K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2014, 01:32   #1371
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Min evod med tank, der er lavet til hinanden kan jeg bare ikke få til at holde op med at smage brændt. Det er godt nok ved at gå mig på nu, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at stoppe det. Det hele er sprit nyt med ny brænder osv
Hvis de gode råd fra web og Helene ikke virker, kan der være rester af fedt og olie fra produktionen der sidder på coil og væge i så fald forsvinder den brændte smag hurtigt...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 01:34   #1372
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Hvis de gode råd fra web og Helene ikke virker, kan der være rester af fedt og olie fra produktionen der sidder på coil og væge i så fald forsvinder den brændte smag hurtigt...
Jeps, den der maskin-smag kan godt vare en god tanks tid
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 01:48   #1373
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeps, den der maskin-smag kan godt vare en god tanks tid
Hvis man lige giver en ny coil 10-15 sekunders dryburn, (husk at skru lidt ned for V eller W) inden man hælder væske på, fordamper hvad der måtter være af snavs...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 08:37   #1374
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Det er rigtigt som web siger at din væge får for lidt væske, prøv at vride den gummihætte lidt op som sider over vægen, på nogle evod coil sider der også en gummipakning

under selve vægen og den kan du bare fjerne( ikke den gummipakning ved gevind )

jeg koger altid min coil inden brug for som jh siger så kan der side olie,fedt eller andet på vægerne og det smager ikke godt...
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 10:16   #1375
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husker særdeles problemet fra de gamle CE4'ere, dem hvor man ikke kunne tage coilen ud og man var mere eller mindre tvunget til at dampe sig ud af den der frygtelige smag, yyrrkkkk........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 10:55   #1376
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ja fy for S.... det smagte frygteligt.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 11:00   #1377
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for alle svar

Jeg vil lige vise det evod sæt jeg har, for på sætter der er der ikke muligt at justere hverken volt eller watt.

http://www.vape4you.dk/Kanger_Evod_B...8_9853100.aspx

http://www.vape4you.dk/Evod_Batterie..._10901257.aspx


Jeg ville lige kort igår prøve den på min SVD, og der lavede den som JH skriver en dry burn, da jeg skulle justere volt og watt til den. Og efter det så smagte den bare rigtig af bæ, og jeg kunne ikke få den brændte smag væk igen.

Normalt når jeg sætter en ny brænder i, så smager den godt. Det er som regel først efter en halv til en hel dag, at den begynder at smage grimt brændt. Også kan jeg bare ikke få smagen væk igen

Helene jeg har ikke ser videoen, men får den lige set

Mand koger du dem virkelig, altså så de ligger i en gryde med kogende vand?

Web når du rengøre coils, koger du dem også eller bliver se lagt i varm vand?

Jeg kom lige i tanke om, at der har vel noget at betyde, om det er 1.8 eller 2.1-2.4 ohm til sådan et lille alm evod bat, uden variabel volt ?
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 14:41   #1378
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Trex det kan også godt være du har fået en 'smutter' nogen gange kan man godt være uheldig at få en coil/hoved, der er dårlig fra første hiv, og uanset hvad man gør, så kan den ikke reddes og må kasseres - alt efter om den er nyindkøbt, plejer man at kunne få den returneret.......

Det er en af de ting der kan ske..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 15:41   #1379
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg renser mine coils under alm rindende varmt vand...med en iclear30S kan man ikke rigtigt komme ind til vægerne...da de sidder inden i et metalrør...

Så holder dem bare under det rindende varme vand et stykke tid....og det virker fint for man kan se at vægerne bliver helt hvis igen...og så tørbrænder jeg dem...og fjerner lidt det skidt der kommer af metaltråden..

Din evod...nu har jeg undersøgt det...og det er som jeg tænkte....den får ikke nok væske...

Jeg havde samme problem med mine coils til min protank 2...

Fabrikanterne har for vane at lægge et par løse væger oven på selve coilen...inden de lukke med den lille skorsten...

Men det er nok meget nemmere at se forklaringen her http://www.vapegeek.com/2013/07/faq-...i-doing-wrong/



Du kan se på det billede hvordan du skal gøre det...først pille den lille skorsten af og så pille de løse væger ud...enten en eller dem begge...

Så sætte den lille skorsten på og så skal du bare se hvordan der kommer liv i den...

Vil du se hvordan man skiller toppe af din evod kan du se det her http://youtu.be/hdl7glHoHkU?t=3m

Videoen er af hvordan man bygger sin egen coil...og det er jo ikke det du skal...men bare lige se hvordan man skille toppen af den så du kan komme ned til de løse væger..

Man føler virkelig at det er en helt anden tank bagefter...

Jeg er ret sikker på at dette er dit problem...at din coils ikke får nok væske....så prøv med en af dem der allerede smager brændt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 16:24   #1380
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for svar

Okay det er sgu ikke helt plug and play, når man skal dampe. Men skal nok få det luret af for gider ikke i smøgerne,når damp grejet kikser.

Helene: jeg har pt 5 stk coils liggende, der ikke en gang har holdt en dag. Dem får den lokale pusher smidt i nakken igen, så må han tråde dem om. Men syntes faktisk de klarer sig godt normalt, den ene holdte 3 uger det syntes jeg er ganske fint.

Web: jeg takker mange gange for din research! Jeg har læst det hele igennem flere gange nu, så nu vil jeg smide en coil på operations bordet

Ps, mine indstillinger på min SVD med iclear 30s, endte med disse indstillinger.
Volt 3.8 og watt 8.0. Jeg har prøvet både med højere og lavere volt og watt, og slut resultatet er gerne det smager brændt, hvis jeg kommer væk fra den indstilling. Hvilke indstillinger er i endt ud med?

Update, jeg fik skilt den coil af, og fjernede to af de veder der nede. Fik det samlet og nu funker det bar! jeg prøvede kærestens tuttifrutti og det er noget tyndere end den tobak Royal jeg plejer at bruge, så det har nok noget nemmere ved at nå ind til coilen. Men det virker bare for der er ikke engang en snert af brændt smag så endnu en gang tusinde tak for hjælpen

Sidst redigeret af Trex; 02-03-2014 kl. 17:05. Årsag: Update
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension