K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2010, 10:09   #1
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Question TAE Forsikring og fleksjob.

Hejsa. Nu er min kære mand endelig blevet tilkendt fleksjob Næste spærgsmål er så, han har en TAE forsikring ved AP Pension (altså tab af erhvervsevne forsikring) den er privat tegnet igennem banken,og den har gennem hele forløbet kørt med ½ udbetaling da han jo arbejder 15 timer om ugen. Så vidt så godt:-) men hvad sker der så nu, når han overgår til fleksjob i stedet for revalidering? Vil forsikringen stoppe deres udbetaling eller fortsætter den uændret? Tænkte om nogen havde prøvet dette ? Mange hilsner Dorthe
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 10:15   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Dorte,

Jeg har selv en TAE det kommer til udbetaling i månedlige ydelser, sålænge min erhvervsevne er under 50 % og det er så lige meget om hvad jeg er på. Kh, Ftp, eller fleksjob.

Mit pensionsselskab skrev til mig på et tidspunkt om betingelserne for udbetaling som flg:

"Vedrørende dit spørgsmål til vores støtte i tilfælde af førtidspension m. skånejob eller fleksjob kan jeg oplyse dig følgende:

Betingelserne for, at der kan bevilges udbetaling af forsikringsydelse er, at der foreligger en lægelig dokumentation for, at din generelle erhvervsevne af helbredsmæssige årsager er nedsat med mindst 50%."


Men det kommer selvfølgelig an på hvordan din mands forsikring er sammensat, du siger ½ udbetaling ved 15 time. Hmmm... så er det måske ikke helt det samme ?
Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 23-02-2010 kl. 10:18.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 10:22   #3
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Dorte,

Jeg har selv en TAE det kommer til udbetaling i månedlige ydelser, sålænge min erhvervsevne er under 50 % og det er så lige meget om hvad jeg er på. Kh, Ftp, eller fleksjob.

Mit pensionsselskab skrev til mig på et tidspunkt om betingelserne for udbetaling som flg:

"Vedrørende dit spørgsmål til vores støtte i tilfælde af førtidspension m. skånejob eller fleksjob kan jeg oplyse dig følgende:

Betingelserne for, at der kan bevilges udbetaling af forsikringsydelse er, at der foreligger en lægelig dokumentation for, at din generelle erhvervsevne af helbredsmæssige årsager er nedsat med mindst 50%."


Men det kommer selvfølgelig an på hvordan din mands forsikring er sammensat, du siger ½ udbetaling ved 15 time. Hmmm... så er det måske ikke helt det samme ?
Kh. EE
Hejsa..
Nej jeg ved ikke om det er det samme så men min mands arebjdsevne er jo også nedsat med ihvertfald 50% når han kun kan arbejde 15 timer om ugen ville jeg mene, og tror da så det er derfor de udbetaler halv og ikke hel til ham. Men hva ved jeg:-) åhh hvor jeg synes det er svært alle de regler...
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 10:34   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Dorte,

Tag fat i dem så der ikke er nogle misforståelser. Jeg havde selv en helbredssikring, hvor jeg vævede frem og tilbage og ikke turde stille de "rigtige spørgsmål, men gør det og gå i dybden med det hvis I mener de har uret. Dog er pensionsselskaberne ofte gode til at rådgive omkring deres ydelser og regler.

Det er vigtigt at få afklaret ydelserne og smide de rigtige kort på bordet, så man ikke skal betale noget tilbage eller går glip af noget for den sag skyld.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 11:47   #5
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Hej Dorthe

Jeg vil også anbefale dig, at ringe og snakke med pensionsselskabet, da det er meget forskelligt hvordan man ser på at have fleksjob. Min mand har 3 pensionsordninger og de har 3 forskellige regler med hensyn til fleksjob og udbetaling. Den ene stopper, og de 2 andre ville måske udbetale halv ydelse.

Synes faktisk de er søde til at hjælpe en hos selskaberne, er faktisk blevet meget positivt overrasket over deres hjælpsomhed og venlighed.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade / Fleksjob / Forsikring Roni Alt det andet 4 23-09-2013 11:11
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
forsikring ved fleksjob lisgb Spørgsmål ang fleksjob 5 18-03-2010 17:17
TAE forsikring og fleksjob. dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2010 14:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension