K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2011, 19:25   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hej Siv
ved godt det kan virke forvirrende som ny på k10 - men der ER altså forskel.

Jo længere du bliver sovset ind i paragrafferne, vil du opdage at der myrekneppes på selv det mindste komma osv, og at en enkelt formuleringsfejl kan koste måneders sagsgang.

Og vi er selvfølgelig HELT enige om, at RESULTATET, lige sådan som du skriver det op, bliver det samme.

Altså at hvis du VIL have en uddannelse, og ikke kan få den betalt, ja så må du selv betale.

Men herinde falder vi gladeligt først og fremmest over ord som TVANG, fordi mange er blevet overgrebet og tvunget til horrible ting - af Systemet altså.

Rækken af mulige scenarier er e-n-d-e-l-ø-s-e og du vil gang på gang blive overrasket over hvad du nu sidder fanget i.

Du står stærkest, når du har formuleret meget enkelt og præcist hvad du ønsker, og evner, og der må ikke levnes plads til den mindste fordrejning eller mistolkning fra inkompetente sagsbehandleres side - dem er der nemlig flest af!

Læs løs herinde, og bliv klogere - eller som onkel P siger: LÆS OG FORSTÅ!

Ohh, those warm fuzzy feeling.. ja, det er møgrart at blive forstået, men glem ikke dit fysiske netværk.

En skærm kan aldrig holde om dig når det hele braser - og tastaturet har ikke godt af at man snotter for meget ned i det - bedre at dryppe på en varm skulder.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 20:51   #12
Marjen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2010
Lokation: Sorø
Indlæg: 11
Styrke: 14
Marjen er ny på vejen
Følger interesseret med i din tråd!
Min situation minder om din, så jeg vil kort fortælle, hvad min kommune indtil videre har meddelt mig. Jeg er SSA, 32 år, mor til 4 og midt i min anden stressrelaterede depression. Derudover har jeg 3 reumatologiske speciallægeerklæringer pga smerter i led, sener og ryg. Udfra erklæringerne har lægekonsulenten vurderet, at jeg kan arbejde med de skånehensyn han beskriver, som er, ingen fysisk hårdt arbejde, ingen rygbelastende arbejde, ingen stående, gående eller siddende arbejde og ingen monotoni. HMMMMMM, som SSA har jeg svært ved at se, hvad der så lige er af arbejde, som jeg kan søge. Har desuden også hukommelses-koncentrationsbesvær.
Min sagsbehandler har fået den ide´, at man som SSA kan komme til at arbejde i en lægeklinik,det snakker hun om hele tiden. Men i første omgang har jeg fået besked på, at revalidering ikke kan komme på tale. Ikke engang en arbejdsprøvning.
Jeg har fagforening med til samtale hver gang, det vil jeg også råde dig til.
Min fagforening og jeg kæmper sammen om, at jeg skal revalideres.
Jeg vil følge lidt med her, og se hvad der sker for dig, håber på det bedste, for nogle går det jo heldigvis betydelig lettere end for andre:-)
Marjen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 11:51   #13
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg er i samme situation og har lige sendt min ansøgning om revalidering til kommunen. SÅ må vi se hvad der sker. Har ikke råd til SU.
Men i dag kan man også få handicaptillæg, hvis man kan dokumentere sygdomme

(og kommunen har så svaret mundtligt i dag at de afviser min ansøgning. Men de skriver hvorfor)

Sidst redigeret af nilla; 13-01-2011 kl. 14:52. Årsag: svar mundtligt
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 13:46   #14
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hej Siv

Det afhænger af vurderingen fra afklaringsforløbet, den neuropsykologiske erklæring og så skal der udarbejdes en ressourceprofil.

Din alder taget i betragtning og da du har mange år på arbejdsmarkedet,
vil det ikke være usandsynligt med revalidering til en foreksempelvis en kortere uddannelse, som vil medføre gode muligheder for at du vil kunne få et job og klare dig selv.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om hvordan dit jobcenter er.
Da det desværre er meget meget forskelligt afhængig af, hvilken rådgiver man har og hvilket menneskesyn de besidder!

Held og lykke!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering eller kontanthjælp? kirsten01 Alt det andet 2 16-12-2010 23:03
§27, stk. 1 nr. 1 - revalidering eller virksomhedspraktik? Anne Mette Alt det andet 11 03-09-2010 11:21
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension