K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 06:37   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
psykologisk vurdering

Jeg sidder lige og forsøger at hjælpe en anden med hendes sag, da kommunen igen ikke helt har overholdt lovgivningen ang lægekonsulenten.

Nå men sagen er den at vedkommende er af kommunen blevet sendt til psykolog. Kommunens egen psykolog.

kommunens psykolog har så udtalt at de mener at en behandling med Amytriptylin ville kunne nedbringe hendes stress niveau og derved hendes ledsmerter (fibro og hms)

Kan man klage over at kommunen har sendt en til deres egen psykolog, som selvfølgelig taler kommunens sag, eller har man ret til at vælge en anden psykologs vurdering?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 09:41   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvis der har været tale om en erklæring, burde hun have haft valget mellem flere muligheder.

Dette er jo desværre nok for sent nu, dog skriver du ikke om der er lavet en erklæring eller blot notat/journal.

Evt få egen læge til at udtale sig i journalen om denne udtagelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 09:59   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
Jeg sidder lige og forsøger at hjælpe en anden med hendes sag, da kommunen igen ikke helt har overholdt lovgivningen ang lægekonsulenten.

Nå men sagen er den at vedkommende er af kommunen blevet sendt til psykolog. Kommunens egen psykolog.

kommunens psykolog har så udtalt at de mener at en behandling med Amytriptylin ville kunne nedbringe hendes stress niveau og derved hendes ledsmerter (fibro og hms)

Kan man klage over at kommunen har sendt en til deres egen psykolog, som selvfølgelig taler kommunens sag, eller har man ret til at vælge en anden psykologs vurdering?

Hej,

Når du skriver psykolog, formoder vi at du mener psykiater ? Da en psykolog jo ikke må udtale sig om det medicinske. Har din veninde ikke sin egen psykiater der kan komme med sin tilkendegivelse omkring dette præperat og om hvorvidt det er godt for hende/hendes lidelse? Alternativt kunne hendes læge naturligvis foranlediges til at udtale sig.

Kommunen har jo som sådan ikke deres "egne" psykologer/psykiatere, de har et system hvor de kan "shoppe" i systemet, men selve udtalelsen er vel kommet i forbindelse med at din veninde har været til samtale med psykologen/psykiateren og fået udarbejdet en rapport/erklæring til kommunen?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 10:13   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Kommunen har jo som sådan ikke deres "egne" psykologer/psykiatere, de har et system hvor de kan "shoppe" i systemet, men selve udtalelsen er vel kommet i forbindelse med at din veninde har været til samtale med psykologen/psykiateren og fået udarbejdet en rapport/erklæring til kommunen?

EE
Det har nogle kommuner - Bornholm har i hvert fald. Hun var ansat på kommunen og sad i samme afdeling som afklaringen. (Jeg skriver var, da hun netop er startet med egen klinik igen). Den nye kender jeg ikke noget til, da jeg er ude af det system.

Det behøver så ikke være negativt, at man får en udtalelse fra kommunens egne folk. Hun var helt på min side, og der blev set meget til hendes papirer, da min ftp blev godkendt.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 12:27   #5
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Står svagt ved ikke at følge den foreslåede behandling

Tije skrev "kommunens psykolog har så udtalt at de mener at en behandling med Amytriptylin ville kunne nedbringe hendes stress niveau og derved hendes ledsmerter (fibro og hms)"
Nu kender jeg ikke sagen - men helt generelt står man svagt ved at afslå at prøve en behandling der kan afbrydes igen hvis det ikke virker (medicin, fysioterapi mv ) Hvorfor ikke bare prøve at gøre som de foreslår? Hvis man HAR prøvet en behandling uden effekt er det meget lettere at argumentere.
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 12:45   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med EE

forstå ikke en psykolog fra en kommune
kan skrive noget som helst om hvilken medicin en sygemeldt skal have
det er kun en psykiater som kan udtale sig omkring det medicinske
en psykolog må heller ikke stille en diagnose uden samråd med en psykiater

jeg havde i hvertfald ikke gået med til at en psykolog skulle bestemme noget om
medicin. slet ikke fra en psykolog som arbejder for en kommune
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 12:46   #7
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Jeg har også prøvet at lægekonsulenten og psykologen anbefalede Amytriptylin, som er et af de antidepressive som har flest 'tunge' bivirkninger.

Jeg var så så 'heldig' at min egen læge sagde nej, da det kunne forværre min anden kroniske sygdom. Såh hverken psykolog eller sociallæge skal eller må anbefale medicin - behandle eller diagnosticere, men de gør de alligevel

Synes generelt ikke bare at man skal sige ja bare fordi de foreslår det - det er ikke altid at de ved hvad de taler om.

villighed til at prøve alt - man skal passe på ikke miste sig selv i processen frem mod fleksjob eller førtidspension

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:40   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er enig med EE

forstå ikke en psykolog fra en kommune
kan skrive noget som helst om hvilken medicin en sygemeldt skal have
det er kun en psykiater som kan udtale sig omkring det medicinske
en psykolog må heller ikke stille en diagnose uden samråd med en psykiater

jeg havde i hvertfald ikke gået med til at en psykolog skulle bestemme noget om
medicin. slet ikke fra en psykolog som arbejder for en kommune
Fuldstændig enig - har ingen juridisk opbakning.

Endnu et decideret overgreb fra systemets side.

Gad vide hvad psykologen ville gøre, hvis hun næste gang hun sad hos frisøren, blev beordret på Antipsykotisk medicin? -ØH BØH ikke sandt? virker helt grotesk og utænkeligt, det er det så bare ikke, burde anmeldes under kvaksalveriloven......hovsa..... der var måske et tiltag her.....

Sidst redigeret af L.S.; 14-02-2011 kl. 13:46.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:45   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kkkk Se meddelelser
Tije skrev "kommunens psykolog har så udtalt at de mener at en behandling med Amytriptylin ville kunne nedbringe hendes stress niveau og derved hendes ledsmerter (fibro og hms)"

Nu kender jeg ikke sagen - men helt generelt står man svagt ved at afslå at prøve en behandling der kan afbrydes igen hvis det ikke virker (medicin, fysioterapi mv ) Hvorfor ikke bare prøve at gøre som de foreslår? Hvis man HAR prøvet en behandling uden effekt er det meget lettere at argumentere.

Gyyyyys, forstår din venlige og samarbejdende indstilling på den ene side, men på den anden side - Psykologer må IKKE diagnosticere eller MEDICINERE.

Det har vi læger og psykiatere til, længere er den ikke.

Nu er det beskrevne kun et forslag, men der er jo mange historier herinde, hvor det berettes at folk er blevet PÅLAGT at gøre dit og dat/tage MEDICIN, af personer der ikke er uddannede og certificerede til netop dette - det hedder KVAKSALVERI.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 15:02   #10
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Det virker helt uhørt, at en psykolog skulle opfordre til medicinsk behandling..det har de ikke faglig kompetence til -og hvis kommunens lægekonsulent - en psykiater gør så må det også gå via egen læge eller henvisning til psykiater derfra. Tal med din læge om det!!

Amitryptilin er et af de gammeldags antidepressive midler.
Det bruges også i forhold til smerter, er muskelafslappende. Men vær opmærksom på bivirkninger!!!

Man kan jo også bruge naturmiddel som perikum til at dæmpe stress - må dog ikke tages hvis man tager p-piller da det ophæver p-pillernes virkning og også anden medicin (men så står det på indlægssedlen)
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykologisk udredning Syvsoveren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-11-2011 00:14
Psykologisk vurdering lukker for fleksjob tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-06-2011 14:04
Psykologisk test el. psykiatrisk vurdering hla72 Alt det andet 14 08-12-2009 23:07
psykologisk test tigger Alt det andet 4 02-04-2009 11:18
Psykologisk Vurdering af tilstanden mus0025 Din historie 28 27-10-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension