K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2013, 14:28   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Hjælp ang brev fra Ankestyrelsen

Jeg har idag fået brev fra Ankestyrelsen om min arbejdsskade sag, som jeg har klaget over, da den blev afvist.

De skriver, at Ankestyrelsen ikke er bundet af parternes påstande. De kan derfor behandle andre spørgsmål end det, der er klaget over.



Hvad skal jeg foretage mig her?

Jeg skal svare inden 14 dage ellers går de ud fra, at jeg ingen bemærkninger har.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 14:43   #2
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Sort snak. Der er også længere til odense end på cykel. Du må ha en snak med sagsbehandler omkring svar.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:16   #3
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Det betyder på dansk at de ikke er bundet af hvad de andre parter i sagen siger!
De kan sådan set komme frem til en hel 3 afgørelse som slet ikke ligner de forrige..
Eller med andre ord , DERES afgørelse er den gældende og så er det fuldstændig ligemeget hvad andre i sagen mener.

Håber det gav dig forståelse!?
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:50   #4
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg har idag fået brev fra Ankestyrelsen om min arbejdsskade sag, som jeg har klaget over, da den blev afvist.

De skriver, at Ankestyrelsen ikke er bundet af parternes påstande. De kan derfor behandle andre spørgsmål end det, der er klaget over.



Hvad skal jeg foretage mig her?

Jeg skal svare inden 14 dage ellers går de ud fra, at jeg ingen bemærkninger har.
Det vil sige, at de kan inddrage andre aspekter i sagen, de er således ikke bundet af grundlaget for sagen.

Et eksempel på, at man er bundet:
Hvis du fx klager over en behandling på et hospital og sender din klage til Patientombuddet, så tager POB udelukkende stilling til det, du klager over. Det kan være, at der er andet i din sag, der kunne have givet dig som klager medhold, såfremt du havde inddraget dette element i din klagesag, men POB skal udelukkende forholde sig til det indklagede.

Sidst redigeret af Jasv; 08-02-2013 kl. 15:52.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:54   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det betyder på godt dansk, at de kan tage ting op der IKKE er klaget over.


F.eks du klager over en afgørelse på 40 % men her kan de så godt tage selve skyldspørgsmålet op, så du ender med 0 kr.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 16:17   #6
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Kære Ladytass.

Jeg har netop læst din historie, - det var dog forfærdeligt, - stort kram til dig.

Er der ikke en retshjælp i din by, som du kan kontakte og få til at se på din sag. Det kan jo være, at der er forhold, som du ikke har fået inddraget i første omgang, og som der derfor er blevet set bort fra grundet den bundethed, som Ankestyrelsen ikke er pålagt.
Måske kan der komme forhold frem, som ville gøre, at du kunne få det anerkendt.

Jeg er ikke klar over, om retshjælpen er det rette sted, men her kan der sikkert komme andre på banen.

Men det at Ankestyrelsen skriver, at de kan inddrage andre aspekter og ikke er bundet af de tidligere påstande gør,at du bør få afklaret, om der er noget i din sag, der evt. mangler at komme frem.
Se venligst mit tidligere indlæg, hvor Patientombuddet er bundet af det, klager fremsender og ikke kan tage stilling til andre forhold, som der ikke er klaget over - selv om de i deres sagsbehandling kan se, at der er andet i den pågældende patientbehandling, der ikke er sket efter foreskrifterne.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev fra ankestyrelsen om op til 10 måneders sagsbehandling JRSeat Nyt fra Ankestyrelsen 17 10-11-2013 09:14
Hjælp. brev om ændring af førtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-09-2011 17:14
hjælp til formulering af brev V_Brask At søge førtidspension 3 18-08-2010 16:35
hjælp til oversættelse af brev fra sagsbehandler... jdp Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-07-2008 18:41
Hjælp - brev fra Fleksydelses kontoret..... annette Spørgsmål ang fleksjob 5 28-12-2006 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension