K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2010, 10:53   #11
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Anna1, er du uenig med ASK og kan du ikke acceptere den mèngrad du har fået, så skal du selvfølgelig klage - er dine argumenter i orden eller har ASK overset et eller andet, så forhøjer de muligvis. Er der intet nyt du kan tilføje din sag lige nu, så tror jeg de fastholder deres vurdering. Det forsikringsselskab der har betalt ASK for en vurdering eller en vejledning om man vil, kan lige som dig klage, men da de jo selv har bedt ASK så plejer en forsikring at holde sig til hvad ASK mener. Når forsikringen så tilbyder dig den mèngrad som ASK har fundet frem til, så kan du naturligvis anke dèn afgørelse og får du stadigvæk nej til en forhøjelse, så er det at man må ud i en retssag - for egen regning, medmindre man vinder sagen. Dèn mulighed har forsikringen også, hvis ikke de accepterer hvad ASK finder frem til - i dèt tilfælde må de også betale for en retssag.

Forudbestående skader/sygdomme man har, og som intet har med den aktuelle arbejdsskade eller ulykke at gøre - det får man ikke erstatning for også. Så har du forudbestående skader/sygdomme så skal et forsikringsselskab jo ikke også betale for noget som intet har med den nuværende arbejdsskade/uheld at gøre. På ASK`es hjemmeside er der en masse information om forudbestående skader/sygdomme.

Så du kan godt have dok. på en lidelse eller flere og en læge kan godt fastsætte en mènprocent, men det behøver dit forsikringsselskab ikke at lytte til, de har jo bedt og betalt ASK for det arbejde der hedder - hvad har den aktuelle skade/uheld af betydning.

I min egen sag, klagede jeg over den først tilbudte mènprocent - fordi ASK havde overset at der også var psykiske skader, direkte opstået p.g.a mit uheld - det gav 2% mere. Jeg kunne have anket, men valgte at acceptere - i forholdet til at jeg havde adskillige forudbestående sygdomme, så var den nye fastsatte mènprocent acceptabel. Jeg vurderede også, at i min sag var det ikke værd at gå videre til en retssag - erstatningen pr. mèngrad er ikke særlig stor (dengang ca. 6.500) man kan sige at pengene ligger i erhvervsevnetabet (indtægtstabet) hvis skaden/uheldet medfører en mèngrad på minimum 5 % og/eller fleks eller pension.

Måske du skal undersøge på hvad en advokat vil koste, har du en modpart f.x hvis dit uheld skyldtes et trafikuheld, så vil modpartens forsikring betale for rimelige advokatomkostninger.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 12:00   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja, jeg har anket en men%afgørelse for en ulykke, på under 5 til 8% og fik deved udbetalt en erstatning fra egen og modpartens forsikringer.
men jeg fik hjælp af en erstatningsadvokat.ikke fordi advokaten kom med noget jeg ikke selv vidste men advokatblæk og §§ virker bare og det er alle pengene værd samt rart at ikke selv kulle tænke på ulykken hele tiden.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 16:39   #13
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Til Indrid

Forudbestående skader/sygdomme man har, og som intet har med den aktuelle arbejdsskade eller ulykke at gøre - det får man ikke erstatning for også. Så har du forudbestående skader/sygdomme så skal et forsikringsselskab jo ikke også betale for noget som intet har med den nuværende arbejdsskade/uheld at gøre. På ASK`es hjemmeside er der en masse information om forudbestående skader/sygdomme.

Så du kan godt have dok. på en lidelse eller flere og en læge kan godt fastsætte en mènprocent, men det behøver dit forsikringsselskab ikke at lytte til, de har jo bedt og betalt ASK for det arbejde der hedder - hvad har den aktuelle skade/uheld af betydning.

Jeg kan godt følge dig, idet du skriver om, at min forsikring ikke skal betale for andre skader. MEN den skade der her trækker åbenbart ned, er ALDRIG anerkendt og har aldrig fået noget for den. Den gav mig kun mén kortvarig og jeg har aldrig været i behandling eller haft de smerter grundet den anmeldelse, før denne her skade. At de så vælger at, den gamle skade skal trække ned i mit nuværende fysiske mén, det FATTER jeg ikke jeg skal straffes for.??? Det er det jeg vil ind på, forstår du mit synspunkt.?

Nu håber jeg på, at min advokat kan argumentere for at de har lavet en fejl, for jeg har jo aldrig fået den gl. skade anerkendt, hvordan f------- kan den så trække ned?

De har givet mig også for psyk xx %, her har de givet mig 5% for lidt, for det står sort på hvidt, at jeg har den mén der giver 5% mere. Så her mener jeg også de har fejlet.

Håber nu på at det hele ændre sig til min fordel, for det ville være dejligt. ss

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 17:27   #14
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Til Indrid

Forudbestående skader/sygdomme man har, og som intet har med den aktuelle arbejdsskade eller ulykke at gøre - det får man ikke erstatning for også. Så har du forudbestående skader/sygdomme så skal et forsikringsselskab jo ikke også betale for noget som intet har med den nuværende arbejdsskade/uheld at gøre. På ASK`es hjemmeside er der en masse information om forudbestående skader/sygdomme.

Så du kan godt have dok. på en lidelse eller flere og en læge kan godt fastsætte en mènprocent, men det behøver dit forsikringsselskab ikke at lytte til, de har jo bedt og betalt ASK for det arbejde der hedder - hvad har den aktuelle skade/uheld af betydning.

Jeg kan godt følge dig, idet du skriver om, at min forsikring ikke skal betale for andre skader. MEN den skade der her trækker åbenbart ned, er ALDRIG anerkendt og har aldrig fået noget for den. Den gav mig kun mén kortvarig og jeg har aldrig været i behandling eller haft de smerter grundet den anmeldelse, før denne her skade. At de så vælger at, den gamle skade skal trække ned i mit nuværende fysiske mén, det FATTER jeg ikke jeg skal straffes for.??? Det er det jeg vil ind på, forstår du mit synspunkt.?

Nu håber jeg på, at min advokat kan argumentere for at de har lavet en fejl, for jeg har jo aldrig fået den gl. skade anerkendt, hvordan f------- kan den så trække ned?

De har givet mig også for psyk xx %, her har de givet mig 5% for lidt, for det står sort på hvidt, at jeg har den mén der giver 5% mere. Så her mener jeg også de har fejlet.

Håber nu på at det hele ændre sig til min fordel, for det ville være dejligt. ss

ANNA1
På en eller anden vis, har ASK jo ment at den gamle skade alligevel i et vist omfang har haft betydning - måske er den nævnt i dine lægepapirer, måske har du fået en diagnose som èr skrevet ned, også selv om den ikke giver dig problemer før nu hvor et uheld (igen) er sket. Du har da, dengang, i et vist omfang haft gener, siden det blev anmeldt til ASK.

Selv om du ikke fik erstatning dengang, så indgår alt lægeligt alligevel i ASK`es sagsbehandling og vurdering.

Men godt du har en advokat, det er ikke umuligt at få ASK til at revurdere en sag, er dine argumenter gode så lykkedes det måske.

Jeg ved ikke med de mèngrader man læser om på ASK`es hjemmeside - de er sådan set kun vejledende, ASK går jo ind i hver enkelte sag og kan lægge til eller trække fra. Jeg ved b.la, at ved en typisk piskesmældsskade så gives der typisk 10% i mèn, men der er folk der "kun" får 4% og andre får 25% eller mere, ikke 2 skadede bliver skadet på helt samme måde - og netop dèr kommer ASK ind i billedet.

Mener din advokat at der skal klages, så skal du naturligvis gøre det - og muligvis også anke når den tid kommer - det koster jo intet andet end ekstra ventetid.

Hvorvidt man vil indgå i en retssag er jo et åbent spørgsmål - taber man sagen kan det blive endog meget dyrt, både økonomisk og menneskeligt.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 17:41   #15
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Advokat har skrevet for revurdering

Hej

Minadvokat har skrevet et meget udførligt brev til ASK nu, om revurdering af mén. Der er både det de har trukket ned for, + et beskrevet mén der er fastsat for lavt (psykisk) og skader de slet ikke har vurderet på.

Så den ligger der nu til revurdering, og hvor lang tid der mon nu går, nogen der har erfaringer med hvor lang tid en revurdering tager?

ANNA1

Sidst redigeret af Anna1; 08-07-2010 kl. 17:41. Årsag: rettet
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 22:32   #16
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej Anna1

Jo et civilt søgsmål er ret kostbart.

Min eget forsikring ville ikke tage min sag.

Jeg har dog været så heldig at få fri proces i Procesbevillingsnævnet som er et dansk uafhængigt organ, der afgør hvorvidt retssager kan appeleres ud over de almindelige appelmuligheder, der opridses i Retsplejeloven.

Nævnet består af en højesteretsdommer, en landsretsdommer, en byretsdommer, en advokat og en jurist fra et af landets universiteter.

Men uanset hvad så havde jeg taget min sag i retten, koste hvad det vil, for patiantskadeankenævnet har vurderet min sag helt hen i vejret.

Men der skal kræfter og overskud til og det er en lang og sej kamp. Men heldigvis er jeg stærk og tro imod mig selv, så jeg giver ikke op.

Jeg afventer en indkaldelse til en yderligere speciallægeerklæring, jeg har 3 i forvejen der taler til min fordel, uafhængig af hinanden.

Men Patientskadeankenævnet vil have lavet deres egen af en udpeget speciallæge. Jan Erik Varmarken, er der nogen der kender ham?
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 23:22   #17
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Det har jeg også oplevet. kunne klage ved betaling 4800 til ask. lægekonsulenten afviste diagnosen da han ikke mente at man kunne få det i knæ.... men jeg kunne klage over afgørelsen for 4800, men kunne ikke blive ved, var på ægtefælle forsørgelse på 2. år.... valgte i stedet at koncentrere mig om kampen for at genvinde min erhvervsevne.

Kan ikke nære mig for at nævne at jeg vidste at den selv samme lidelse var annerkendt netop i netvenindes knæ 3 uger tidliger af ASK.....
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 08:23   #18
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
ja hver gang ask skal vurdere skal de have penge igen. Men det har modpartens forsikring betalt, det har min advokat sørget for. Den bliver nu vurderet for 2. gang.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 08:59   #19
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
vurdering..

Hej

Er den så blevet ændret den vejledende udtalelse?

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension