K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 13:16   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
Den nye FTP reform er kun ren penge besparelse og INTET ANDET....

Vi tager et eksempel her: Et ungt menneske på 25 år, som står psykisk syg i dag og som under de GAMLE (NUVÆRENDE) regler ville få tilkendt FTP. Skal så med de nye regler, på en sikkert lavere sats , og vente i MANGE tilfælde 15 års marridt med mislykkedes resource forløb og pres, før de som 40 årig kan få FTP uden kontrol og mere unødvendigt kontakt med systemet.

Resultat eksempel: 15 år x 12 måneder = 180 måneder total

180 måneder med en besparelse på 2000 kr ekspempelvis pr måned.

180x2000 kr = 360000 kr pr person.

Så vil der selvfølgelig være nogle udgifter for komunen, da der skal tilknyttes en enkelt sagsbehandler i løbet af forløbet, men som vi kender det. Så kan den ene sagsbehandler jo nok håndtere 30-40 mennesker.

Kan i begynde at se regne stykket for jer ?
Kæmpe besparrelse i kroner, og en masse mennesker som yderligere presses af systemet, og som ikke får ro til at pleje deres sygedomme...

Jeg føler sku med de unge mennesker som kommer til at stå i disse situationer, og får sådan et ****e liv.
Og det er lavet af en rød regering, VOR HERRE BEVARES...
Ja. du har desværre ret, hans.

Disse såkaldte udviklingsforløb, gad vide, hvad de kommer til at indeholde?
Jeg mener, at have læst at 'de unge' får ca. 35.000 til disse forløb.
Hvis det er sandt, kan selv jeg regne ud, hvor mange møder eller 'kurser', det bliver til.

Nok noget med 'lær at leve med din angst'.
Lyder nemmere sagt end gjort, især når man er under pres og økonomien ikke er der.
Den blå regering brugte 10! milliarder på forgæves at aktivere de svageste borgere.
Det bliver der sg ikke snakket om

Jeg har en superpsykiater.
Han er 70 år og er egentlig gået på pension, men har en dag om ugen, hvor jeg er en af de heldige, som han har behodt.
Han udtrykker stor bekymring, for alle under 40 år med psykiske lidelser.
Hvor er det meget, meget sørgeligt at det sker og jeg tænker, at disse politikkere, ikke ved og forstår, hvor svær en psykisk lidelse kan være og reelt er.

Jeg synes, at det er beskæmmende, det som de har vedtaget og jeg tror, at det kommer til at gå helt galt med den reform
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 13:50   #12
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Man skal i disse reformtider huske på , at der et ganske unge umodne mennesker der sidder i regeringen og er med til, at disse reformer er vedtaget - for den brede befolknings bedste - de har dårligt nok selv smidt studenterhuen og nået den alder hvor sygdom/ulykker kan komme på tale .

Så det har måske ved eftertanke været , klog politik at få de de ganske unge arbejds/livsumodne mennesker - der ingen forstand har på hvordan livet kan forme sig uden at man selv er herre over situation til at beslutte hvordan livet skal leves for syge danskere fremover . - De har med et kuglepennestrøg formet fremtidens velfærdssamfund. UDEN AT SKAMME SIG - se blot hvordan SF banker sine medlemmer på plads hvis de er uenige.

De har jo flot bevist at der er ingen kære mor - det er økonomien i landet der har første prioritet - ingen velfærd for medmennesker gælder her .
Det skal kunne betale sig at arbejde - det vil reformerne de har skrevet under på bevise - sir de.

Godt gået af folkestyrets overherrer.

Jeg gruer for mine børn og børnebørn fremtid, skulle det ske at de blir udsat for arbejdsulykker( hvilket den ene er - men endnu ikke er i systemet grundet forværring) , trafikulykker, eller blot bliver ramt af kroniske sygdomme som de ikke selv er herre over.
Jeg er dybt bekymret for deres fremtid i reformland Danmark
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 14:14   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Er enig med Hans. Det er en spareøvelse.

Som jeg skrev i en anden tråd, så tror jeg endnu et formål med reformen - og specielt fleks med lavt timeantal - udelukkende er at øge arbejdsudbuddet. Flekserne med lavt timetal kommer dermed til at fungere som lønpressere og intet andet...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:06   #14
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser

Flekserne med lavt timetal kommer dermed til at fungere som lønpressere og intet andet...
Øhh hvordan skulle det gå til - jeg forestiller mig i det mindste at der skal udbetales overenskomstmæssig mindste timeløn som det sker i dag , alt efter hvad folk kan levere af arbejdstimer - og som supplement skal der udbetales ledighedsydelse/kontanthjælp hvor satserne stadig er gældende.

Tjener du f.eks. 13.000,- i bruttoløn pr. måned - vil der som satserne er i dag ikke blive udbetalt en krone i ydelse, da du har tjent over kontanthjælpsgrænsen - på kr. 10.300,- for enlige på trods af at dit netto rådighedsbeløb kun er 9.500 - Måske er du så heldig at du blir bevilliget hjælp til et buskort som tak for sin indsats.)
Så det er en ren spareøvelse der fremover vil berøre ledige fleksjobbernes "forhenværende " aflønningsform .

Jeg har intet sted set omtalt at reglerne for udbetaling af supplerende kontanthjælp vil blive ændret. For mig eget vedkommende er jeg over 60,5 år og dømt til kontanthjælp som ydelse hvis jeg tjener under grænsen for modtagelse af ydelsen..

DVS. tjener du over brutto kontanthjælpssatsen - for en måneds arbejde - skal du klare dig for det nettobeløb du får udbetalt.
Er din bruttoløn mindre - kan du håbe på at få suppleret op til ledighedsydelsen eller kontanthjælpssatsen som den er i dag .-( Åhh hvilken gå med hatten i hånden hver måned - mentalitet der er blevet vedtaget. )

Endnu mer administration, med månedlige skemaer/lønsedler der beviser hvilke bruttoløn der er opnået.Det er jo målet at alle skal levere mere en man tror man kan levere. og dermed tjene på det -
Fleksjobbere blir vel som nu , ansat under andre regler. -også fremover.

endnu en spareøvelse, der sammen med skattereformen vil udgøre en pæn del af den sum der skal overføres til andre formål.

Sikke en fremtid for kommende arbejdende fleksjobbere - Hvor er det sørgerligt.

Sidst redigeret af maruus; 01-07-2012 kl. 15:12.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:20   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det er som jeg husker det fra samfundsøkonomitimerne. Er arbejdsudbuddet højt, kan lønnen presses, fordi flere kæmper om jobbene. Og lavere løn = bedre konkurrenceevne for virksomhederne = gang i hjulene igen... Ved så godt, at fleksere med fx to timers arbejdstid ikke kan overtage et job på 37 timer. Men det er det psykologiske i det, når arbejdsudbuddet er højt. Men korrigeres gerne

Mht den overenskomstmæssige løn, så har Hejdien lagt link ind om forsøg på at presse fagbevægelserne til at acceptere, at overenskomsterne kan fraviges for fleksjobbere: http://www.k10.dk/showthread.php?t=23355
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:24   #16
Tudozani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2012
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 23
Styrke: 13
Tudozani er ny på vejen
Nogen der kan hjælpe:

Jeg er fx blevet indstillet til førtidspension af min sagsbehandler. Lægerne mener ikke at der er yderligere behandlingsmuligheder og arbejdsprøvning vil være kontraindiceret. Kommunens lægekonsulent er enig, og min sag vil blive forelagt pensionsnævnet til august. Kan jeg nu risikere at de vil prøve at trække det i langdrag så jeg slet ikke kan få pension? Eller er jeg kommet så langt i udredningen så de nye regler ikke vil påvirke min sag?
Tudozani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:25   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Når man nu(med ny reform) kan få fleksjob, ned til 2 timer ugentlig, er det jo logisk at man IKKE kan få en førtidspension, medmindre der INGEN arbejdsevne er overhovedet.

Folk får jo IKKE valget. det kommer til at være fleks, ned til 2timer.

Førtidspension, hvis du har mindre.

Husk at de på den gamle, altså før 2003, førtidspension, bliver kommunen refunderet med 50%.

De på den gældende førtidspension, får kommunen refunderet 35%.

Den ny, bliver med refusion på 20%.

VH Popiae
Hvis du læser hele udspillet, så bliver der nu lagt op til, at læger fremover IKKE skal beskrive alt det borgeren IKKE KAN, men nu istedet KUN skal oplyse om det borgeren KAN.

Samtidig er ''adgangskravene til førtidspension'' lavet markant om nu hedder det..

''Det kan fx omfatte borgere med en betydelig nedsat funktionsevne som følge af udviklingshæmning, personer med en alvorlig hjerneskade eller en person med alvorlige lidelser, hvor de medicinske behandlingsmuligheder er udtømte eller udsigtsløse, og hvor prognosen er kort levetid, eller at sygdommen er hastigt accelererende, som det også gør sig gældende for unge under 40 år''

Det udelukker vist samtlige herinde - mig selv undertegnet, som ellers er en af de tungere.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:43   #18
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Bemærk der står for eksempel.
Men det skriger til himlen af at de ikke aner hvad de skal gøre med psykisk syge, når de skal presse arbejde ud af os
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:48   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Er der nogen der kan henvise til det sted hvor der lovbundet står, at den officielle nye grænse pr. 01.01.-2013, for tilkendelse af fleksbevilling, er 2 timer om ugen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tudozani Se meddelelser
Nogen der kan hjælpe:

Jeg er fx blevet indstillet til førtidspension af min sagsbehandler. Lægerne mener ikke at der er yderligere behandlingsmuligheder og arbejdsprøvning vil være kontraindiceret. Kommunens lægekonsulent er enig, og min sag vil blive forelagt pensionsnævnet til august. Kan jeg nu risikere at de vil prøve at trække det i langdrag så jeg slet ikke kan få pension? Eller er jeg kommet så langt i udredningen så de nye regler ikke vil påvirke min sag?

I og med at kommunernes refusion af deres udgifter til ftp pr. 01.01.2013 FALDER til 20% af den relle udgift - mod de nuværende hhv 50%35% -
er det sandsynligt at antage, at de har en kraftig interesse i, at få afsluttet IGANGVÆRENDE pensionsager hurtigst muligt
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 15:56   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Er der nogen der kan henvise til det sted hvor der lovbundet står, at den officielle nye grænse pr. 01.01.-2013, for tilkendelse af fleksbevilling, er 2 timer om ugen?
Nej, de har være så smarte, at de blot skriver ''få timer''.....dermed er der jo frit slag på alle hylder til at fortolke hvor lidt/meget det reelt er!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og opsigelse af dette ? Winnie1968 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2012 20:16
fleksjob-førtidspension kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2011 23:37
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
fra fleksjob til førtidspension garage50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2010 08:55
Fleksjob/førtidspension Muhammed Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-10-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension