K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2009, 11:57   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har klaget til borgmester en gang, og det hjalp.

Det er sikkert forskelligt fra kommune til kommune og hvilken borgmester, det er tale om............

Og som Heidien siger, så har borgmester den øverste myndighed. Det bør være deres ansvar at se på klager fra borgere, men det er ikke altid, man ser, de gør noget.

Sidst redigeret af curls; 14-11-2009 kl. 12:00.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 12:02   #12
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
ja er det nok.. men det med at sende til kommunalbestyrelsen ligeledes er da noget jeg vil gøre fremover, håber dog ikke det bliver nødvendigt. men lur mig om at det skal det sku nok med den kommune jeg bor i
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 14:38   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frklarsen ja alle burde gøre det for når der så er kommunalvalg som nu , så er der ikke den politikkere der kan sige...guuud foregår det sådan det vidste jeg ikke, det har jeg ikke fået noget at vide om ... jo du har vi skrev det til dig
  Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 18:21   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis borgmesteren ikke gør hvad en borgmester skal gøre....

Så har man altid muligheden for at klage over ham/hende....

Feks i de tilfælde hvor man slet ikke høre fra dem af....der bør man selvfølgelig klage med det samme...

Man skal klage til ombudsmanden hvis en kommune ikke gør som den skal...

Citat:
Ombudsmandens opgave er at kontrollere den offentlige forvaltning.

Du kan derfor klage til ombudsmanden over statslige og kommunale myndigheder og andre offentlige forvaltningsmyndigheder. Du vil kunne klage over disse myndigheders afgørelser og måden myndighederne har behandlet dig eller din sag på.
Man kan læse mere her om hvor man gør http://www.ombudsmanden.dk/om_at_klage/

Her kan man se hvad man kan klage over

Citat:
Hvad kan du klage over ?
Du kan klage til ombudsmanden hvis du mener at den offentlige forvaltning har tilsidesat gældende ret eller på anden måde begået fejl eller forsømmelser i forbindelse med behandlingen af din sag.

Din klage kan derfor både vedrøre en afgørelse, f.eks. et afslag på en ansøgning, og måden forvaltningen har behandlet dig eller din sag på.

Du kan også klage over sagsbehandlingstiden, det vil sige den tid det varer inden myndigheden besvarer dine breve eller meddeler dig en afgørelse.

Ombudsmanden kan endvidere tage stilling til om forvaltningen har optrådt høfligt og hensynsfuldt over for dig.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 18:41   #15
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
God info der igen igen
måske jeg bare skulle få sendt alle mine klager og div svar afsted .. men vil jo nødig heller have den merkat stemplet... brokkehoved, så syns det lidt en svær balancegang om hvorvidt og hvor meget man skal sende videre i systemet ?
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 11:19   #16
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Har også prøvet at klage til borgmesteren, men der skete intet. Hna henviste mig blot tilbage til de samme jeg havde klaget over.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan borgmesteren eller kommunalbestyrelsen gå ind i enkeltsager? phhmw Politik og Samfund 7 04-04-2023 12:22
Klager Ninis Alt det andet 3 02-09-2012 10:26
Hun klager over alt Maj-Britt Dit og Dat 10 20-05-2010 08:09
hvor klager jeg ulla31 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-12-2009 14:59
klage til borgmesteren..input søges Huldra Alt det andet 19 08-07-2009 13:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension