K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2011, 19:00   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Under alle omstændigheder, så længe Solnedgang har ikke fået en afgørelse fra SOF om tilkendelse eller afslag på FP, burde hun ikke indkaldes til nogle samtaler. En evt. opfølgningssamtale kan afholdes via tlf. og skal indikerer til, at FP sag er stadigvæk i gang.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 19:04   #22
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Under alle omstændigheder, så længe Solnedgang har ikke fået en afgørelse fra SOF om tilkendelse eller afslag på FP, burde hun ikke indkaldes til nogle samtaler. En evt. opfølgningssamtale kan afholdes via tlf. og skal indikerer til, at FP sag er stadigvæk i gang.
Det ville være almindelig fornuft, Karo - men lur mig, om ikke lovgivningen er skruet så uigennemtænkt sammen, at SB er forpligtiget til at indkalde til opfølgningmøde...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 19:07   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Under alle omstændigheder, så længe Solnedgang har ikke fået en afgørelse fra SOF om tilkendelse eller afslag på FP, burde hun ikke indkaldes til nogle samtaler. En evt. opfølgningssamtale kan afholdes via tlf. og skal indikerer til, at FP sag er stadigvæk i gang.
du har helt ret, men jeg er 99.9 sikker på det en almindelig §17 sag

jeg fik nemlig mulighed for et møde, inden sagen blev sendt videre til pensionsnævnet.
hvor man blandet også for af vide om man er sikker på man vil søge, samt
konsekvenens om det er en §18 eller §17 sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 19:12   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du har helt ret, men jeg er 99.9 sikker på det en almindelig §17 sag

jeg fik nemlig mulighed for et møde, inden sagen blev sendt videre til pensionsnævnet.
hvor man blandet også for af vide om man er sikker på man vil søge, samt
konsekvenens om det er en §18 eller §17 sag
Sådan var det også i min sag.
Men Solnedgang skal til en samtale efter afslag til indstilling og ikke før....derfor er jeg lidt i tvivl...
Jeg har været til en samtale på jobcenter før de kom med deres afslag til indstilling og ikke efter.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 19:20   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min var også efter sagsbehandleren havde indstillet negativ
grundentil jeg næsten er sikker på det er en almindelg §17 sag
og ikke en på det forelæggende

Men det kan man jo brokke sig over til mødet
hvis man har en kvitering på at der er søgt en §17 på det foreliggende grundlag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 19:24   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
min var også efter sagsbehandleren havde indstillet negativ
grundentil jeg næsten er sikker på det er en almindelg §17 sag
og ikke en på det forelæggende
Ja, det har du ret i, men det beviser altså igen, at de har behandlet min sag efter 18 eller almindelg §17 og ikke efter 17 på foreliggende...

Det fremgår hellere ikke fra pensionsbeviset efter hvilket paragraf de har bekandlet sagen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 20:01   #27
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Tak Carmen. Det er det vigigste pt.

Karo og MVTR1: Ja, sagen ligger hos Socialforvaltningen. Har modtaget aktindsigt derfra og har også svaret på tilbud om udtaleret. Så den er god nok. Har også ringet til dem og fået af vide at sagen snart kommer op.

Men I har nok ret i at Jobcentret ikke er klar over at sagen er påbegyndt hos SOF - Selvom det jo siger sig selv efter som det er en § 17 på det foreliggende grundlag. Det siger lidt om hvor lidt styr de har på de enkelte sager...
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 20:40   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Men I har nok ret i at Jobcentret ikke er klar over at sagen er påbegyndt hos SOF - Selvom det jo siger sig selv efter som det er en § 17 på det foreliggende grundlag.
...desværre, Solnedgang, det siger ikke sig selv:

Vi er flere her i byen, der søgt § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag, som Pensionsteamet har afvist at behandle!

Din vil de godt behandle - det skal du glædes over og jeg håber vi kan holde en navneændringsfest for dig; Solnedgang ændres til Solopgang :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 20:50   #29
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hihi Carmen det er en aftale. Når jeg får pension ændrer jeg navn til solopgang

Jeg er godt nok sjældent vågen ved solopgang grundet sløvning af medicin...
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 22:02   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Kort efter afslaget fik jeg et brev med et jobplan og med trusler om at mit kontanthjælp blive frataget hvis jeg ikke godkender planen.

Så, ja de kan godt fratage kontanthjælpen fra en.
Ja, de kan godt tage kh'en fra en, men kun hvis man ikke opfylder kravene (og de kan læses her, i §13 : https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214).

Det at man får afslag på fp, uanset om der er søgt en §17 eller en §18, gør ikke, at kommunen kan standse kontanthjælpen.

Solnedgang, så længe du ikke nægter at deltage i div. "påfund" fra kommunen, så kan de ikke tage din kh fra dig.
Og det kan du bide spids på.

Den eneste fordel ved kh er, at man ikke kan komme længere ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Mister man altid sygedagpengeret ved afslag på FTP ? bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-12-2012 15:59
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Mister man sin ledighedsydelse hvis man får afslag på fleks Hejdien At søge førtidspension 48 22-03-2010 10:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension