K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2010, 10:19   #1
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Nedslående diagnose....!

Hej Alle.!

Igår, d. 21-07-2010, var jeg til psykologiske undesøgelser, ang. mistanke om udvikling af posttraumatisk hjernesyndrom. ICD -10 diagnose F.07.2 og ICD - 10diagnose F. 43.25, med dertil knyttet træthed, støjoverfølsomhed, irritabilitet, reduceret stress tolerans, emotionel belastet, kronisk tilpasningsreaktion med adfærdssymptomer og emotionelle symptomer.
Tak for kaffe, siger jeg bare.!

Under undersøgelsen finder jeg ud af, via psykiateren, at jeg tager skade af ikke at leve i faste rammer, og specielt skadeligt at jeg befinder mig i en tilstand af, uafsluttede ting og sager.
F.eks. dårlig økonomi, dårligt helbred, dårlige skoleforhold for den store dreng, manglende behandlingsmuligheder for drengens sociale problemer, en langtidssygemldt kæreste som mister jobbet indenfor de 2 næste måneder, 12 års sagsbehandling, et forsikringselskab som køre rundt med ens tilkendte ratepension, aktivering under sygedom, lægekonsulentens altafgørende betydning, forringet livskvalitet, arbejdsskade under første fleksjob, afslag fra arbejdsskadestyrrelsen, afslag på FP og flere års ventetid på læger, sagsbehandlere, speciellæger, privathospitaler, genoptræning. (Har sikkert glemt nogen alligevel.)

Det er selvfølgelig nedslående at finde ud af, at det sociale system er direkte medvirkende årsag til en forværrening min situation og mentale tilstand.!
Så derfor overvejer jeg lige nu, hvad det næste træk er og om jeg kan gøre noget ved.!

Skal jeg sagsøge samtlige indvoldverede kommuner, ( 2 stk. ) og hvordan gør man så lige det, eller skrive direkte til socialministeren og fremlægge min sag.?
Har overvejet det flere gange, men ventede på den undersøgelse fra igår. Skal nok vente lidt endnu, da han sender mig en kopi af undersøgelsen.

Er der nogen som kunne give mig et godt råd til, hvad jeg skal gøre.?
Aner sgu inte hvordan jeg skal starte.?

Håber I Alle får en go´ dag.!;-)

Hilsen p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 10:41   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Jeg forstår din vrede og harme over vores ringe system og den forfærdelige behandling, og kan kun sige velkommen i klubben.

Var jeg dig ville jeg nøje overveje om det var værd at bruge alt den krudt på at sagsøge 2 kommuner og skrive til socialministeren.

Punkt 1. din sag er desværre hverdag, så det ikke meget nyt i den hverken hos kommunen eller hos socialministeren!

Punkt 2. du får højst sandsynligt ikke noget ud af det.

Organisationer skal bekæmpes med organisationer!
-Bed din fagforening udfærdige en klage for dig.

Og brug al den energi du har, på dig selv til at få det bedre, det andet får du det kun værre af og der ingen der kommer og samler dig op.. og slet ikke kommunen.. nej du skal bruge din energi på at hjælpe dig selv med at samle dig op, og fremover passe rigtig godt på dig.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 10:56   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen i klubben
har fået depression og stress af læge udredning og kommune
skrevet af en psykiater
selvom min hovedsygdom er fysisk

desværre en del af systemet

brug al den energi du har, på dig selv til at få det bedre, det andet får du det kun værre af og der ingen der kommer og samler dig op.. og slet ikke kommunen.. nej du skal bruge din energi på at hjælpe dig selv med at samle dig op, og fremover passe rigtig godt på dig.

Ja kan kun være enig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 11:03   #4
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Hej Bassemanden.!

Tak for dine støttende ord og opbakning,!! Det varmer sgu.! :-)

Jeg er klar over hvor udmarvende denne proces vil være, ingen tvivl om det.!
Mht. at tænke på mig selv, og få det bedre i det hele taget - arbejder jeg på 24 timer i døgnet og er dog kommet så langt, at et nyt arbejdsforløb i min tilkendte fleksjob ordning er højt prioteret, men kommune og jeg selv ved hvor svært det bliver, især med den nye diagnose.!

Ønskede at arbejde mig ud af min krise, men det ved jeg ikke endnu om dette bliver muligt, specielt nu.

Budskabet til socialministeren skulle klart omhandle den forringet livskvalitet og den skadelige tilstand, sygedomsramte borgere kan havne i - efter rigtig mange års ligegyldig og ineffiktiv sagsbehandling. Det kunne give stof til eftertanke, hvis jeg kunne formulere mig på en velovervejet og sober måde.

Men, rolig min - jeg passer meget på mig selv og min familie, sådan som sagen nu er engang.! Tak endnu engang.!

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 11:08   #5
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Jeg vil sige det sådan at har du krafterne til det kan du gøre det, husk altid at handle ud fra hvad du føler er det rigtige for dig, og føler du at det vil være det rigtige for dig og du har de kræfter, så synes jeg godt om at klage til socialministeren, du må bare ikke forvente at få noget ud af det, for så har du bare en kæmpe skuffelse og evt. følelsen af et svigt fra 'samfundets' side at skulle bearbejde/rumme også!
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 15:02   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har jo længe ment, at når mennesker/instanser der er der for at hjælpe borgerne, gør lige det modsatte, så burde det være strafbart.

Men sådan er det desværre ikke , og derfor vil jeg give Bassemanden fuldstændig ret, vælg dine kampe med omhu, læg krudtet der hvor du kan forvente at få noget positivt ud af det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 16:06   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er også altid slående for én at få alle de der diagnoser, men det er desværre ikke ensbetydende med at politikkerne får åndenød af bare forfærdelse over ens situation.

Jeg tror at man må kører sit eget og når man når det bedste mål man kan, så kan man se om der er flere krafter tilbage som man vil bruge på justificering af fortiden.

Held og lykke p.m.o, hvad gør du nu ? Er du i afklaring mod førtidspension eller hvad ?. Eller er du så heldig af have et fleksjob du kan være i ? Jeg kan ikke helt tyde det ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 19:40   #8
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Hej EE.!

Jeg er fleksjobber men, sygemeldt og arbejdsskadet siden 2007. Har været i 2 afklaringsforløb, siden 2009 - for at se om jeg kan/er i stand til at vende tilbage til et nyt fleksjob.
Fik afslag på FP 2009. Afslaget byggede på den mistanke om pousttraumatisk hjernesyndrom, som den forige psykiater anførte i speciellægeerklæringen. Som jeg ikke blev undersøgt for, inden sagen blev sendt til pensionsudvalget af min daværende sagsbehandler. Er flyttet til anden kommune i mellemtiden.

Fik stoppet et aktiv aktiveringsforløb, med min utilfredshed over udsigenten til dette forløb. Vi sad gud hjælpene 15 sygemeldte fleksjobbere og havde udsigt til et uendeligt aktiveringsforløb, forstået på den enkle måde, at vi skulle medvirke indtil vi kom i arbejde igen....? Hallo....!

Det var ikke lovligt på den måde dette forløb var sat iværk, og det måtte stoppe efter 14 dage og laves helt om.
Nu, er der dato på forløbet og datoer for forlængelser mm.

Så, noget får jeg udaf at udtrykke min fustrationer over dette *******, mange havner i.
Tænker bare på den reklame jeg gjorde for k10.....Griner....Der snakker vi om store øjne, når de havde været inde og se siden.!!! Men, stof til eftertanke, der var ikke EN, som kendte til siden her - før jeg gjorde dem opmæksom på den. Det er jeg skide glad for at jeg gjorde og det samme gælder det de 10-11fleksjobbere på det første forløb.

Tak for opbakningen, EE.!

Hilsen p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 09:08   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er ikke nemt at være fleksjobber heller, selvom mange almindelige mennesker ser rosenrødt herpå.

I det mindste er du i "systemet" og får vel økonomisk støtte derfra, det gør jeg ikke. Jeg røg ud af sdp. i 2007, da en psykiater konkluderede, at jeg ikke måtte job prøves pga. helbreddet. Indtil da have jeg været i arbejde on off indtil en mdr. før mine sdp. stoppede. Så var jeg overladt til Kh, men har så en privat pension hvorfra jeg får en mdl. tab af erhvervsevne ydelse, hvorved jeg ikke kunne få kh. Først i 2008 begyndte jeg min afklaring i kommunen, først mod fleksjob, men nu mod ftp, da jeg ikke kan klare et arbejde.

Det er hårde odds og selvom penge ikke betyder noget som vi siger, så er man jo nødt til at kæmpe for et forsørgelses grundlag ligesom man kæmper for sit helbred.

Håber det bedste for dig, har du evt. også søgt nogle erstatninger via ask eller egen pensionsforsikring, det kan være værd at undersøge.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Ny diagnose jyttels Alt det andet 2 14-11-2011 16:15
Ang. diagnose. Bertha65 Dit og Dat 1 09-03-2011 00:49
Diagnose hopper Alt det andet 3 17-10-2009 11:51
Nedslående besked - bare spis sovepiller Thelma Dit og Dat 24 20-10-2008 23:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension