K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2010, 22:25   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hvem skal lave den samlede rheumatiske undersøgelse?

Måske skal jeg advare dig, send evt. en privat mail...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 22:08   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Foreløbig bliver der taget blodprøver og røntgenbilleder, - og så skal jeg tale med en, der hedder Bo og har forstand på hypermobilitet. Er der så en tredie, der laver den samlende vurdering?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 23:55   #13
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, foreløbig har lægen sagt: at alt, hvad andre har skrevet (reumatologer) er forkert, - at partiel hypermobilitet ikke findes, - at det er usandsynligt, at jeg har fået rettet bækkenet da jeg var 30, - at det er helt sikkert har været fup når jeg har fået rettet bækken op hos fysser i årevis, - at jeg skulle have tilpasset mig og beholdt mit skæve bækken, at jeg bør gå med stive indlæg i skoene. Træning ser han på med mistanke. Endvidere skulle det være så sjældent at børn blev presset skæve under fødselen, at det ikke kan være rigtigt.
Han har gået med til et foto af mit bækken, men jeg forventer ikke accept af noget som helst.
Dog siger han, at han jo er en "VVS"-mand, der kun kan se, om diverse rør og muffer er ok, så der kan godt være problemer, som bare ikke sorterer under hans felt. Det ser han hele tiden.
Jeg skal tale med en speciallæge, mener han.

Problemet er, at der har jeg været, - men deres udsagn tager kommunen jo alligevel ikke for gode varer, og især ikke, hvis ham her modsiger dem.
Min optimisme kan ligge på et meget lille sted, - og jeg tror, jeg ser på 10 år mere på kontanthjælp.

De første mange år af mit kontanthjælpsforløb gik med en kamp for at få et deltidsjob, så jeg kunne komme til at gøre min afbrudte revauddannelse færdig på egen hånd. De næste gik med kamp for bare at få et job, så jeg kunne komme ud af systemet.
Nu gælder det bare at få nogen til at sige, hvad jeg selv ved,- at mine fødder ikke tåler, at jeg står i mange timer, så jeg ikke bliver smidt ud i noget, der ødelægger den anden fod også.

Den eneste frihed, man reelt har her i livet er evnen til at flytte sig.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 18:15   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Har lige talt med sagsbehandler. Ved godt, at ingen svarer mig, men må lige have afløb. Talt med sagsbehandler. Han var oppe på dupperne: Reva, -flex, - eller det ord, han ikke må udtale. Reva til hvad?, spurgte jeg. Så havner jeg jo samme sted igen. Så er der flex, sagde han, - "så skal du jo bare søge arbejde, men kommunen skal også søge for dig". Tjah, men jeg fortsætter under bistandsforhold?, - Ja, sagde han. Det kan tage yderliger 10 år, - "Ja", svarede han. Så er mit liv jo forbi.
Så sagde jeg vist for første gang, hvordan jeg har det: Jeg er 57 år, har været ude af arbejdsmarkedet i henved 20 år, er blevet snydt for at færdiggøre min reva, og har til stadighed søgt uden resultat. Jeg har haft det som om jeg har influenza i 2 mdr, - jeg har angstanfald, min sædvanlige indre dynamik er væk og jeg har til tider selvmordstanker. Jeg vil bede til alle gode magter om at jeg slipper fri nu. Jeg er træt. Det hele hænger på mig og jeg kan ikke tage mig sammen til noget. Jeg drømmer bare om at få lov til at genoprette mit liv så jeg kan nå at bruge det lidt inden jeg er for gammel.
Jeg fik afbrudt den uddannelse, der skulle give mig papirerne på det, jeg allerede kunne. Det skal jeg åbenbart bøde for med mit liv. Det er sådan, jeg har det.
Alt det fik jeg sagt til ham. Han skiftede tonefald. Vi får se, hvad der kan gøres, sagde han.
(En sagsbehandler i "Underdanmark foreslog, at jeg evt tog den til højesteret som principsag med hendes hjælp).
Nu skal jeg tale med en psykiater 23/11 og derefter holdes der møde.
Hold mig! Knæene knækker sammen under mig.
Hvis jeg bliver dømt til at fortsætte uden ret til selv at gøre noget med mit liv og de evner og ressourcer, jeg har, gider jeg ikke mere. Så er spillet slut.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 18:29   #15
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Mukke

Jeg kan desværre ikke gøre andet for dig end sende dig masser af og gode tanker og ønske for dig, at de kommer til fornuft og bevilger dig den førtidspension du har så hårdt brug for.

Men bliv herinde - der kommer helt sikkert flere med gode råd og opbakning.

Og bliv ved med at stå op og kæmpe. Du kan jo se herinde, at det for nogle lykkes at komme, om ikke helskindet, så dog igennem systemet.

Hilsen
vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 23:32   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Op på hesten igen, Mukke!

Der kan jo komme noget positivt ud af den 23/11 og det efterfølgende møde!

Krydser fingre for dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 20:52   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal I have.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 09:29   #18
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Åh ja, disse kampe. De tager SÅ meget energi fra os.
Sender dig mange gode tanker, og såm en anden skrev. Bliv her og få det ud af systemet.
Det er en god ide, at skrive sig ud af bare lidt.

Jeg kan ikke helt læse ud af din beskrivelse, hvor mange smerter Du har.
Men Du skulle da nok kunne nå at få et godt liv.
Træthed, grimme tanker, Ja det er meget ubehageligt, men der ER råd for at ordne.
Måske kan DU få et job med hensyn og skån.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 17:45   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Mine smerter en mest psykiske, - over mit spildte liv. Jeg får smerter når jeg får ensartet belastning.
Min sagsbehandler overvejer mulighederne. Mange års arbejdsløshed tæller for nogle, - hvorfor ikke for mig?
Tror ikke, at han rigtigt fornemmer, hvor desperat, jeg er, eller helt kan se hvorfor, - men hvordan skulle han også kunne det?
Nu skal jeg til samtale med psykiater, - heldigvis hos Jes Gerlach. Derefter vil sagsbehandler og teamet holde møde.
Jeg er ikke optimistisk, hvis jeg skal være helt ærlig.

Sidst redigeret af mukke; 11-11-2010 kl. 17:47.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 20:07   #20
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Halløj du!
Ikke give op nu, så vinder DE jo....

Vi er flere der har det som du, og vi ved det er svært ind imellem. Kom herind og "læs af" når du har behov for det. Tit og ofte hjælper det også bare at få snakket lidt, med nogen der forstår situationen...

Venlige og varme hilsner fra Lizzy
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
Fradrag i løn ved fleksjob, når man yderligere får invalidepension Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 3 29-12-2010 23:43
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension