K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 06:31   #31
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Okay fordi du skriver det skadeligt, så det skadeligt, er det korekt opfattet 
Tror du glemt vi i Danmark, og selv må bestemme hvad vi mener og tror, min påstand er uanset hvad, så har jeg skrevet det IKK er skadeligt, at jeg igennem min udd kan se at det ikke er skadeligt, vejere højere, at jeg jo også lige har fortalt mine børns vægt ikke havde nogle indflydelse på hvor meget jeg havde røget giver lidt ekstra pondus, at der er højt uddannet læger som har forsket i dette, som giver mig ret, ja så må jeg stå fast på det jeg skrevet helt sikkert passer bedre, med det IKK skadeligt, at min mormor først døde da hun var i en alder af 88 år, og hun havde røget siden hun var 12 år bestyrker min indsigt 
Men lig mærke til jeg end ikke spørger dig, hvordan du kan bilde dig ind at tro du er alt vidende, men derimod fremlægger hårde beviser på min påstand  det viser lidt om hvordan andre tager andres meninger til sig og så pludselig er de altvidende hvor sådanne som jeg er helt gak gak, og nu skal du så til at bilde mig noget ind, det gør jo det hele lidt mere sjovt på en meget skræmmende facon
# svar under. Man kan bare lade Google finde ens oplysninger 

Utroligt at der stadigvæk findes folk med holdninger som dine ..troede ellers at vi var rimelig oplyste i 2012.

Hver eneste cigaret er skadelig.

Rygere har stor risiko for at få en lang række sygdomme. Hjerte-karsygdomme, kræft og kroniske lungesygdomme er de mest alvorlige.

Rygning medfører hvert år 150.000 hospitalsindlæggelser - alene i Danmark.

25 procent af de danske dødsfald skyldes rygning, knap 14.000 årligt.

Rygere mister otte til ti år af deres liv. Halvdelen af rygere, der ikke stopper med at ryge, vil dø af en sygdom, der skyldes rygning.


Det er FAKTA fra sundhedsstyrelsen men fakta bider sjældent på ignoranter

Sidst redigeret af Mr. Bean; 06-07-2012 kl. 06:38.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 07:17   #32
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Utroligt at der stadigvæk findes folk med holdninger som dine ..troede ellers at vi var rimelig oplyste i 2012.

Hver eneste cigaret er skadelig.

Rygere har stor risiko for at få en lang række sygdomme. Hjerte-karsygdomme, kræft og kroniske lungesygdomme er de mest alvorlige.

Rygning medfører hvert år 150.000 hospitalsindlæggelser - alene i Danmark.

25 procent af de danske dødsfald skyldes rygning, knap 14.000 årligt.

Rygere mister otte til ti år af deres liv. Halvdelen af rygere, der ikke stopper med at ryge, vil dø af en sygdom, der skyldes rygning.


Det er FAKTA fra sundhedsstyrelsen men fakta bider sjældent på ignoranter
Ja, og derudover, så har mange rygere meget nedsat livskvalitet de sidste år, de lever, netop på grund af de alvorlige konsekvenser som rygning kan have.

Men du har ret, der findes en hardcore gruppe rygere, der ikke vil indrømme, at det forholder sig sådan.

Som sagt, så synes jeg da bare, folk skal ryge derhjemme, som de har lyst til, og hvis de vil bilde sig selv ind, at det ikke er farligt at ryge, så gør endelig det.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 07:44   #33
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Som sagt, så synes jeg da bare, folk skal ryge derhjemme, som de har lyst til, og hvis de vil bilde sig selv ind, at det ikke er farligt at ryge, så gør endelig det.
Men kunne de i det mindste ikke have så meget pli og omtanke, at de lod være med at lade det gå ud over deres børn?? Ufødte eller ej.

Og undskyld mit sprog her:
Men jeg synes ikke, der noget mere klamt end at se på en rygende gravid kvinde. Jeg kan slet ikke have det.

Eller de mødre/fædre der ryger deres små (og store) børn lige op i hovedet. Jeg fatter ikke, at de kan være sig selv bekendt. Og ja, vi har desværre sådan et par i familien.

Herhjemme er der rygning forbudt for alle! Manden ryger lidt pibe, men det foregår ude i fyrrummet. Og alle gæster må gå ud, hvis de trænger.

I mit barndomshjem blev der heller aldrig røget inde (det er desværre ændret nu efter min storebror har overtaget huset - og et kæmpe problem hvert andet år, når familiejulen bliver holdt der!!). Min far røg pibe, men ude på terrassen.
Han døde desværre sidste år - netop af rygerlunger. Forfærdeligt at være vidne til.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 07:53   #34
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Men kunne de i det mindste ikke have så meget pli og omtanke, at de lod være med at lade det gå ud over deres børn?? Ufødte eller ej.

Og undskyld mit sprog her:
Men jeg synes ikke, der noget mere klamt end at se på en rygende gravid kvinde. Jeg kan slet ikke have det.

Eller de mødre/fædre der ryger deres små (og store) børn lige op i hovedet. Jeg fatter ikke, at de kan være sig selv bekendt. Og ja, vi har desværre sådan et par i familien.

Herhjemme er der rygning forbudt for alle! Manden ryger lidt pibe, men det foregår ude i fyrrummet. Og alle gæster må gå ud, hvis de trænger.

I mit barndomshjem blev der heller aldrig røget inde (det er desværre ændret nu efter min storebror har overtaget huset - og et kæmpe problem hvert andet år, når familiejulen bliver holdt der!!). Min far røg pibe, men ude på terrassen.
Han døde desværre sidste år - netop af rygerlunger. Forfærdeligt at være vidne til.
Jeg er fuldstændig enig med dig! Og det er problemet med rygning, at den last skader andres helbred direkte. Men spørgsmålet er bare, hvad man kan gøre ved det. For der ér en gruppe, som konsekvent ikke vil høre/tro på, at det er skadeligt, men heldigvis er de fleste idag da vidende om det og sørger for at beskytte deres børn. Nu kender jeg næsten ingen, der ryger længere, men de der gør, ryger ikke engang indenfor i deres eget hjem, også selvom der ikke er børn.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 08:06   #35
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg er fuldstændig enig med dig! Og det er problemet med rygning, at den last skader andres helbred direkte. Men spørgsmålet er bare, hvad man kan gøre ved det. For der ér en gruppe, som konsekvent ikke vil høre/tro på, at det er skadeligt, men heldigvis er de fleste idag da vidende om det og sørger for at beskytte deres børn. Nu kender jeg næsten ingen, der ryger længere, men de der gør, ryger ikke engang indenfor i deres eget hjem, også selvom der ikke er børn.
Sådan er min storebror og svigerinde - altså de vil/kan ikke se, at det kan skade andre. Selvom de har en søn, der er født alt for tidligt og en anden der også fejler lidt (de er begge voksne nu).
Nu er det så bare et problem for os at besøge dem, da vi også har en præmatur søn, der SLET ikke kan tåle røg (at jeg heller ikke kan, det er en anden ting), men de kan slet ikke se, at de måske lige skulle gå på terrassen, mens vi er der.

Den ene jul, vi var hjemme, hvor de skulle holde det (i mine forældres gamle hus), der havde vores søn 14 dage forinden været indlagt med blå blink pga. hans vejrtrækning (eller dvs. manglen på samme!), og det vidste de godt. Alligevel stod de og nærmest røg os op i hovedet, da vi kom - og de blev nærmest helt sure, da vi spurgte om de ikke godt ville gå ud og ryge.

Kun hvis vi be'r om det, gør de det under protester!!
"Heldigvis" bor vi langt fra dem, så der er kun sjældne besøg.

Men ellers kender vi også flere rygere, der er begyndt at gå udenfor.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 01:48   #36
Tmassen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tmassen er ny på vejen
Først, Jeg HADER røg, jeg fatter ikke folk der føler de har brug for sådan noget ****. Det kommer sikkert ikke som en overraskelse, men jeg er ikke læge, og forholder mig derfor ydmygt til de informationer jeg modtager omkring tobakkens skader. På netdoktoren er ca. 2/3 dele af alle kræft sygdomme listet med rygning som årsag nummer 1. Igen, jeg er ikke læge så jeg ved ikke om det passer, men indtil andet er bevidst, er det sådan jeg forholder mig.

Rent praktisk burde det være helt ulovligt at sælge tobak, om folk dyrke en tobaks plante i drivhuset og ruller sig en cigar skal jeg ikke være herre over, men jeg vil ikke udsættes for passiv røg, hverken i byen, i skoven eller nogen som helst andre steder. Jeg vil også meget gerne være fri for at se ekspedienter lange gift over disken til alle med en 20'er i lomme og et liv at spilde.

-hvis tobakken blev forsøgt lanceret i Danmark i dag, med den viden vi har om tobak i dag, ville den uden tvivl være på samme liste som hash,coke,speed og alt det andet **** folk fylder sig med.

At man så anderledes på røg og graviditet i 70erne er på grund af uvidenhed og ikke mangel på respekt og ansvar, det tror jeg i hvert fald. Der er tale om et andet menneskes liv, og ikke en situation hvor det er muligt at A B teste, ingen kan sige om det havde været bedre hvis de havde røget som gravid, det er en personlig vurdering i et enestående tilfælde.

At ryge som gravid i dag, mor eller far, er usselt, svagt og respektløst

At ryge i nærheden af andre, børn eller voksne, er usselt, svagt og respektløst

Det er blevet påvist at farlige partikler fra bare 2 cigaretter, er nok til man i de fleste lejeboliger kan måle disse partikler, så slev om du gør nok så meget for at undgå giften, bliver du alligevel skadet hvis din underbo eller genbo vælger at tage sit eget live over en årrække.
Tmassen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Graviditet ping Spørgsmål ang fleksjob 1 10-06-2013 15:54
Syg+graviditet.. Mejer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 11-01-2012 15:28
Prøvetid/graviditet maltheemily Spørgsmål ang fleksjob 3 02-03-2011 21:05
Rygning StonesTM Dit og Dat 18 23-09-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension