K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2012, 15:34   #11
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Kære Banan!
Ja, du kender åbenbart til hele rumlen, og hvordan det var før 2003 osv. Det er synd for dig, at du har det så skidt, og jeg håber, du kommer ovenpå igen.
Når, alt kommer til alt, så tror jeg, vi er mange herinde, der er mere eller mindre er knækket . Dels af egen sygdom, og dels af årelang opslidende og ydmygende sagsbehandling.
Selvom man tilhører "den heldige kategori," der er visiteret efter tovtrækkeriet, er man jo langt, langt fra at være blevet rask.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 15:36   #12
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Man kan bruge sin politiske stemme ved folketingsvalg og sætte kryds ved dem, der viser omsorg for førtidspensionister og andre syge. Og det er ikke regeringen og blå blok.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 16:04   #13
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
fordi man får fp behøver man jo ikke fortælle andre hvorfor .

tror mange vælger at ,,lyve.. og det forstår jeg godt man ønsker jo nok ikke alt den negative snak om ens person,

mange folk tror de selv er utrolige gode til at sige hvem der skulle havde fp og især hvem der ikke skulle

jeg tror at folk på fp få den
fordi de ikke kan forsørge sig selv og at de er grundig undersøgt osv .

men derfor kan de jo godt kunne havde et ,,godt,, liv og kunne nogle ting osv

feks fortæller mange heller ikke andre hele grunden til man får fp .
syntes dette er en sag imellen kommunen lægen og borgeren .

og min tillid til andres forståelse ligger nu på et meget meget lille sted

som om samfundet skal se sig om efter et offer de kan give skylden for at det gå galt og nu har de set sig onde på feks fp
det er i tv -på nettet -i aviser og der snakkes

se de pf de kunne nok arbejde osv hvis de virkelig ville
man bliver helt angst forbare at gå ned og handle

minder mig snart om et andet land der gav jøderne skylden osv

syntes dette er en frygtelig skræmmene tid

de gør fp til nassere løgnere dovne osvosv så taveligt

jo tanken om at sige farvel har været der men har man famile kan man ikke værer bekendt at bruge den løsning
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 23:23   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det der generer mig aller mest ved hele debatten er, at førtidspensionister bliver omtalt som ''parkeret'' - jeg HADER den retorik, for gu er jeg da EJ blevet parkeret - jeg kan til hver en tid afmelde pensionen og tage et job, såfremt jeg skulle få det bedre. Det er da ikke en ''livs lang parkering'' det er et livs langt tilbud, såfremt man netop IKKE får det bedre.
Jeg er ikke blevet parkeret, jeg, mine læger og sagsbehandleren har vurderet, at jeg ganske frivilligt, har valgt at stille bilen og trække i nødbremsen.
Får jeg det bedre, er der villige til at skubbe mig i gang igen, indtil motoren kører selv og jeg kan køre væk fra holdepladsen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 00:00   #15
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
http://www.imdb.com/title/tt0478365/
"Hvordan vi slipper af med de andre" Se den film her. Det er en drama komedie men nøj mine nakkehår rejste sig for er netop DET senarie der man forestiller sig vil komme..og sørme om vi ikke er på vej derhen (jaja de dræber ikke folk fysisk men gør en kæmpe indsats psykisk og økonomisk). Kan ikke lade vær at tænke på hvormange psykisk syge der har forsøgt/lykkes selvmord og hvormange der har fået en psykose aktiv igen osv af det her.

Se den og i ser hvor politikerne har deres ideer fra og bemærk den er fra 2007

Sidst redigeret af Tzari; 08-07-2012 kl. 00:17.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 00:23   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det der generer mig aller mest ved hele debatten er, at førtidspensionister bliver omtalt som ''parkeret'' - jeg HADER den retorik, for gu er jeg da EJ blevet parkeret - jeg kan til hver en tid afmelde pensionen og tage et job, såfremt jeg skulle få det bedre.
Godt sagt, Helene :-)

Men opfattelsen stemmer overens med, at syge mødes af sagsbehandlere med stor mistillid - oversat til hverdagsdansk: Nå, så du gider ikke arbejde!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 04:51   #17
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det der generer mig aller mest ved hele debatten er, at førtidspensionister bliver omtalt som ''parkeret'' - jeg HADER den retorik, for gu er jeg da EJ blevet parkeret - jeg kan til hver en tid afmelde pensionen og tage et job, såfremt jeg skulle få det bedre. Det er da ikke en ''livs lang parkering'' det er et livs langt tilbud, såfremt man netop IKKE får det bedre.
Jeg er ikke blevet parkeret, jeg, mine læger og sagsbehandleren har vurderet, at jeg ganske frivilligt, har valgt at stille bilen og trække i nødbremsen.
Får jeg det bedre, er der villige til at skubbe mig i gang igen, indtil motoren kører selv og jeg kan køre væk fra holdepladsen.....
Helt helt enig.

Det er en retorik der bliver brugt bare for at man kommer til at fremstå som den store "redder" af de stakkels parkerede førtidspensionister.



Men hvis der er nogen der er uberrettiget på førtidspension, så skulle de gøre noget ved dem og ikke straffe alle de andre for det.

Sidst redigeret af Webmaster; 08-07-2012 kl. 13:23. Årsag: Tekst om indvandere slettet pga reglerne
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 17:08   #18
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja først så bliver det sgu lidt svært at hjælpe Helenekr med at komme i arbejde, for det jo mere end svært når hun trukket i nødbremsen, så tror pokker bilen aldrig kan skubbes ud fra parkeringspladsen, så næste gang der skal skubbes på, så husk lige at løsne nødbremsen  på forhånd tak 
abraxus, det har altid været problemet her i Danmark, når 1 % laver snyd, så gør de 99 % andre det helt sikkert også, det faktisk derfor vi fik en ny FTP i 2003, der var der "mange" som fik en FTP pga deres blå øjne, eller glatte ansigt, det derfor reformen blev meget meget striks, den skal fange alle de snydere/snyltere som fik en FTP inden 2003, den nye FTP reform 2013 skal lappe de huller, man har læst om i div dagblade, men ud over det, så skal der også spares penge, for ellers kan div højtlønede ikke få flere penge til at rejse for (undskyld, det jo for at de har penge til at kunne ansætte en ekstra aupair/rengørings pige foruden de to andre de allerede har) så man kan få flere i arbejde, så arbejdsløsheden kan falde, det kunne også være man hos div chefer i parkerings firmaer fik råd til at ansætte folk, til at kunne skubbe div bilister ud fra deres parkeringspladser, så som f.eks Helenekr der har trukket nødbremsen, så når de fået hende ud derfra, så kan de tilbyde hende et job 
Så kom ikke her, og sig vores politikkere ikke har regnet den ud 
Husk at om 10 år, så kommer der en ny reform, her vil der stensikkert være ekstra sjove alternativer, så som et fuldtids arbejde som pettirørs fletter, juleårspakker, mosefinder, maskineslår, hullaverivaniljekranse
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 18:00   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Pjat med jer jeg kan sagtens finde et lille job eller 3 til min kære Helene, men om jeg overlever dette er uvist... nårh var kun en joke
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 19:13   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det der generer mig aller mest ved hele debatten er, at førtidspensionister bliver omtalt som ''parkeret'' - jeg HADER den retorik, for gu er jeg da EJ blevet parkeret - jeg kan til hver en tid afmelde pensionen og tage et job, såfremt jeg skulle få det bedre. Det er da ikke en ''livs lang parkering'' det er et livs langt tilbud, såfremt man netop IKKE får det bedre.
Jeg er ikke blevet parkeret, jeg, mine læger og sagsbehandleren har vurderet, at jeg ganske frivilligt, har valgt at stille bilen og trække i nødbremsen.
Får jeg det bedre, er der villige til at skubbe mig i gang igen, indtil motoren kører selv og jeg kan køre væk fra holdepladsen.....
netop er helt enig
jeg er gået fra et job på en halv mio om året, til ingen indtægt
men det er vel bare fordi jeg har det svært i en periode og kan snart arbejde igen. har ikke fået det bedre i 4 år, men det kan jo være om 25 år

jeg hader den med parkeret og Meffe F skulle have et spark bag i
for hver gang hun er kommet med den

med de nuværende regler kan man til en hver tid både før og efter 2003
komme i arbejde hvis man har fået det bedre.

må desværre give Banan helt ret, at nogen fik pension af sociale årsager før 2003. den hænger stadig ved og man bliver ved med at give udtryk for at en pension er noget en hver kan få med en smule ondt i livet.
nej absolut ikke det er netop ens arbejdeevne der bliver vurderet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske skal vi bare glemme at vi nogensinde lærte ordet velfærdsstat... §ABC Politik og Samfund 1 22-02-2012 20:01
Måske skal vi bare have medlidenhed med... §ABC Politik og Samfund 9 15-02-2012 17:25
NYT NYT Landsforeningen for førtidspensionisterne jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 04-07-2011 17:33
Det skulle man måske prøve... PiaL Politik og Samfund 1 25-11-2010 23:13
Skulle man nappe en P 17? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 10-07-2009 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension