K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2013, 17:49   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja mange forsikrer sig - hvis de har råd - også for at de så kan klare sig selv. Men alt har jo en ende. Det kan jo ikke nytte noget, at nogen først finder ud af, at der er en deadline kort før udbetalingerne stopper. Kan absolut ikke se, det er mere SYND for personer, der har været i akasse som dem, der ikke har. Fremsilllingen er ikke retvisende. Ikke akassemedlemmer er fuld på højde med dem, der har opbrugt deres dagpengeret. Alt andet lige, er det flere år siden reglerne blev vedraget ændret, så burde ikke være nogen overraskelse for nogen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 18:10   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

der er vi så ikke enige - men lige gode ,,venner, af den grund..jeg tror stadig aldrig de blå ku ha været så grove og falske som de røde har været og de har jo også mistet mange stemmer af samme grund - utroværdighed....

og jeg følger med og ved da selvfølgelig godt hvem der har lavet reformerne og hvem der stemte for,men stadig tror jeg ikke de blå havde fået flertal..
og det er jo skrækkelig for alle dem de reformer går ud over -- uanset hvad vi stemmer,,,både os ftp-ere , fleksjobbere,GF for kontanthjælpsmodtagere, dagpengereform osv..man kan jo blive ved...

alle jer der stemmer rød må jo så ku give en forklaring på hvordan de så er kommet så langt ned i vælgertillid og menningsmålinger,..jeg kender mange der er blevet skuffet og nu slet ikke ved hvad de skal stemme fremover,,det er jo sørgeligt at det er endt sådan..og de eneste der tror på projektet er jo
thorning og hendes aller nærmeste makkere.,..resten har opgivet

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 18:43   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De røde er kommet så langt ned, fordi de har fået en dyb blå-lilla Vestager med ombord.

Havde det kun været Helle T og Villy og deres Fair løsning som de gik til valg på, så var det slet ikke gået som det er gjort. Fair løsning var god politik! Men Villy og Helle har ikke flertal til noget som helst, valgresultatet kom som et chok og smadrede deres valgprogram og planer for Danmark, og det bløder de vælgere for nu.....det er jo ikke socialdemokratisk politik vi fører, men høj Radikal!! Som ligger meget langt fra Fair løsning.

I politik handler det KUN om at tælle til 90. Helle og Villy troede fejlagtigt, at de kunne nå til 90 sammen. Det kunne de ikke, men kunne lige komme der op af, ved at få Vestager med. Og den model koster blod, sved og tårer. Og vælgere!!!

Jeg kommer aldrig i mit liv til at stemme på et blåt parti, det ville jo svare til at have champagnesmag og ølgage!!

De kan ikke snuppe folk på overførselsindkomt og vil skide os et stykke, og vil heller plukke os til skindet, hvis det kan sikre dem midler til at bygge en ny fin bro der kan sikre fremdrift og vækst.

Jeg stemmer blankt ved næste valg og sender forhåbentlig et signal om, at de ikke har noget at byde ind med, nogen af dem.

Enhedslisten er nok det bedste bud, men dem er jeg også rørende uenige med på flere punkter, hvorfor jeg nok ikke sætter mit kryds der heller. Men holder døren på klem.

DF har så travlt med at gemme sig i bukserøven på Lars Løkke, så dem magter jeg heller ikke. Det vil også blive som at skyde sig selv i foden.

PS
Jeg er grundlæggende stadig socialdemokrat, men jeg kan ikke klare den politik der kommer ud af det, når de radikale får medbestemmelse.
Hvis der i morgen var et bud på en REN S og SF løsning, så var jeg straks MED igen.
Og kunne de få Enhedslisten med i stedet, så var jeg også ''game''...

Men NEJ TAK til de radikale, venstre, konservative og LA. DF ligeså hvis de absolut skal gå efter de blå. Havde DF valgt rød side, så havde det været perfekt IMO.

Sidst redigeret af Ninja; 06-04-2013 kl. 18:56.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 19:20   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
helene

der er vi så ikke enige - men lige gode ,,venner, af den grund..jeg tror stadig aldrig de blå ku ha været så grove og falske som de røde har været og de har jo også mistet mange stemmer af samme grund - utroværdighed....

og jeg følger med og ved da selvfølgelig godt hvem der har lavet reformerne og hvem der stemte for,men stadig tror jeg ikke de blå havde fået flertal..
og det er jo skrækkelig for alle dem de reformer går ud over -- uanset hvad vi stemmer,,,både os ftp-ere , fleksjobbere,GF for kontanthjælpsmodtagere, dagpengereform osv..man kan jo blive ved...

alle jer der stemmer rød må jo så ku give en forklaring på hvordan de så er kommet så langt ned i vælgertillid og menningsmålinger,..jeg kender mange der er blevet skuffet og nu slet ikke ved hvad de skal stemme fremover,,det er jo sørgeligt at det er endt sådan..og de eneste der tror på projektet er jo
thorning og hendes aller nærmeste makkere.,..resten har opgivet

stribe ftp
Jamen kære Stribe...sikke da noget vås...

Jeg synes bestemt du skal se det nye fine program over tv2 news der bliver genudsendt i aften kl 21.00

Programmet hedder 1240 K og er i dag med Claus Hjort Frederiksen fra Venstre og Henrik Sass Larsen fra SOC

Når du har set programmet...så synes jeg at du skal komme tilbage her og forsvare at de blå ikke vil gøre ting der er 100 gange værre end det de røde gør nu...

Dette skal ikke opfattes som et forsvar for de røde....for det er det bestemt ikke....hvis det var lovligt at stille dem op på en række og skyde dem for brudte løfter....ja så skulle jeg gerne være den der trykker på aftrækkeren....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 19:26   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ Stampe

Ingen har påstået det er mere synd for A-kassemedlemmerne end kontanthjælpsmodtagerne.

Det er slet ikke det sagen handler om. Jeg synes vi bør undlade at spille forskellige udsatte grupper ud mod hinanden.
Nu er det tilfældigvis afdækningen af løgnen vedrørende dagpengemodtagerne der har opnået mediernes bevågenhed. Denne løgn skal da ikke gå upåagtet hen.


I øvrigt er jeg aldeles uenig i at længerevarende ledighed er selvforskyldt. Som jeg tidligere har redegjort for , understøtter regeringen tiltag der skal øge ledigheden , og sænke lønningerne.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 19:27   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
jeg vil helt klart stemme på DF det er snart det eneste seriøse parti selv om der også er ting ved dem jeg ikke bryder mig om så er de standhaftige de holder hvad de lover og de tar de små´s parti og det er hvad vi har brug for , derudover så får de rigtig mange mandater og ligger snart på linje med venste så bare lidt flere stemmer på dem ved næste valg så blir de det største parti og det tror jeg er en reel mulighed for et ordentlig skifte i dansk politik
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 19:32   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
jeg vil helt klart stemme på DF det er snart det eneste seriøse parti selv om der også er ting ved dem jeg ikke bryder mig om så er de standhaftige de holder hvad de lover og de tar de små´s parti og det er hvad vi har brug for , derudover så får de rigtig mange mandater og ligger snart på linje med venste så bare lidt flere stemmer på dem ved næste valg så blir de det største parti og det tror jeg er en reel mulighed for et ordentlig skifte i dansk politik
Det er jo heldigvis ens eget frie valg om man vil støtte op om en masse stramninger for de syge i Danmark hvilket DF har stået inde for i lang tid og da også hjulpet med til at få stemt igennem...

De svages parti....narj det tror jeg næppe...

Glemte at tilføje....

Med DF...der skal ikke ikke kun se på hvad de siger...man skal se på hvad de er med til at stemme igennem i folketingssalen....

Det er nemlig det de er med til at stemme igennem der afgør hvad de egentlig står for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 20:01   #18
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Med DF...der skal ikke ikke kun se på hvad de siger...man skal se på hvad de er med til at stemme igennem i folketingssalen....
Enig!
Med hensyn til løftebrud , har de ikke meget at lade socialdemokraterne høre.

Nedenstående link er bare et af mange eksempler.

http://www.youtube.com/watch?v=VUd-PYjWBTk
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 20:08   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil ikke stemme på noget som helst der slikker Løkke i bagen!!

Så hellere stemme blankt.

DF er et svingdørsparti, de siger det ene og gør noget andet.

........................præcis som alle de andre. De er ikke værdige til mit kryds, men jeg er glad nok for at vi har dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 20:24   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja man må give dem at de er rigtig gode til at snakke og sige de rigtige ting på de helt rigtige tidspunkter...

De ved sikkert godt at de fleste mennesker ikke sidder og følge med i hvad de faktisk lægger stemmer til i folketingssalen...og dermed ikke får gennemskuet deres fup...

Men som Helenekr rigtigt skriver...ja så er de jo ikke anderledes end de fleste andre....

Jeg ville dog personligt ikke kunne stemme på dem uanset hvor fornuftigt det end lyder når de "snakker"....ikke når de støtter V og K...

Det kan anbefales alle at se det program der kommer her kl 21.00 over TV2 news der hedder 1240 K.....hvor man tydeligt kan få en ide af hvad Venstre har tænkt sig at gøre hvis og når de får magten...og dette bliver støttet af DF hvis DF får de rigtige godbidder....som altid...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så ryger efterlønnen MTVRV1 Politik og Samfund 4 22-12-2011 14:02
Ryger jeg på kontanthjælp? MissMurphey Spørgsmål ang fleksjob 16 17-11-2011 15:40
Dagpengene er mindre værd - hvad med FP og KH? sun-lady Politik og Samfund 0 12-10-2008 19:18
Brug computer - ellers ryger dagpengene Stella Spørgsmål ang fleksjob 16 22-12-2007 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension