K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2013, 13:53   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Afvisning om genoptagelse af arbejdsskadesag ved nye oplysninger?

Hej. Jeg har garanteret skrevet om dette et andet sted, sorry. Men her i december lige før nytår, fik jeg svar fra Ankestyrelsen, at de gav Arbejdsskadestyrelsen ret i ikke at ville genoptage min sag.

Det er en gammel sag tilbage fra år 2000, men jeg kom til skade i år 2010 ikke arbejde, men her fik jeg ved røntgen konstateret et brud på venstre skinneben, som mit forsikringsselskab og lægen mente ikke hidførte fra denne ulykke i 2010.

De kunne se det var et gl ophelet brud, og jeg har aldrig før i mit liv kommet til skade med mine ben, før ulykken/arbejdsskaden i 2000.

Derfor bad jeg om at få genoptaget min sag, da mit men jo ikke var gjort op efter denne "ny" opdaget skade.

Sjovt nok står der absolut intet om de ting og nye oplysninger jeg har sendt ind, i begrundelsen hvorfor man ikke ønsker at genoptage min sag Men alt muligt andet pludder sludder .

Nej jeg har ikke råd til en advokat. Men jeg mener da i det mindste kunne de have læst det som jeg medsendte med ansøgningen om genoptagelse?

Hold da K... hvor er jeg træt af Arbejdsskadestyrelsen og Ankestyrelsen i forhold til hvad der bliver læst og ikke læst, og da det kun er mig som må klare paragrafferne, ja så kan jeg da se at de vil S... mig et stykke.

Nu har jeg så igen bedt om genoptagelse af min men sag, med begrundelsen af at de ikke har læst de indsendte nye oplysninger.

Min sag blev afsluttet i 2009, med at jeg fik 30% erhvervsevnetab, nedsat pga anke fra arbejdsgivers forsikring fra 65% i Arbejdsskadestyrelsen, til de 30% jeg fik efter anken.

De ville ikke anerkende at min fibromyalgi var opstået af ulykken/arbejdsskaden.

Ramt af en bil på min knallert imellem 2 arbejdssteder. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 17:00   #2
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Du skriver at du ikke har råd til en advokat !!

Jo du har så

mange advokater tager ikke noget for at kikke på sagen og hvis de mener du HAR en sag tager mange heller ikke noget for at føre den for dig FØR du har fået erstatning SÅ tager de x % af dit erstatningsbeløb.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 17:23   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan da forhøre dig om nogen advokat vil tage sagen. De skal nok sige nejtak, hvis de anser det som en umulighed at få medhold.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 11:39   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. tak for jeres svar. Men jo, jeg har prøvet at henvende mig til flere advokater, men når de ser den bunke papirer jeg kommer med, så skal de altså have flere tusind kroner for overhoved at ville svare på om de vil tage sagen.

Tænk lige på at min sag er over snart 12 år gammel, så der er en del papirer. Så jeg må sige nej, jeg har ikke råd til en advokat. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 13:50   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvor længe kan man få genoptaget en sag? har sel en der er 22 år gl. er det ikke kun 10 år gl. sager.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 13:59   #6
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Hvor længe kan man få genoptaget en sag? har sel en der er 22 år gl. er det ikke kun 10 år gl. sager.
Hvis skaden er fra før 2008 er der 20 års forældelsesfrist http://www.ask.dk/da/Nyttig%20viden/...raeldelse.aspx
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 19:24   #7
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Hvad skete der i år 2000 ?
Hvad lyder afgørelsen på ?
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 10:44   #8
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Advokat

Allerførst er du medlem af en fagforening, kan du kontakte socialrådgiveren i afdelingen,høre om hvilken hjælp du kan få, er du heldig, ville denne hjælpe. De har jo advokathjælp tilkoblet i de fleste fagforeninger.


Såfremt at du ikke er, så prøv lige at kontakte Erstatningsadvokaterne
i Århus, du skal ikke betale for at de hurtigt gennemgår dine papir,
for at se, om du har en sag. De tager den kun såfremt at de kan se at du har en sag. Ellers får du et pænt nej tak med en begrundelse hvorfor.

Det er jo værd at prøve, du har ikke noget at miste ved det. du kan finde deres nr på nettet, så ring til dem eller mail. Du får et ærligt svar.
Såfremt at du vælger dette og de tager de sag, er det helt korrekt, at du kommer til at betale en procent det af din erstatning. Når der kommer en.
Såfremt at du skulle tabe, har du intet at miste, så skal du ikke betale.
Har rigtig god erfaring med dem.
Held og lykke
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 19:11   #9
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak. Men har faktisk spurgt flere advokater, og det er det samme hver gang. Mine papirer fylder en halv meter, og de gider ikke at gøre dette arbejde gratis.

Men tak for svar. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 00:38   #10
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Hvis du ikke allerede har!! Så skynd dig at forhåndsanke afgørelsen inden fristens udløb ....
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en arbejdsskadesag gøjneren Alt det andet 12 14-10-2010 10:58
Afvisning af klageorgan for handicappede Lilli Susanne Dit og Dat 0 21-08-2009 19:23
arbejdsskadesag lilleper Alt det andet 2 04-07-2009 13:22
advokathjælp til arbejdsskadesag buster Alt det andet 4 29-01-2009 00:16
Afvisning af kontanthjælp - spørgsmål forskruet21 Alt det andet 11 08-01-2009 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension