K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 19:02   #1
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Massage uddannelse?

jeg er arbejdsløs fleksjobber - og nu trænger jeg til at der sker noget nyt - derfor overvejer jeg at tage en uddannelse som massør. Da jeg spurgte min sagsbehandler, svarede hun at det er ok fordi det ikke er en heltidsuddannelse der kan give SU. Men der findes mange forskellige skoler - men det er svært at vurdere kvaliteten udfra deres hjemmesider - er der nogen som har erfaringer med de forskellige skoler? Er det en god ide??
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 19:17   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa kkkk

Nu ved jeg ikke lige, hvorfor du i første omgang fik bevilliget fleksjob??

Men at være massør, DET er skisme et hårdt arbejde !

Bare du ikke bliver bøffet af din sagsbehandler, hvis du får taget uddannelsen.

Måske bliver det vurderet, at du ikke længere opfylder betingelserne for fleksjob ???

Bare en tanke....

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 20:12   #3
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
I tvivl

Jeg har jo både fysiske og psykiske skavanker....Men jeg trænger til at lære noget nyt - og ikke bare vente på et aktiverings/arbejdsprøvning/revurderings "tilbud". Har du en anden ide jeg burde overveje?
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 20:27   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvorfor ringer du ikke til skolerne og spørger om du må komme på besøg? så kan du samtidig tage en ludder for en sladder med de elever der er der.

Jeg har en kollega som er sports massør, og som oven benytter KST. Massagen er hårdt arbejde, man skal have en stærk ryg (hele ryggen) stærke ben stærke arme og stærke finre ind i mellem står han i de mest uhensigtsmessige stillinger for at få ordentligt ved i myoserne, og jeg skal da lige love for at han tager ved, samtidig har han meget med forskellige olier (så lugtesansen skal også kunne klare lidt af hvert) KST´en der imod, kræver ikke div olier, eller at man kan tage godt og grundigt fat og ligge egen kropsvægt i, der røre man næsten ikke, men fordi han er rejsende, og derfor ikke kan have hæve/sænke briks, ordentlig stol osv osv, er det altså heller ikke altid lige heldige stillinger han befinder sig i, bla sidder han meget på hug, og har armene i en stilling som er hård at side i. KST er i øvrigt ikke massage i massagens forstand.
Denne kollega benytter sig af 3-4 forskellige teknikker, og endnu har jeg faktisk ikke set ham i en stilling der er ergonomisk korrekt, om end han passer MEGET på hans ryg, fordi han ved at ryggen er meget udsat. Han siger at det IKKE er for tøsedrenge, han gør det kun en gang imellem det er ikke et fat job, han vil heller ikke leve af det (om end han sagtens kunne han har kundekredsen til det) og det vil han ikke fordi det simpelthen ikke er forsvarligt for kroppen i det lange løb.

MEN, der findes jo et hav for forskellige massage former, så at der er nogle som er mere venlige for en flekser, skal jeg bestemt ikke afvise, dog vil jeg som Folrken, råde dig til at tænke dig rigtig godt om, mit råd kommer så ikke ud fra hvad kommunen evt måtte finde på (for kan du leve af det, eller omskoles til noget andet du kan leve af er det da kun genialt) men ud fra DIG, du skulle jo nødigt blive mere ødelagt end du er i forvejen

Men igen undersøg sagerne nærmere, tag ud og snak med dem der udøver teknikkerne til hverdag, eleverne og skolerne... at undersøge tingene skader ikke nogen det kunne jo være, og det vil ski da kun være dejligt *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 20:50   #5
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Jeg har for 9 år siden taget en massageuddannelse hos A.M. massageskole. (mener de ligger i Søborg nu, da jeg gik der lå det i Herlev, men flyttede kort efter til andre lokaler) Man går i skole 2 gange om ugen, mener det er 5-6 timer om ugen og derudover skal du bruge tid på at øve dig og læse.
Med det almindelige skoleforløb bliver man ikke moms fritaget, der skal du læse noget mere udover.
Jeg kender flere der har taget uddannelse der indenfor de sidste år og som også har været rigtig glade for at gå der.
Jeg ville nu nødig skulle leve af det, da det tager rigtig lang tid at opbygge en kundekreds, og når først folk skal til at betale for det så er det knapt ligeså spændende som når man øver. Synes også folk ofte melder afbud.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 12:30   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mht kundekreds....kan det ikke tænkes at man kan blive ansat et sted, hvor der allerede ér en kundekreds???
Jeg mener, man behøver vel ikke blive selvstændig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 12:54   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kkkk Se meddelelser
Jeg har jo både fysiske og psykiske skavanker....Men jeg trænger til at lære noget nyt - og ikke bare vente på et aktiverings/arbejdsprøvning/revurderings "tilbud". Har du en anden ide jeg burde overveje?

Hvis din sagsbehandler siger det er i orden og at det ikke kommer til at gå ud over din ledighedsydelse og fleksvisitering så er det mere end VIGTIGT at du får dette på skrift, når man er visiteret til fleks er der regler om at man må taget noget uddannelse inden for det første år man er ledig , men det er bestemte uddannelser man kan tage ..

Du kan læse mere om det her http://www.jobnet.dk/dit+lokale+jobc...lgt+uddannelse
  Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 13:59   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej kkkk

God indstilling, men svært at foreslå nogen skoler, da du ikke oplyser din by... -og med hensyn til hvor hårdt det er at give massage, er der jo fx kranio sakral, hvor det stort set kun er hovedbunden der massageres... -så bare klø på med DIN fremtid, der er masser af muligheder

Tilfældigt link: http://www.gate2life.dk/
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 14:36   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Er der nogen der ved hvordan det ser ud med at en førtidspensionist kan få bevilget en uddannelse?

Her tænker jeg på førtidspensionister på den gamle ordning, hvor f.eks. mellemste pension er givet til dem der har 2/3 erhvervsnedsættelse, dvs. teoretisk har den 1/3 erhvervsevne tilbage, og kan arbejde ved siden af pensionen, for at opveje den mindre pension, kan de f. eks. ikke sige til kommunen at de ønsker en lille uddannelse, så de kan tjene de 5.000 om måneden før skat, der skal til for at de kan have det samme som andre på pension?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 11:53   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
§ 103 i Service loven, siger følgende:

§ 103. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde beskyttet beskæftigelse til personer under 65 år, som på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, og som ikke kan benytte tilbud efter anden lovgivning.

Læg mærke til at der står at de skal.

Det er lykkedes en førtidspensionist at få en uddannelse med tilskud efter denne paragraf:

http://mb-foreningen.dk/index.php?ma...t01returnid=74

Den eneste hage er at det er MB-Foreningen der siddet inde med dokumentationen, og foreningen eksistere som sådan ikke mere, jeg vil dog forsøge at ringe til den tidligere formand og bede om en kopi af dokumentationen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse! Nulle-Nut Dit og Dat 17 28-11-2012 23:54
få betalt et massage sæde Marolle Alt det andet 5 20-11-2009 13:29
Fleksjob og uddannelse josefine Alt det andet 2 18-03-2009 17:46
uddannelse fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-03-2008 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension