K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 12:06   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig gør de det! Men det er bare rart at det også bliver nævnt, at en løn på 110 kr i timen simpelthen ER for lav - det tager en lille smule af mærkatet ''idiot'' væk fra de mennesker, der ikke vil arbejde for de 110 kr i timen, fordi de simpelthen mister for meget på det....
Derfor var det også rigtig fint, de fik sagt, at det er de aller færreste job, der kun giver 110 kr i timen, og at der blev sat fokus på, at alle dem der giver 137,50 kr i timen, slet ikke har problemer med at få afsat jobbene........

Jeg bliver altid begejstret, når de vinkler en sag fra flere sider.

Sidst redigeret af Ninja; 10-01-2013 kl. 12:09.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 15:51   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lige endnu et indspark til debatten om tv 2 og deres aganda, jeg lige stødte på

http://www.humanisme.dk/2013/0110-01.php

Det er gjort så tydeligt, og kort at selv en burhøne kan følge med.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 16:07   #23
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Lige endnu et indspark til debatten om tv 2 og deres aganda, jeg lige stødte på

http://www.humanisme.dk/2013/0110-01.php

Det er gjort så tydeligt, og kort at selv en burhøne kan følge med.
Skulle lige til, at poste samme indspark fra Hr. Engelbreth Larsen.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 21:47   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Fagbosser: Blå medier
hetzer mod ledige


Medier som Jyllands-Posten, BT og TV 2 har en klar dagsorden om at køre negative historier om ledige, lyder kritik. TV 2 afviser.

http://avisen.dk/fagbosser-blaa-medi...ge_201194.aspx
Naturligvis ligger der en agenda bag.

Alle tre medier er i forvejen kendte grundfæstede borgerlige støttepiller. Og i hvert fald for TV-2 nyhedernes vedkommende , er manipulationen så åbenlys at det udelukker anden forklaring.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 01:11   #25
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg læser Jyllands-posten og jeg må sige at jeg ikke er støt på nogen hetz mod ledige, tværtimod.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 06:53   #26
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg læser kun sjældent Jyllands-posten og BT , så af ovenfor nævnte medier er det kun TV-2 nyhederne jeg kan henholde til.

Af borgerlige medier foretrækker jeg Børsen og Berlingske , som jeg betragter som lidt mere moderate. BT og TV-2 nyhederne har desuden den ”skavank” , at de begge virker noget overfladiske , og er meget sensationsprægede i deres nyhedsformidling.

Børsen læser jeg dagligt. Som venstreorienteret er der ikke meget at vælge mellem , måske lige bortset fra Information og P1 ( af de store medier ).
Politiken er historisk tæt knyttet til det radikale venstre. Og selv om båndende nu officielt er klippet , er jeg dog ikke i tvivl om det stadig er en radikal/liberal avis.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 13:35   #27
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Jeg mistænker lidt at det er et større stunt for generelt at sænke løn niveauet i Danmark så vi har bedre konkurrence evne, men nu er jeg også en smule paranoid.

Som bevis kunne man nævne Corydon som spillede en rolle ved sas forhandlingerne.

Og ja, når mindste lønnen bliver polsk, bliver dagpengene det selvfølgelig også.

Det sjove er så, at topcheferne, inkl. Politikerne, beholder deres niveau
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 14:10   #28
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hvis man piller ved kontanthjælpen og sætter den ned, så bliver man også nød til at pille ved dagpengesatsen, det rammer så igen førtidspensionisterne, som i forvejen er ramt af reformen.
På den måde kan man sætte lønniveau ned, sådan at ingen polakker og andre syntes det er attraktivt at arbejde her i landet, og så er det hele 4 på en gang. For hvis lønnen sættes ned, så vil man nok hellere ansætte en med en god uddannelse bag sig, og som man kender til, end en som man intet ved noget om.

Helt sikkert er det, at der foregår noget skummelt i kulissen, men det skal jo nok komme frem før eller siden. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gigttest - kampagne zuza Et godt link! 0 09-06-2009 12:41
mangel på hjælpemidler buster Dit og Dat 10 18-05-2009 10:37
Kampagne om retten til personlig assistent Lilli Susanne Den nyttige viden vi alle har 0 10-04-2009 09:51
Kampagne: Udnyt potentialet curls Et godt link! 0 26-02-2008 22:45
Mangel på arbejdskraft hos Metro Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 07-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension