K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2011, 09:36   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er interessant at læse om hvordan folk forholder sig til sin tro og til religion.
Jeg møder faktisk ret så ofte danske piger som har konverteret til islam. Hvorfor mon det?
Folk søger tryghed i den verden de liver i, og mange få den netop via religion.

Jeg synes at det er skønt, at folk har friheden til at selv vælge sin egen trosretning, sådan er det ikke alle stader som I ved.

Jeg har meld mig ud af dansk folkekirke fordi jeg er ikke protestant. Jeg er ikke praktiserende men holder af traditioner i en vis omfang ….. men også det er en meget lang familiehistorie.
En stor del af min familie har jeg har været uvenner med i årevis.

http://www.youtube.com/watch?v=gRdfX...eature=related
Karo er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 09:42   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Er det mon kun mig der har problemer med link her inde,det tager en evighed og det hakker i visningen eller går helt i stå
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 10:01   #23
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
@helene

Godt at de ikke er blevet omskåret, dem der omskære små børn høre hjemme i et fængsel!

Se evt. filmen:
Http://www.nocirc.org/


@all


Læs biblen fra ende til anden, så bliver man hurtigt ateist.

Ellers er der et lynkursus her:
http://www.youtube.com/watch?v=i1UbSw9Wcjs
Har man brug for en “usynlig ven”. Kan man konvertere til, Kirken for det Flyvende Spaghetti Monster, det koster ikke noget!

http://www.venganza.org



For at komme tilbage til hovedspørgsmålet.
Alle har ret til at tro på noget, men hvorfor bruge penge på folkekirken (Den evangelisk-lutherske statskirke)?
Hvorfor bruge 1 procent af indkomsten, vi her inde er jo typisk ikke velhavende, en krone sparet er en krone tjent? Og man kan jo godt komme I kirken alligevel, og også melde sig ind igen gratis, helt ubesværet.

Alle danskere betaler iøvrigt til folkekirken, fordi kirken modtager bloktilskud fra staten, udover kirkeskatten.
andersmadsen er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 10:38   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja andersmadsen, man kunne jo også vende den om:

-hvorfor benytte kirken når man nasser på andre skatteydere!

(har mødt de mennesker som højlydt proklamerer at de bestemt ikke tror på noget som helst og som troligt hver juleaften sidder på kirkebænkene og synger med på julesalmerne -hmmmm...!)

Tro er og blir tro -det er netop ikke en eksakt viden og derfor påberåber jeg mig retten til at forblive salig i MIN tro
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 11:20   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
@ Buster.... åh, det gør mig ondt at du har mistet en nær veninde.. ♥

Jeg har også arbejdet indenfor hjemmeplejen .. og kan også fortælle mange ting som ikke kan måles, vejes... forklares... men høres og sommetider ses...

Vi var 3 aftenvagt kollegaer ... var blevet færdig med vagtens sidste runde.. og vi sad og nød en kop kaffe/te.. og en smøg ...
Pludselig hørte vi alle fodtrin ude på gangen... og det var fodtrin, som vi alle 3kendte ... det var bare det.. at ejermanden til de fodtrin havde været død i over 1 år..

Jeg kunne fortælle mange lign ting.. både fra arbejdet, men også fra mit private liv..

@ Helene... hehe det er jo ikke lige hos en psykiater man skal fortælle om de stemmer man hører

Jeg gik til Mindful Meditation hos en psykiater sidste år .. og inden det startede var jeg til en forsnak hos hendes sygepl. for at se om jeg hørte til den gruppe de startede op .... stress - smerter - depression..

Men jeg fortalte jo en masse om mig selv... hehe bla om min afdøde kæreste, som besøgte mig .. For mig var det jo blevet ganske naturligt at snakke om det.. men hold da op, det var det altså ikke for hende sygepl ...

Jeg måtte ud i en forklaring om at vi en dag kom til at snakke om døden og liv efter døden osv osv...

Han mente at når vi var død, så var vi død.. slut prut finale..

Jeg mente at der var noget efter døden ..

Aftalen blev så at den der først døde, skulle komme tilbage og fortælle den anden at der var noget..... ♥♥♥

@ Karo .. jeg fatter ikke de danske piger... men mon ikke at de bliver kæreste med en som "dyrker" islam... Som ung er man jo ret så påvirkelig .. hehe det kan måske i deres øjne virke som 1000 og en nat .. men der er jo slet ingen eventyr i den tro....

Nå, nu vil jeg videre i dagens dont...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 12:48   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
...Jeg har også arbejdet indenfor hjemmeplejen .. og kan også fortælle mange ting som ikke kan måles, vejes... forklares... men høres og sommetider ses...
...
Efter min far døde, var jeg så træt at jeg kunne ikke stå på mine egne ben, men efter jeg gik i seng kunne jeg slet ikke sove.

Fordi at jeg skulle være frisk til alt det som man skal efter ens død, tog jeg meget stærk sovemedicin.
Men midt om natten vegnede jeg med et brav og var helt frisk. Jeg gik i køkkenet for at hente noget at drikke og der fandt jeg min mor på gulvet.
Hun fik mindre blodprop.

Jeg fik fortalt af lægen på hospitalet, at det var meget tæt på, at jeg var ved at begrave begge mine forældre samtidigt.

Sådan gik det ikke, det har min far sørget for, før han var helt klar til at vinke farvel til os.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 12:48   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Måske skulle alle mænd omskæres helt ved roden

Jeg mener også at en hver må være saglig i sin tro,og vil man melde sig ud eller være medlem må være op til den enkelte

Men jeg syntes nu i det store hele at som institution er den ganske glimmernde for rigtig mange derfor syntes jeg det er en god tradision at betale til også.

Det vist mest lige når jeg ser årsopgørelsen at jeg føler trang til at melde mig ud
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 14:11   #28
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Efter min far døde, var jeg så træt at jeg kunne ikke stå på mine egne ben, men efter jeg gik i seng kunne jeg slet ikke sove.

Fordi at jeg skulle være frisk til alt det som man skal efter ens død, tog jeg meget stærk sovemedicin.
Men midt om natten vegnede jeg med et brav og var helt frisk. Jeg gik i køkkenet for at hente noget at drikke og der fandt jeg min mor på gulvet.
Hun fik mindre blodprop.

Jeg fik fortalt af lægen på hospitalet, at det var meget tæt på, at jeg var ved at begrave begge mine forældre samtidigt.

Sådan gik det ikke, det har min far sørget for, før han var helt klar til at vinke farvel til os.
Karo, hvor var det dejligt at din far lige kunne få dig vækket.. så du ikke skulle begrave begge dine forældre... ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 14:48   #29
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg var i mange år medlem pga tradition -fordi at jeg syntes vores kirker var (er) smukke og det er en stor del af det danske samfund og historie.

Så blev jeg fattig og meldte mig ud. De ekstra penge kunne jeg godt bruge på mad... Følte jeg jeg havde økonomisk overskud ville jeg nok melde mig ind igen. Ikke fordi jeg er kristen for det er jeg overhovedet ikke, tværtimod. Men pga kultur og historie... Lidt ligesom jeg ikke har noget imod at betale til nationalmuseet osvover min skat...
næsebjørn er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 15:16   #30
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Hej næsebjørn

Det kan jeg udemærke godt forstå, jeg syntes også kirkerne er smukke og historiske bygninger, og dem skal vi bevare.

Men kirkeskatten og bloktilskudet går primært til præstelønninger og funktionen som Prædike/bede- rum, og det vil jeg ikke betale til! Så hellere bruge pengene på bedre kost til mig og mine

Jeg går ind for adskillelse af kirke og stat.
Når først folk får et girokort tilsendt i stedet for kirkeskatten; mon ikke det vil gøre noget ved medlemstallet!
andersmadsen er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension