K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 23:12   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Underskrift indsamling / fjern loftet over sygedagpenge

Jeg ved ikke om jeg lægger dette link i rette forums kategori, hvis ikke - så håber jeg det bliver flyttet over hvor det må være.

http://www.skrivunder.net/fjern_loft...sygedagpengene
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 00:24   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Der må jo være en eller anden begrænsning på det, eller bliver det bare en nem form for førtidspension.

Men der burde klart være længere frist og hurtigere udredelse.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 02:02   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan virkelig ikke se at det bare skulle gå hen og blive en nem form for førtidspension alene fordi man fjerne varigheds begrænsningen...

Man kan altså godt gøre begge dele.....både fjerne den begrænsning og samtidig forlange af kommunerne at de skal hjælpe folk videre så hurtigt de overhovedet kan...

I dag er det sådan at kommunerne for det meste venter til det er lige oppe over for de overhovedet gør noget som helst....hvis de da overhovedet gør det...

Nej der skal nok bare en anden tænkning til i kommunerne....at de faktisk er ansat der for at gøre et stykke arbejde....og er det fordi de mangler penge til at lave det arbejde...ja så må de jo frem med det til de folkevalgte...

En underlig ting...

Man høre en Mette Frederiksen stå og fortælle hvor svært det er at fjerne den begrænsning....og samtidig kaster hun en mere eller mindre ufærdig reform af fleksjob og førtidspensions området igennem...som endda skal træde i kraft hurtigere end kommunerne kan lave om på de ting de skal...

Hun er da dummere end bøjlepap at lytte til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 10:33   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg lægger dette link i rette forums kategori, hvis ikke - så håber jeg det bliver flyttet over hvor det må være.

http://www.skrivunder.net/fjern_loft...sygedagpengene
Har skrevet under og delt den på Facebook..håber mange vil skrive under via den
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 11:03   #5
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Eneste rigtige

Jeg er overbevist om, at hvis man kunne få sygedagpenge indtil job-centeret havde fundet ud af hvad der skal ske med den enkelte borger, ville de arbejde mere seriøst med sagerne i stedet for konstant at sylte sagsgangen.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 11:23   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det burde i bund og grund slet ikke være nødvendigt med en underskiftindsamling, da det er indskrevet i regringsgrundlaget og den burde de ikke kunne løbe fra men men men...........
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:17   #7
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg lægger dette link i rette forums kategori, hvis ikke - så håber jeg det bliver flyttet over hvor det må være.

http://www.skrivunder.net/fjern_loft...sygedagpengene
Hej MLT

Din tråd har været oprettet herinde men kan ikke huske lige hvornår, men jeg skrev også under dengang.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 19:47   #8
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Eskemand.. det havde jeg ikke set :-/

For god ordens skyld, vil jeg også lige pointere at det IKKE er mig der laver den indsamling. Faldt bare over linket i nogle nyheder :-)

Tænker at kommunen burde kunne afklare folk indenfor de 52 uger, og hvis ikke - ja så burde de uden at blinke forlænge perioden....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Underskrift indsamling Behold Videncentret for Mcs FibroMcs Politik og Samfund 8 04-09-2013 16:42
Skriv under - fjern loftet over sygedagpengene zolskin Politik og Samfund 0 28-01-2013 17:50
fjern 52 ugers reglen for sygedagpenge sauer1 Et godt link! 0 15-10-2012 14:47
Fjern loftet over sygedagpenge! dudde Politik og Samfund 7 30-09-2012 10:21
Underskrift indsamling Ragdoll Politik og Samfund 20 20-10-2009 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension