K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2010, 19:48   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser

Jeg har først her i weekenden fået svar fra kommunen om genoptagelse af sygedagpenge, med afslag.
Har de ikke skrevet begrundelsen for afslaget ??

De skal begrunde afslaget.... Du kan klage over afgørelsen, hvis du selv mener, de tager fejl af noget.........

Hvorfor er du stoppet på dit arbejde, sagde du selv op eller ?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 22:07   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Øhh, Andersine jeg kan ikke læse nogle steder at ette 74 er visiteret til fleks, er det bare mig eller ?

Det ville jeg bare lige have på plads og hvis hun ikke er hvorfor hun så må søge fleks ?.

Ette 74, jeg håber du følger din tråd på sidelinien og slår til hvis der er mere du vil vide eller byde ind med.

Kh. EE
Det skriver jeg vist heller ikke noget om at hun er?

Men hun siger hun ikke kan holde til fuld tid, og så nævner jeg derfor, at hun uanset hvilken ydelse eller ikke ydelse hun får, godt kan søge om fleksjob...

Svarer jeg på det du spørger om, eller misforstår jeg dig ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser


Jamen jeg har jo arbejdet 13 uger( endda Flere år) inden jeg fik en skade på mit arbejde, og har fået sygedagpenge knap et år, hvor af jeg har arbejdet delvis raskmeld det halve. Jeg fåstår ikke hvad du mener med jeg ikke har arbejdet i 13 uger

Det jeg vil vide er om det er lovligt at man lukker for sygedagpengene selvom at der ligger Lægeparpir på at jeg ikke kan arbejde på fuldtid mere og det skal være med skånebehov, samt sagen stadig ligger til afgørelse i arbejdsskadestyrelsen.

jeg er ikke visiteret til flex, eller andet, ikke været i arbejdsprøvning m.m.
har fået at vide at jeg bare skal tage mig sammen og det ikker er deres arbejde at få mig motiveret til at få et job.For deres lægekonsulent siger at det vil jeg godt kunne klare
Ja, men de 13 uger skal være EFTER dine sygedagpenge stoppede.
Og det lyder det ikke som om du har opnået.

Ift. om de må stoppe din sag ved arbejdssakdestyrelsen, så kommer det an på, om der er truffet en afgørelse, men som du så anker? For i så fald, er din sag ift. sygedagpengelovgivningen afsluttet. Hvis ikke, så er der en forlængelsesmulighed, og så nej, er det ikke lovligt at de lukker din sag.

Ift. det andet med dit helbred, så har jeg svært ved at vurderer det, uden at kende alle de papirer der ligger i din sag. Det kommer an på, præcis hvad der står, for for at få fleksjob, skal du være færdigbehandlet, afsluttet og stationær - hvis nogen af dine papirer taler imod det, så kan det desværre være rigtigt nok, at din sag blev lukket.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 08:16   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Andersine,

Jeg troede, at man skulle være visiteret til fleks for, at kunne søge og få fleksjob ? Hvis personen arbejder mindre end fuldtid, kan arbejdsgiveren vel næppe få refusion fra kommunen medmindre den ansatte er visisteret til fleks ?

Held og lykke med de Ette, du har nogle gode svar fra Andersine, der er ved at tage til sig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 11:41   #14
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ah sorry, så er det nok bare mig der skriver forkert

Det jeg mener er, at man kan søge om at komme under persongruppen for fleksjob, uanset hvilken ydelse man er på. For selvfølgelig kan man kun søge job på fleksjobvilkår, hvis man er godkendt til fleksjob forinden!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension