000 kr om året og det gælder også vinduespudsning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 11:43   #17
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Kære Pandaline.

Håber at du fulgte Vovses råd.

Er det helt grelt med at holde hygiejnen derhjemme-også tøjvask etc

kan man forestille sig at Du søger en anden § -da det drejer sig om

dit lille barns opvækstkår.

Du skal måske have fat i Familieafd i din Kommune.

Håber at nogen herinde fra byder ind med en §.......

Du kan også ringe til Børns Vilkår.........

Nyd den lille

Sidst redigeret af wind; 12-01-2012 kl. 11:53.
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 11:51   #18
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
......Har blandet nogle tråde/ hjemmesider sammen.......

wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 14:04   #19
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af wind Se meddelelser
Kære Pandaline.

Håber at du fulgte Vovses råd.

Er det helt grelt med at holde hygiejnen derhjemme-også tøjvask etc

kan man forestille sig at Du søger en anden § -da det drejer sig om

dit lille barns opvækstkår.

Du skal måske have fat i Familieafd i din Kommune.

Håber at nogen herinde fra byder ind med en §.......

Du kan også ringe til Børns Vilkår.........

Nyd den lille
Problemet er at hvis man siger noget til kommunen får man dette svar; "hvis du ikke kan holde dit hjem, kan du ikke have dit barn hos dig". Således lærer man hurtigt at lukke munden.

Min henvendelse mundede ud i at sagsbeh lavede en underretning om mig på trods af at læge, psykiater, vuggestuen, ergoterapeuten, skp, psykolog oma alle har udtalt at de på ingen måde er bekymrede for mit barn - derimod er de alle meget bekymrede for den enorme belastning det er for mig at stå helt alene med det hele. Men det er kommunen så åbenbart fløjtende ligeglade med.

Jeg har forgæves forsøgt at forklare at det ikke er mit barn jeg skal aflastes fra - derimod den umenneskelige mængde arbejdsopgaver der er forbundet med at have småbørn. Før jeg fik barn, lod jeg jo bare hjemmet sejle - det kan jeg ikke byde min datter.

Blev også advaret af min skp (tidligere ansat i fam.afd). Hun rådede mig til at stoppe al "samarbejde" med fam.afd da hun selv har set utallige sager ende grelt på virkelig tyndt grundlag.

Problemet er jo at kommunen ikke fatter at de skal anvende kompensationsprincippet. I stedet stempler de en som uegnet forælder.

Det er en myte at det skulle være nemmere at få hjælp som enlig forsørger - medmindre man da gerne vil frasige sig sit/sine børn.....

Når der kommer lidt styr på økonomien (kommunen vil stadig ikke oplyse hvad jeg får udbetalt i ftp, boligsikring og friplads), må jeg se om ikke der er plads til lidt egenbetalt rengøring......
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rengøringshjælp ? c.l.e.o. Alt det andet 4 09-11-2012 14:33
Hjælp til rengøringshjælp Fedora Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 27-08-2012 21:19
Fleks og rengøringshjælp... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 10 20-04-2011 01:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension