K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2012, 00:33   #1
Muddi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Muddi er ny på vejen
Erfaring med Topdanmark/erstatningssager

Hej til Jer

Jeg er ny herinde, men har ofte været inde og læse i forummet, inden min mand fik tilkendt FP pr. 1. juli 2012.

For at gøre en kort historie lang, så var min mand udsat for et biluheld hvor han blev påkørt bagfra af en spritbilist. Min mand pådrog sig et piskesmæld. Han skulle gå med nakkekrave i 3 måneder, fik smertestillende, fys, smerteklinik, psykolog, arbejdsprøvning osv. er afprøvet uden resultat. Han udviklede en depression. På det tidspunkt var han i arbejde, og blev sygemeldt.

Modpartens forsikring er Topdanmark. Sagen har kørt siden 2006. Han fik vurderet 15% mén. Derefter kom ASK med en udtalelse, hvor de vurderede ham til at have 50% tabt erhvervsevne. Topdanmark bad om en genvurdering, og ASK kom med en ny udtalelse, hvor de holdt fast i deres afgørelse. Så bad Topdanmark om en ny udtalelse, hvor ASK ændrer deres udtalelse til 35%. Topdanmark har igennem sagens forløb holdt fast i, at de mener, at min mand var syg inden uheldet, da han før har haft problemer med ryggen osv.

I dag har Topdanmark så sendt et brev til vores advokat om, at de stadig holder fast i deres afgørelse, og at de betragter sagen som afsluttet. I juni havde vores advokat sendt en opgørelse over erstatningskrav osv.

Vores advokat har hele tiden holdt fast i, at domstolen tager udgangspunkt i ASK´s udtalelse, da de egentlig er neutrale. Men hvordan er chancerne, når vi står imod Topdanmark?? Vi overvejer at skifte advokat, da ham som vi i første omgang havde valgt var trygge ved, men så fik vi tildelt ham vi har nu (og har haft de sidste 2-3 år) Men han er lidt "doven" så vi har været lidt efter ham, med hensyn til at om han nu har kontaktek forsikringsselskabet, breve, ting han havde overset osv.

Jeg har kunnet læse mig frem til på nettet, at i sådanne sager, er det vigtigt at have en advokat der er ekspert indenfor piskesmældssager. Hvis sagen skal for domstolen, er jeg lidt utryg ved, at han skal forsvare vores sag.

Vi er noget i vildrede, og min mand har opgivet det hele. Foruden hans sygdom, så har han hele tiden måttet kæmpe over Topdanmark. Det eneste han egentlig venter på nu, er at blive videovervåget

Jeg håber, at der er nogen der kan give os nogle råd til, hvad vi burde gøre nu. Skifte advokat?? Og er der nogen der ved, om ASK´s udtalelse er en hjælp?

På forhånd tusind tak!
Muddi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Private erstatningssager Mazino Alt det andet 6 29-08-2013 09:29
Erfaring med ASK ladytass Alt det andet 9 24-09-2012 12:32
Topdanmark-ansatte sigtet for overvågning MTVRV1 Politik og Samfund 7 13-07-2011 22:15
Erfaring med Rehab ? Physen Alt det andet 4 29-11-2010 15:15
Topdanmark Stella Alt det andet 6 14-03-2008 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension