K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 12:32   #1
Vika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
Vika er ny på vejen
Fejlbehandlet

Mange borgere får forlænget sygeperiode grundet fejlbehandling eller utilsigtet hændelse på sygehus. Det er sådant, at hvis der er sket fejl i behandlingen, og Patientforsikring anerkender skaden, så er det muligt at få dækket tabt arbejdsfortjeneste. Med de nye sygedagpengeregler, kan dette få stor betydning for borgere..

Ifølge Sundhedsstyrelsen sker der 100.000 utilsigtede hændelser / fejl i det dansker sundhedsvæsen.. Desuden er der 5000 dødsfald grundet fejl/utilsigtet hændelse.. Så det er mange borgere der risikerer at komme i klemme i de nye regler for sygedagpenge..

Så der kan ligge et "netværk" i Patientforsikring..

Hjælper gerne hvis...
Vika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 12:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan da absolut ikke sætte lighedstegn mellem utilsigtede hændelser og patientskader. De fleste er da heldigvis småting, som ikke har direkte/indirekte patientberøring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 13:39   #3
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
De fleste af de utilsigtede hændelser er hvad mad kan betegne som absolut småting.
Får en patient sig vitaminpille til morgenmad selvom den er ordineret til frokost, så indberettes det, for det handler nemlig ikke om hvordan man specifikt har givet medicinen på forkert tidspunkt, det drejer sig om at opbygge viden om hvorledes sådanne fejl opstår.

Så derfor indberetter man ting hvor man måske ellers havde sagt at det ikke betød noget.

Jeg lavede engang en fejl, ikke alvorlig, da jeg skulle dosere medicin til en patient.
Jeg indberettede den hvilket resulterede i at producenten ændrede sig etiket... det var nemlig etiketten som var årsagen til fejlen.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 14:01   #4
Vika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
Vika er ny på vejen
En bagatel som infektioner kan få alvorlige konsekvenser for en patient. Det er jo ikke det samme som der er begået fejl, men alligevel kan skaden anerkendes i Patientforsikring.

Det er ofte sådant, at ens egen forsikring ikke dækker følger efter behandling..

Bagatelgrænsen i Patientforsikring er på 10.000 kr. Denne grænse overstiges hurtigt, hvis man ryger fra sygedagpenge og ned på kontanthjælps niveau.

Sidst redigeret af Vika; 27-02-2014 kl. 14:07.
Vika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 14:07   #5
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vika Se meddelelser
En bagatel som infektioner...
Nu er en infektion ikke nogen bagatel, men en reel farlig tilstand at komme i, specielt hvis man har samlet infektionen op på hospitalet.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 15:00   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
- og det behøver ikke være en utilsigtet hændelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 15:28   #7
Vika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
Vika er ny på vejen
Hej med Jer..

Det var egentlig ikke for at diskutere så meget.. I stedet kunne det være at der var en enkelt borger som mistede sygedagpenge, og som måske havde overset muligheden/eller ikke er klar over, at der kan være sikkerhedsnet i Patientforsikringen. Regler, muligheder og vilkår er klart beskrevet på
http://www.patientombuddet.dk/da/Kla...rstatning.aspx

Det var såmænd kun det..
Vika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 17:38   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Vika.

Tak, for god information. Håber du bliver ved med at hjælpe til med brugbar viden.

Du nævner: "Mange borgere får forlænget sygeperiode grundet fejlbehandling" hvad får dig til at nævne dette? Kan du dokumenterer det, evt med henvisende link?

Jeg spørger fordi vi har en klokkeklar sag her, hvor patienten er udsat for en vedkendt fejlbehandling, under en rygoperation som kræver endnu en risikofyldt operation i marts måned, hvor kommunen er særdeles ivrige for at stoppe sygedagpenge, trods..... læs tråden:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29368

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-02-2014 kl. 17:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 17:53   #9
Vika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
Vika er ny på vejen
Hej Peter

Tak for din tilbagemelding. Det er min første dag i dette forum, og jeg håber at kan bidrage med konstruktive indlæg.

Siden 1993 har jeg arbejdet i denne verden omkring fejlbehandlinger (ca. 100 sager). Ikke at det i sig selv betyder at jeg ved alt, men har dog fået en indsigt i klagenævn og patientforsikrings måde at arbejde på.

Et konkret eksempel: En mand døjer med sit knæ og indstilles til operation. Han opereres og det bliver efterfølgende værre på baggrund af infektioner, hvilket resulterer i ny operation nogle mdr. senere. Nu er det et genoptræningsforløb inden genoptagelse af arbejdet.

Set bagud, så går et år forbandet hurtigt...

Håber dette giver mening...
Vika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 18:33   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er jo min genbo du beskriver...

Kære Vika.

.... han fik udskiftet sin ene knæ, rutinemæssig, men.....

genopereret 4 gange for til sidst at få knæet udskiftet en sidste gang. 4 år er gået med infektioner fra den første operation. Så, jo et år går forbandet hurtigt når sygdom rammer.

Det link jeg har henvist til, drejer sig en en patient der får fjernet en diskusprolap i lænden, men vågner op med store smerter i modsatte ben.

Under operationen sker der en fejl, hvor man skader nerverne og stikker hul på spinalkanalen.

Sagen ligger ved patientombudet nu som uafklaret.

Kommunen ønsker at stoppe sygedagpenge og er ligger sagen nu.
Sagen ender med al sandsynlighed med en anke.

Men i denne sag, bedømmer du at en patient OGSÅ kan få udbetalt for tabt arbejdsfortjeneste trods det burde sygedagpenge?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension