K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2010, 12:19   #11
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Update

Det er sygedagpengelovens § 8 , som udstikker retningslinierne for hvornår dagpengene kan bortfalde, i loven står at det kan ske "når den sikrede nægter at modtage den nødvendige lægebehandling.."
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 12:29   #12
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nu ligger lovgivning for det meste op til en tolkning.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 12:42   #13
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Raadvild
Jeg ville nok sætte spørgsmålstegn hvis det var egen læge der havde ord. lykkepiller..
Og ang mulige bivirkninger.. så er mundtørhed den bivirkning der er 110% sikkert at du får..

Jeg tror ikke at psykiatere uddeler lykkepiller som om det var bolsjer.. - men du kan jo lave en aftale med ham at hvis du ikke føler det er det rigtige for dig at du så trapper ud af dem...
Husk lige at der først kommer en effekt af dem efter ca 3-6 uger..
På den måde .. hvis du altså giver det en chance.. så har du ikke været kropumulig og modarbejdet læge eller kommune...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 13:10   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes, det er ærgerligt, at "lykkepiller" (hader i øvrigt den betegnelse, for det har intet med virkeligheden at gøre), er blevet så udskældte. De hjælper virkelig mange mennesker, men som med alt andet , så virker det ikke på alle.

Jeg tror som lunasdatter heller ikke på, at de bare skriver piller ud som slik, de gør det, hvis de mener, der kan være en chance for at det kan hjælpe den pågældende patient.

Selvfølgelig bør det være op til den enkelte patient om man vil modtage en anbefalet behandling, desværre er det så sådan, at det kan tolkes som manglende forsøg på at få det bedre og dermed kan kommunen stoppe pengene.

Mit råd ville være at prøve den medicin af. Tænk nu hvis det hjælper dig? Du kan hurtigt stoppe igen, hvis der kommer uacceptable bivirkninger, men jeg vil skynde mig at sige, at evt bivirkninger desværre viser sig næsten med det samme, hvorimod virkningen lader vente lidt på sig. Til gengæld forsvinder de fleste bivirkninger, når kroppen har vænnet sig til medicinen. Så her gælder det altså om at have lidt tålmodighed.

Men jeg ved godt, det er nemt bare at sige. Har selv været på anti-depressiv i flere år, men har ikke taget dem i mere end 2 år nu, og jeg har ingen problemer haft med at stoppe med dem igen. Havde heller ikke andre bivirkninger end mundtørhed. Tog dog en del kilo på, men det er ikke alle præparater der er lige slemme hvad det angår.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 13:39   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg synes, det er ærgerligt, at "lykkepiller" (hader i øvrigt den betegnelse, for det har intet med virkeligheden at gøre), er blevet så udskældte. De hjælper virkelig mange mennesker, men som med alt andet , så virker det ikke på alle.

Jeg tror som lunasdatter heller ikke på, at de bare skriver piller ud som slik, de gør det, hvis de mener, der kan være en chance for at det kan hjælpe den pågældende patient.

Selvfølgelig bør det være op til den enkelte patient om man vil modtage en anbefalet behandling, desværre er det så sådan, at det kan tolkes som manglende forsøg på at få det bedre og dermed kan kommunen stoppe pengene.

Mit råd ville være at prøve den medicin af. Tænk nu hvis det hjælper dig? Du kan hurtigt stoppe igen, hvis der kommer uacceptable bivirkninger, men jeg vil skynde mig at sige, at evt bivirkninger desværre viser sig næsten med det samme, hvorimod virkningen lader vente lidt på sig. Til gengæld forsvinder de fleste bivirkninger, når kroppen har vænnet sig til medicinen. Så her gælder det altså om at have lidt tålmodighed.

Men jeg ved godt, det er nemt bare at sige. Har selv været på anti-depressiv i flere år, men har ikke taget dem i mere end 2 år nu, og jeg har ingen problemer haft med at stoppe med dem igen. Havde heller ikke andre bivirkninger end mundtørhed. Tog dog en del kilo på, men det er ikke alle præparater der er lige slemme hvad det angår.
Som talt ud af min mund!

Jeg synes 'lykkepillerne' er en enorm håndsrækning, og når man er syg har man jo alt at vinde og ikke ret meget at tabe!

Jeg har selv fået lykkepiller (alle mærker) gennem de sidste 17 år. Nogle har virket bedre end andre. Nogle har forværret, andre har gavnet utrolig meget.

De hjælper ikke på MINE former for angst, men de kan fjerne mine depressioner så jeg undgår at komme ud i en psykose.

Jeg tager ikke medicinen længere. Men hvis en depression er påvej, jamen så ringer jeg PROMTE til min læge og bestiller en ny omgang!

Jeg vil næsten vove at påstå, at de mere end én gang har reddet mit liv.


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 13:59   #16
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Nu ligger lovgivning for det meste op til en tolkning.
trådens spørgsmål går på .....
Citat:
Jeg er nu nået til at kommunen vil tvinge mig til at spise de piller som den 'rare' psykiater synes jeg skal spise (lykkepiller) ........kan de virkelig det ?
derfor svare jeg efter bedste evne med at henvise til paregraf 8 i sygedagpengeloven om hvad de evt. kan finde på i denne situation...... og hvordan den enklte sagsbehandler tolker loven er jo ikke til at spå om
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 13:59   #17
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Jeg tænker lidt at fremfor de tager dine sygedagpenge så køb dog de piller , hverken kommunen elelr psykiater står jo hjemme hos dig og tjekker at du synker dem ....

Jeg ville heller ikke bare tage dem, medmindre jeg havde det meget dårligt. En spykiater er en læge med en overbygning i psykiske sygdomme og lidelse som med medicin behandler sindslidelser og sindssygdomme så deres værktøj er medicin ...
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 14:17   #18
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ xlars38

Nu er mit råd også at hun/ham skal tage de piller. Men der ligger stadig en mulighed for at klage.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 14:36   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vil næsten vove den påstand, hvis man nægter lægebehandling, så kommer man ikke videre i sin sag.
det skal selvfølgelig ikke være kommunen som påtving nogle piller, uden andre læger har sagt noget.
Men hvis en psykiater siger man skal prøve og man ikke vil, så er det netop og nægte lægebehandling.
så kan man kalde det tvang eller ej.
Men lyt til Helenekr og gh72

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-07-2010 kl. 14:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 15:01   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er aldrig rart at få afvide der er noget man bør eller skal. Så er det ligegyldigt om det er ryge-stop, slankekur eller lykkepiller. Sålænge ideen ikke kommer fra én selv, så vil det altid føles som tvang.

Jeg ser det hele udefra, og tænker mere ,,aaha, her er der nogle symptomer som en behandler mener at kunne lette'' og ydermere vil det kunne lette sagsforløbet oven i hatten, og kunne være bidragende til bedre, hurtigere og mere korrekt udredning, SAMTIDIG med at visse symptomer muligvis kan fjernes!

Jamen det er vel den vej det skal drejes?
Så istedet for at se det som en straf, jamen så ville jeg da se det som en oplagt mulighed til at få slået flere fluer med ét smæk!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
tvang !!! frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 83 15-06-2010 18:24
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension