K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2015, 11:57   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
jjsonn

Nu kan jeg se at du nævner dyre medicin udgifter.
Jeg gætter på, at du/I allerede får de tilskud der er muligt at søge via lægen.
Men har du søgt §82 aktivloven?
Der vurderer kommunen ud fra dit rådighedsbeløb, om de mener at du selv kan afholde udgiften. Hvis de vurderer at du ikke selv har råd til medicinen, kan de vælge at betale op til 100% af medicinudgifterne.

Hvis du ikke har prøvet at søge den vej, vil jeg bestemt mene, at det er forsøget værd
Det værste der kan ske er jo et afslag
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 16:16   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg får 1 speciel pille der er vigtig og dyr .

Da jeg gik på smerteklinikken , havde gået der 1 år og afprøvet alverdens forskellige piller fandt han 1 ( sammen med andre ) men den ene var vanvittig dyr .
så han søgte samme sted som kroniker tilskud .- er jeg også . Men lige den ene pille får jeg enkelt tilskud til og det har intet med hustandsindkomst at gøre .
Det havde noget at gøre med hvor vigtig den var , hvor dyr og om andre bestemte var afprøvet .
Så enden blev jeg både har kroniker og giver fast 320 kr på apotek , men den ene pille er der en stjerne ud for og den koster uanset ikke det andre skal give .
Så det ville jeg da spørge lægen om . Det kan højst blive nej . Kan så desværre ikke huske hvad den paragraf hedder , Det har intet med kommunen at gøre .

Bare et tip

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 21:36   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Så det ville jeg da spørge lægen om . Det kan højst blive nej . Kan så desværre ikke huske hvad den paragraf hedder , Det har intet med kommunen at gøre .
Man kalder det bare "enkelt-tilskud".

Men i stedet for at spørge lægen synes jeg, at jjson skal google "navnet på medicinen+enkelttilskud".

For godt et år siden begyndte jeg at bruge noget afføringsmiddel og jeg spurgte min læge, om det var noget man kunne få tilskud til, hun sagde, at jeg skulle spørge sekretæren.
På deres hjemmeside står der, at denne sekretær ved alt om medicintilskud.

Jeg spurgte så sekretæren, som var meget hurtig til at sige "nej, desværre".

Det gik jeg så og troede på et par måneder, hvor jeg betalte næsten 1000 kr. pr. måned for dette ene produkt.

Så faldt jeg over en debat på nettet, hvor der blev snakket enkelt-tilskud, og jeg fandt ud af, at eftersom jeg tager dolol (smertestillende, som hører til de svage opioider), så er jeg berettiget til enkelt-tilskud til afføringsmiddel.

Jeg ringede til min læge, spurgte om hun ville søge om det, og efter et par uger havde jeg bevillingen.
Og hvis jeg så havde gemt bon'erne havde jeg kunnet få tilskuddet med tilbagevirkende kraft.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 07:57   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
å ja vi har søgt og søgt men de vil ikkegodkende vores varme og elregnning, så har man pludselig et større rådigheds beløb og så kan man ikke få hjælp, vi bor i et gammelt billigt hus men det er dyrt i varme og de menner vi bare kan sparre på det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 10:35   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
jjsonn
Du har vel forhåbentligt klaget over afslaget?
De må ikke bare afvise den slags regninger
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 11:08   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
MISTYMISS

Det er nok svært som ftp efter 2003 at søge når man er 2 i en husstand .

Jeg har aldrig hørt om nogen der fik hjælp ekstra udover hvis det havde noget med børn at gøre .

Hvad paragraf søger man som ftp med 2 i en husstand .
. hvis man ikke mener man kan klare sig . Grundet høj varme høj elregning mv
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 11:31   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
stribe
§82 aktivloven til medicin. Den kan alle i princippet søge, også lønmodtagere.
Om man får den bevilliget, kommer an på ens rådighedsbeløb, og om der er andre muligheder for at skaffe pengene (da lønmodtagere f.eks. har nemmere ved at arbejde flere timer, tage lån i banken eller lignende, får de derfor ofte afslag).

Så hvis deres rådighedsbeløb er lavt når varme og el-regning regnes med, kunne de i princippet være berettiget. Problemet er, at kommunen åbenbart ikke vil godkende de regninger, og så er rådighedsbeløbet åbenbart for stort i dette tilfælde.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 12:07   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ok ja og klaget igen og igen.

kan se møderhjælpen åbner i dag for juleansøning, det skal søges, nogen der kender nogen fonde?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 14:27   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


Vovse
ja enkelt tilskud .

Er ikke så¨god til det computer halløj og det med at søge .

Så derfor var jeg i tvivl om . om det blot hed sådan .

Ja du har ret det er en STOR hjælp . Jeg betaler kun de 320 kr mdr , er så med i sygeforsikring danmark på snart 30 år og får noget tilbage der .

Syns dog godt din læge kunne have nævnt det . De ved det er dyrt for mange

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 21:18   #20
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ok ja og klaget igen og igen.

kan se møderhjælpen åbner i dag for juleansøning, det skal søges, nogen der kender nogen fonde?
Jeg har lige forsøgt at google julehjælp, nedenstående er hvad jeg kunne finde af organisationer der giver julehjælp.
Dog er alle hjemmesiderne ikke opdateret i år, så jeg er ikke sikker på om de stadigt uddeler julehjælp eller om de bare ikke har opdateret siden, eller jeg har fundet en forkert side:

Frelsens Hær http://www.frelsenshaer.dk/hvad-vil-du-vide/julehjalp
Røde Kors http://mitrodekors.dk/aktiviteter/julehjaelp
Kvinde til kvinde https://www.facebook.com/Julehjælpen...5538/timeline/
Samvirkende menighedsplejer http://www.menighedsplejer.dk/?id=291
Dansk Folkehjælp http://afdeling.folkehjaelp.dk/aarhu...g-om-julehjlp/
Danskernes parti https://www.facebook.com/DanskernesParti
Børnesagens Fællesråd http://boernesagen.dk/hjaelp-til-eneforsorgere/
Mødrehjælpen https://moedrehjaelpen.dk/sog-julehjaelp/

Desuden virkede eksempelvis danskernes parti ikke helt stueren, med deres krav om at være etnisk dansk, og menighedsplejerne giver vist kun tilskud til personer fra menighederne, men jeg tog dem med alligevel da nogen jo kunne få glæde af dem alligevel.
Desuden er ser det ud til at nogen af organisationerne er opdelt lokalt, eksempelvis står der århus i linket til dansk folkehjælp, ved ikke hvordan man finder de andre afdelinger.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension