K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 15:36   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Oppositionen: »De har trampet på vores håb«

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 23:06   #12
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg er meget glad for de mange reaktioner på mit inlæg og håber det giver anledning til flere om at stå frem med deres syn på sagerne.
Ja, Stella, de trådte på vore håb.
Jeg vedkender at jeg selv stemte forkert, og forsøger at orientere mig på ny, men hver gang man tror at man er på rette spor, ender man med en ny følelse af at stå uden for partiernes interesse.

Et andet interessant indput her, var:
Hvor mange e´r vi mon reelt?
Kan det være rigtigt at vi virkelig er uinteresante på vægtskålen?

Så kort noget fra centerpartiet den anden dag, men har ikke haft tid at følge op på det, ....
tænker fortsat på at der dog må være et sted, hvor vore stemmer i fælleskab kan finde frem til borgen.

Jeg følger fortsat den videre debat her og håber den kan komme ud til? > Ja, gid aviserne ville kigge herind!

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 23:46   #13
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Hvordan får vi lige de her kære politikker fra oppositionen til at kigge herind og læse, hvad der virkelig sker ude i kommunerne

Som Zuza skriver så har den her regering kun været ude på en ting, at privatisere så meget som muligt

Håber virkelig at vi nu er parate til at skifte regeringen ud.

Og at folk ikke stadig tænker på at få skattelettelser. Vi vil have velfærd. Og et stystem som ikke kun er ude på at trampe på folk, som har det dårligt.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 00:03   #14
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Smile Hej til jer

Det er utroligt svært at få medier og politikere i tale.
Jeg har forsøgt med TV 2 i dag. Om jeg får noget svar er tvivlsomt, men vi må blive ved.

Nogen gange virker det håbløst, og andre gange tænker man - Nej de skal ikke have lov til det.

Mange hilsner
Annasen





skema nederst på forsiden
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 13:39   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er overbevist om at jo flere der kontakter medier om den samme sag, (dette tilfælde om syge og behanlingen af dem ) jo større chancer vil der være for at de pludselig får øjene op for hvad det er der foregår ...

Så giv ikke op men fortsæt med at kontakte også selv om der ikke umiddelbart er nogen respons
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 13:48   #16
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Har forsøgt dette

Anna Pedersen til flemlar
Vis detaljer 12.16 (29 minutter siden) Svar ( " Lektor på Århus universitet")


Jeg er ved at lave min egen lille private analyse af folk der er "fanget i systemet"
Det er folk der er parkeret på kontanthjælp pga sygdom.

Jeg har indtil videre fået 46 skemaer retur på min forespørgsel, men ville gerne op på omkring 200 stk.

I snit har folk ventet i 7 år på en afgørelse.
I snit er der nævnt 9 rådgivere/sagsbehandlere i hver sag.
I snit er der nævnt 2 lægekonsulenter og to speciallæger (kommunens initiativ) i hver sag.

Det er syge/invalide mennesker der kæmper - ikke alene for at komme op til overfladen igen - men også med et system der siger = er der puls er der også arbejdsevne.

Hvor kan man få sådan en undersøgelse offentliggjort?
Kan du give mig et godt råd?


Mange venlige hilsner
Anna Pedersen.

Sidst redigeret af annasen; 08-11-2008 kl. 13:51.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 14:24   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
annasen jeg kan godt lide at du kæmper for at få dit skema og oplysninger ud men jeg kan altså ikke lige lade være med at komme med den her

Citat:
Jeg er ved at lave min egen lille private analyse af folk der er "fanget i systemet"
Det er folk der er parkeret på kontanthjælp pga sygdom.
Jeg har svaret på skemaet men er der ikke også nogen imellem der ikke har været på kontanthjælp men som kommer fra sygedagpenge (men har frygtet
kontanthjælp) som jeg læser det skema du har lavet så er det ikke et krav at man har været på kontantjhjælp for at svare på¨skemaet eller ??

Jeg spørger fordi at det er vigtigt at når man sender et sådan skema og sådanne oplysninger at man har alle ting i orden hvis det skal tages seriøst..
Du skriver at du har modtaget 46 skemaer retur ..

Har de alle været på kontanthjælp ?

Der står feks i skemaet

Antal aar paa sygedagpenge (uden afklaring)

At man har været mange år på sygedapgenge uden afklaring er jo ikke ensbetydende med at man er/vil havne på kontanthjælp , det er truslen der hænger der, men ikke noget der er sikkert

Antal aar paa Kontanthjaelp/ledighedsydelse ventende paa flexjob

Hvis man venter på fleksjob på ledighedsydelse så er din henvendelse der lyder sådan her jo ikke helt rigtig


Citat:
Jeg er ved at lave min egen lille private analyse af folk der er "fanget i systemet"
Det er folk der er parkeret på kontanthjælp pga sygdom.


Ventetid fra flex til FTP. (pga. forvaering af sygdom)

Der er mange jo tit på ledighedsydelse ..

Grunden til at jeg skriver det her, er fordi jeg fik forståelsen af at det var alle der var fanget i systemet på den ene eller den anden måde men når jeg læser det du har skrevet i det her , så kommer jeg i tvivl om det kun er for dem der har været på kontanthjælp...
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 14:39   #18
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Hej Heidien.

Nej skemaerne er udfyldt korrekt.

Det er heller ikke mine endelige tal.

Kan jeg råbe nogen op, ja så får de selvfølgelig alle tal.

Dert er bare indtil videre over 50% der er strandet på kontanthjælp.

der er kun 7 ud af 46 der venter fra flex til ftp.
der er 17 der er på ledighedsydelse ventende på flex.

Selvfølgelig gælder det alle spørgsmål - og tro mig alt er nøje ført.

annasen


" i snit har folk ventet 7 år på en afgørelse" Det gælder alle kategorier.

Sidst redigeret af annasen; 08-11-2008 kl. 14:55.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 15:13   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
annasen nåååå

Ja jeg er nok en af dem der ikke har svaret korrekt , jeg er på ledighedsydelse og venter på et eller andet men ville ikke skrive ftp men heller ikke fleks da jeg er u afklarede på sygdoms området ...

Så det var lidt svært at svare korrekt men ok min sag har indtil nu heller ikke vist mange problemer , det kommer nok først i det tilfælde at man skal videre med en evt pension og ellers har jeg kun problemer med job konsulenter men det er sq også massivt nok
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 16:17   #20
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Lightbulb Ledighedsydelse

Hvad dækker det?
Er det kontanthjælp eller sygedagpenge eller en helt tredie kasse.

Hvordan hænger det sammen?

annasen











husk skema nederst på forsiden
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fp og egen indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-12-2010 15:56
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Operation til 170.000 kr. for egen regning Lilli Susanne Politik og Samfund 21 23-09-2009 05:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension