K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2013, 21:18   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
så jeg vil gerne høre jeres ærlige mening hvad i synes og tænker derude..det er lidt svært når det er så tæt på
Min helt ærlige mening er, at i skal hjælpe pigen, og barnet, alt det i magter, men i bør ikke lade dem flytte ind hos jer (heller ikke selv om det er en helt separat bolig.

Hvis der, af en eller anden grund, går helt ged i det, så står i med et kæmpe problem.

Hvis nu kommunen går med til, at hun og barnet kan bo ved jer, men der så senere sker et eller andet, så kommunen fjerner barnet, og mor'en måske ryger på stoffer igen, så tror jeg det kan blive rigtig ubehageligt.

Og når det er en separat bolig (i modsat til en værelse med adgang til udlejers køkken og bad), så kan i ikke bare slippe af med en lejer.

For mit eget vedkommende, med min niece, da gik det op i hat og blå briller, især p.g.a. hendes mors og kærestens indblanding.
Bagefter var jeg glad for, at hun ikke var flyttet permanent over til os (vi bor på Sjælland, niecen og hendes mor bor, og boede, i Jylland).

Den biologiske arv er meget svær at være oppe imod.
Selv om pigens mor ikke vil hjælpe, så kan hun risikere, at lave meget rod for jer alle, for selvom hun ikke har været en god mor, så er hun alligevel pigens mor.
Et barn der er blevet svigtet af sin mor kan nogle gange gøre de utroligste ting i et forsøg på, at opnå mor'ens accept.

Jeg synes det er flot, at din mand er parat til, at hjælpe din niece i det omfang, men jeg tror i skal tænke jer rigtig godt om inden i evt. lader hende flytte ind. Tingene kan så nemt udvikle sig i en helt anden retning end man havde forstillet sig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 23:21   #32
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Stribe jeg sys altså I skal kæmpe for at få hende på mor-barn hjem, evt stille hende i udsigt at hvis hun klare det, vil I lade hende flytte ind... men stil lidt regler/krav op, så i ikke ender som tag selv bord. det er HENDES barn og der med også hendes hovedpine at få en hverdag til at fungere (der for kan I jo stadig godt støtte via råd og vejledning, uden at tage over)
Som LUM har skrevet ,vil jeg foreslå,hvis hun allerede fra barns ben har manglet noget hjemme fra,så kan det jo være meget svært at give det helt rigtige ud,og familieinstitusion er gode til at lære fra sig ,med hensyn til hvad og hvordan man giver sine børn det de har brug for ,de kan se hendes mangler og støtte op med lige det hun har brug for ,for at hun kan give sit barn det som det har brug for.

og de gode til at styrke forældrenes selvtillid og give dem styrke til at tro på at tingene kan lykkes,jeg kan godt vare bekymret for at i ville tage for meget over ,netop fordi i forstår så godt at det er svært for hende,med den barndom hun har haft ,med at være tilside sat-du siger også at du og din søster er så forskellige,tænker lidt om det er et mønster der går igen.

Var din søster mon den der følte sig over set da i var børn,det var bare lige en tanke,du skal ikke svare men det kan være meget svært at entre mønster,så det måske bedst at der kommer nogle ude fra til.

Det beste ville være hvis hun kommer sådan et sted før fødslen,vil jeg mene.

Jeg vil også mene at i skal sætte jer at tale om ,hvor langt i vil gå for at hjælpe hende,stoffer kan jo komme på banen igen,har i tænkt den tanke og talt om evt tilbagefald.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-02-2013 kl. 23:25.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 09:08   #33
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har set disse familie huse Nordly Videbæk, nu skal man jo huskw at de arbejder ikke for forælderne men for kommunen, det er meget svært, at få lavet sine papir om i det komunale system.

Nårr en mor/far kommer sådan at sted har de alerede fået papir på dem, så de skla både kæmpe med det, at vende sig til, at blive forælder og være et fremmet sted samtidig skal. de kæmpe for, at bevise at de har forandtet sig

Vi ved alle her på k10. hvor svært det er at få rettet noget ivores papir, når det er skrevet, så tror endelig iikke at disse huse bare er lykken.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 09:15   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er også hundredevis af private, der findes altså ikke kun Nordly Videbæk (eller hvad du siger de hedder), der er mange muligheder i dag. Og rigtig mange familier er super glade for tilbudet og kommer ud på den anden side, som en rigtig glad og stærk familie.
Det behøver ikke være så sort og negativt alt sammen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 09:30   #35
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selvfølig gør det ikke det, det jeg vil have frem er, de er ansat af kommunen, de får forældernes papir før de kommer på hjemmet.


og så er det kun mennesker, jeg så en dag en kom forbi min bror og sage sådan skal du ikke løfte hende, det skal være sådan og 3meter møte han en anden ansat, som rettet ham tilbage til den 1 måde..
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 09:35   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- jamen der det ikke også meget logisk?

De bliver da nødt til at vide hvad det er for et menneske der kommer, hvad baggrunden er, så de kan hjælpe familien så godt som muligt.
Så det lyder da ganske betryggende, at de får sendt sagen INDEN familien kommer, så det er klædt godt på til at modtage den lille familie.

Vi ved jo selv hvor galt det går, når vores sagsbehandler ikke er forbedret, ikke har læst vores papirer og bare sidder og slynger noget ud.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 10:37   #37
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det er ikke logisk, det betyder man er dømt før man starter, det ved hvor man har haft problemer, du ved selv når kommunen har en ide, hvor svært det er ,at få lavet det om.

Det burde være sådan når man sarter sådan et sted, er man et rent stykkke papir, så kan man se hvad man kan klarer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:09   #38
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Min helt ærlige mening er at jeg synes det lyder til at i ved hvad i har med at gøre! Jeg tager hatten af for at i vil hjælpe pigen, og mener at det er så godt at i vil tage over hvor hendes egen mor har svigtet! Det har en pige som hende brug for hvis hun skal godt videre i sit liv. Bliver en sårbar pige som hende tabt nu, er der større risiko for at det bliver for altid. Det er jo ikke til at holde ud at tænke på!

Hvad angår lejligheden, så mener jeg helt ærligt at det er kun jer selv der kan vide om det er en god ide. Vi kan alle sammen komme med en masse tanker og råd, men i sidste ende er det JER der skal vide om det er det rigtige!

Alle de kommentarer med at alt muligt kan gå galt hvis der sker jer noget det synes jeg er lidt unødig snak på en måde. For jeg tænker at kommunen under ingen omstændigheder vil "give slip" på pigen før de kan se at hu står på EGNE ben sammen med det nye barn.

Grunden til jeg mener det er unødig snak er at vi alle er underlagt tid og tilfælde og vi kan alle gå bort så netværket ryger eller lignende. Min x mand døde som 35 årig uventet og så står man med 2 børn uden far og ret alene om alt hvad der hedder børn. Det kan man ikke planlægge sig ud af. Nuvel, tanker om HVAD man ville stille op i en tænkelig situation er da okay, man skal være forudseende, men mener ikke det har noget med denne sag at gøre, mere end med enhver families almindelige situation.

Det bliver spændende at se hvad der sker til det møde, håber det bedste, både for jer, men så sandelig også for den unge pige og hendes baby i maven

PS. Prævention svigt sker i alle aldre og i alle sociale lag! Jeg synes det er lidt strengt at sige at det er lige med uansvarlighed. Og synes der er rigeligt med aborter som kunne være endt i bortadoption i stedet for!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:31   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg har set disse familie huse Nordly Videbæk, nu skal man jo huskw at de arbejder ikke for forælderne men for kommunen, det er meget svært, at få lavet sine papir om i det komunale system..
Jeg tror, at kommunerne vil gøre hvad de kan, for at få sådan en lille familie til at fungere ordentligt, om ikke andet, så af økonomiske årsager.

Vi ved jo alle sammen, at det koster kassen, at anbringe et barn uden for hjemmet, så det vil jo være langt billigere for en kommune, hvis den kan undgå denne løsning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange er berørt af fjernelse af tilskud til meget stærk smertestillende medicin lillespir Alt det andet 4 23-04-2013 19:33
søger nogle der har haft en vellykket ,"fjernelse af Karpeltunnelsyndrom" c.l.e.o. Alt det andet 33 18-09-2012 21:47
Slå et slag for fjernelse af gensidig forsørgerpligt. Sannepil Politik og Samfund 40 29-08-2012 08:56
De unge mødre, og fjernelse af børn. Indiansummer Politik og Samfund 24 12-04-2012 19:10
fjernelse af varigshedbegrænsningen?? imzadi Politik og Samfund 4 16-01-2012 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension