K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 12:34   #21
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jo, tak skal I have. Jeg har bare haft det som om jeg havr influenza i 2 mdr. med lejlighedsvise regulære angst-stunder, så jeg er mægtig træt. Da jeg talte med sagsbehandleren var jeg så træt, at jeg slet ikke kunne se mig selv i en ny ørkesløs kamp for de, måske flex-, jobs, der ikke udbydes. Åh, - men som advokaten siger, er flex en station på vejen.

Hilsen,
Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 15:02   #22
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej mukke!


Held og lykke med speciallægeerklæring hos en meget vidende og omhyggelig psykiater, Jes Gerlach! Det fortjener du!

Din sag gør indtryk på mig:

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
En samtale med en psykiater udmundede i anbefaling af yderligere udredning med henblik på bipolar, kognitive vanskeligheder/dårlig hukommelse. (Den tror jeg ikke meget på. Jeg var bare høj-nervøs). Nu skal jeg til lægen og bede om henvisning.
Der står depression i lange baner i min journal, og jeg har en permanent en af slagsen liggende, der af og til løfter hovedet.
Imidlertid mener mennesker, jeg kender, som selv lider af posttraumatisk stress, at jeg har typiske symptomer på dette. Vedvarende let depression skulle være et af symptomerne. Jeg har grund til at tro på det, da der ligger flere ting, som tæv under institutionsarbejde og en ikke for godt gennembearbejdet nær-død-oplevelse og et chok og stadig giver mig frygtreaktioner, smerter og grådanfald når jeg tillader dem at nå mit bevidste følelsesliv.
Jeg har selv fået uvurderlig støtte i min sag på vej mod ftp af psykiatrisk speciallægeerklæring med vurdering af psykisk arbejdsskade, særligt udsathed for PTSD/kronisk stress ved belastninger i arbejde, p.g.a. dels medfødt og dels erhvervet sårbarhed i opvækst. De mennesker, der er særlig udsat for, at kronisk stress bider sig fast, er mennesker med tidlig sårbarhed. Udforsk sammen med Jes Jerlach om dette også passer på dig!

Her i efteråret var der en udsendelse i Danskernes Akademi på dr2 om PTSD, med professor i Traumatologi på SDU Ask Elklit - se evt. vedlagte link herom - som forberedelse af samtale med Jes Gerlach om PTSD - om der er begivenheder i din opvækst og i øvrigt i dit liv, herunder som du nævner: tæv i institution, nær-død-oplevelse, chok og frygtreaktioner, smerter og grådanfald, der har gjort dig særligt udsat for varig PTSD!

Ask Elklit forelæser i Danskernes Akademi dr2 om: psykotraumatologi (PTSD), og om psykologiske mekanismer ved traumer, og om gavn af social støtte ved traumer.

Ask Elklit anbefaler samtaleterapi med accept og lydhørhed i behandling af PTSD og kronisk stress. Men han fortæller også, at tidlig sårbarhed i liv kan disponere for senere udsathed for kronisk stress og langvarige følger af PTSD, som ikke kan behandles varigt helbredende - kun midlertidigt lindrende:

http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akad...aumatologi.htm

http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akad...ed_traumer.htm

http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akad...ed_traumer.htm


Læs også herom på psyknet.dk:

http://www.psyknet.dk/Forside/Psykis...esogkriser.htm


Og læs evt. også herom på NetPsykiater:

http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/pe...styrrelser.htm :

"Personligheden udvikles ud fra de påvirkninger man får i barndommen og ungdommen og ud fra medfødte egenskaber som bestemmer hvor sårbar man er for at få de enkelte personlighedsforstyrrelser."

"Personlighedsforstyrrelserne betyder på den anden side at man er mere sårbar overfor kriser eller stress, og man risikerer derfor lettere end andre at få en anden psykisk sygdom."


Jeg havde aldrig tænkt på min særlige sårbarhed med særlig udsathed for stress i denne sammenhæng før kontakt med psykiater.

I denne sammenhæng skulle min kroniske stress/PTSD forstås, som ikke syntes at bedres trods langvarig og dyr samtaleterapi hos psykolog og psykiater, og med samtidig SE-traumeterapi hos en meget dygtig fysioterapeut - og trods fulgt op på alle råd om at gøre en ting ad gangen i hus og have med ro og med jordforbindelse - og gå lange ture i naturen - og motionere - og sørge for sund mad - støtte af familie og af venner...

Min PTSD med søvnløshed og flask backs m.v. var der bare - og blev ved med at være der - med større og større tyndslidthed i mit liv - og er latent i mit liv endnu ved nye belastninger.

En meget stor lettelse at få pension: arbejdsmarkedspension og førtidspension - fra oktober 2010 - efter et langt arbejdsliv, som jeg var glad for, men som jeg blev for sårbar til, skønt jeg ikke ønskede det sådan!


Når jeg læser din tråd ønsker jeg, du må få ro til at læges for stress og belastninger i dit liv, som du fortæller om - ved støtte til pension gennem psykiatrisk speciallægeerklæring nu!


Læs tråde her på K10 om vigtig støttende funktion for sygemeldte ved psykiatrisk speciallægeerklæring:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125366#post125366

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15169

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15173

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14255&page=6



Held og lykke med en god speciallægeerklæring ved Jes Gerlach! Det fortjener du!

Sidst redigeret af Katharina; 12-11-2010 kl. 19:56. Årsag: Tilføjet link.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 15:14   #23
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Katarina.
Tusind tak for dit kærlige brev. Jeg vil se disse links igennem og iøvrigt printe dit indlæg ud. Indtil jeg skal til Gerlach, vil jeg skrive stikord når de dukker op.
Det er rigtigt, at den stress opleves meget stærkere i perioder, hvor man iøvrigt føler sig belastet. Jeg har også talt med en PTSD-terapeut. Hun berigtigede, at det lyder som PTSD, - så nu tør jeg godt sige det højt til en fagmand.
Der er faktisk også flere fagfolk, der tidligere har beskrevet mig som værende sårbar, og jeg har også en historie med min mor og en påfølgende skyld og usikkerhed, som stadig dominerer lidt for meget- sååå.
Jeg vil tage rapporten fra den anden psykiater med, samt mine stikord og dit indlæg.
Så skulle der være lagt op til samtale.
Tak til dig og de andre, der har svaret.

Kærlig hilsen,
Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 17:08   #24
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære Mette!

Tak for respons for svar! Din respons varmer!

Held og lykke med en god oplevelse ved samtale med Jes Gerlach - og med speciallægeerklæring - som kan støtte videre vej mod ftp!

Knus og kram!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 10:25   #25
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jes Gerlach var meget, meget flink og vil gerne se mig nogle gange igennem foråret, - og sagsbehandleren har skrevet til ham, så der ligger en ansøgning fra kommunen. Jeg føler mig optimistisk.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:30   #26
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...tænkte netop på dig i formiddags, Mukke, hvordan det var gået 23/11 hos psykiater:

Glæder mig, at du føler dig godt behandlet og du er optimistisk :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 03:44   #27
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
xxxxxxxxxxx
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 19:53   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Mukke!

Hvordan går det?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 20:37   #29
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak for interessen.
Skal tale med Jes Gerlach 28/12. Han vil gerne lære mig at kende i løbet af foråret. Det er jeg meget tilfreds med, for ingen kan beskrive et menneske og dets funktionsmåde efter én samtale.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 10:46   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Tak for interessen.
Skal tale med Jes Gerlach 28/12. Han vil gerne lære mig at kende i løbet af foråret. Det er jeg meget tilfreds med, for ingen kan beskrive et menneske og dets funktionsmåde efter én samtale.
...glæder mig, at du føler dig tryg med, hvad der nu sker i din sag!

Krydser fingre for, at det ender med noget konstruktivt og fair sagsbehandling undervejs, som du nu oplever - det fortjener du :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
Fradrag i løn ved fleksjob, når man yderligere får invalidepension Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 3 29-12-2010 23:43
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension