K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2013, 14:46   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Speciallægen gør jo også tilstanden til en midlertidig tilstand, ved netop at skrive IMIDLERTID om den nuværende situation - og MODERAT nedsat på sigt.....

Tro mig, når det glæder speciallægeerklæringer, så ved jeg 110% hvordan de VIL blive fortolket.

Det er så meget muligt tilstanden vil føre til en varig situation. Her ville det så have klædt speciallægen, at undlade tesen 'moderat nedsat' på sigt, og i stedet henvise til, at der er tale om en varig dysfunktion, som jo ville have lukket diskussionen pr omgående.

Som jeg har skrevet mange gange herinde, så er speciallæger ALT for dårlige til at skrive erklæringer der er skarpe og utvetydige.....desværre. Lægekonsulenterne får ofte alt for megen råderum på baggrund af de der vage erklæringer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 16:45   #12
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej Popiae
Tak for ideen. Vi har faktisk haft møde med Borgerservice, der erkender at forskellen mellem speciallægen og jobcenterets lægekonsulent, ser en anelse underligt ud, og bør efterfølges.

Og ja - vi er i gang med at klage til kommunen, herunder også borgmesteren.
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 16:56   #13
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Håber at du er enig med mig i at en "moderat nedsat funktionsevne" på sigt vel er en anelse mere varig end "nuværende ikke eksisterende"

Jeg opfatter at i lægekonsulentens udlægning er mulighed for forbedring; men det er en fortsat situation når funktionsevnen vil være moderat på sigt.

Interessant må det også være at lægekonsulentens udlægning er identisk med speciallægens - med undtagelse af en enkel sætning indeholdende eet enkelt ord "for nuværende".

Og en helt anden ting: Hvad er det der gør at lægekonsulentens udtalelse skal tages for gode varer, i sær når fortolkningen udelukkende går i kommunens retning.
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 18:12   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Håber at du er enig med mig i at en "moderat nedsat funktionsevne" på sigt vel er en anelse mere varig end "nuværende ikke eksisterende"

Det er fordi speciallægen skal svare på to ting - hvordan er situationen nu (nuværende status!) OG hvordan forventes det at skride frem over tid - speciallægen svarer også på begge ting.

Jeg opfatter at i lægekonsulentens udlægning er mulighed for forbedring; men det er en fortsat situation når funktionsevnen vil være moderat på sigt.

Her kommer det interessante - lægekonsulenten svarer jo på sagsbehandlerens spørgsmål, og her er det ganske normal parksis at sagsbehandleren gerne vil vide hvad nuværende status er - hertil svare lægekonsulenten, at ''"Funktionsevnen er for nuværende ikke eksisterende pga svær dysfunktion." Lægekonsulenten skriver jo hverken mere eller mindre. Men forholder sig til fakta.

Interessant må det også være at lægekonsulentens udlægning er identisk med speciallægens - med undtagelse af en enkel sætning indeholdende eet enkelt ord "for nuværende".

Så længe lægekonsulenten er enig med speciallægen, så er alt jo som det skal være. Lægekonsulenterne har også altid været enige med mine speciallæger - de fleste af deres udtalelser er faktisk copy-pasted direkte fra speciallægeerklæringerne, så enig har de været. Selv i min ressourceprofil har sagsbehandleren copy-pastet fra enten lægekonsulent eller speciallæge. Måske for at lette arbejdet

Og en helt anden ting: Hvad er det der gør at lægekonsulentens udtalelse skal tages for gode varer, i sær når fortolkningen udelukkende går i kommunens retning.
Jo, men nu har du jo også kun smidt en enkelt sætning ind i kampen - en sag plejer jo at være meget mere omfattende, det er jo ikke så meget de enkelte sætninger man skal hænge sig i, men helheden. Hvad står der før sætningen, hvad står der efter - hvordan er helhedsindtrykket osv. Nu må du heller ikke glemme, at der er omkring 450.000 førtidspensionister, så lægekonuslenterne må jo også gøre noget rigtigt (og mod kommunens interesser) - hvis man skal sætte det lidt på spidsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 18:50   #15
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Okay - men helt ærligt. Når nu du forsvarer lægekonsulenten, hvad er det så der gør at speciallægens udtalelse fylder ca. 4 x A€ sider, og lægekonsulentens fylder ca. 10 linier, der som sagt er copy-pasted. Herunder en decideret ændring af speciallægens ord, der giver SB'erne et helt andet udgangspunkt for arbejdet med min veninde.

Fordi en lægekonsulent 'springer over hvor gærdet er lavest' i sit arbejde omkring klienten, kan der vel ikke sættes lighedstegn med en undskyldning om at der er 450000 det omhandler.

For trods alt er det jo mennesker det handler om, så copy-paste i en lægelig udtalelse er vel i og for sig ikke i orden, eller er den 'dårlige' kvalitet bare OK??
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 19:43   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ønsker dig al held og lykke med klagen, håber det falder ud til jeres fordel.

Orker ikke mere.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 00:44   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Hej LUM
Tak for hjælpen, bare kanon.
Imidlertid har jeg undergennemgang af aktindsigten fundet at en konklusionen fra Speciallægeudtalelse er blevet radikalt ændret af lægekonsulenten:

Speciallægeerklæringen ordlyd:
"Patienten er imidlertid så dysfungerende, at man ikke kan forvente at genskabe funktionsevnen. Patienten vil også på sigt have en moderat nedsat funktionsevne..."

Lægekonsulentens ordlyd:
"Funktionsevnen er for nuværende ikke eksisterende pga svær dysfunktion."

Er det normalt tilladt at lægekonsulenten ændrer lægelige konklusioner???
Og ikke mindst hvad kan man gøre ved det???

Håber på jeres kommentarer
Sb har bedt lægekonsulenten om en vurdering af sagen.

Lægekonsulenten bestemmer ingenting, heller ikke vedr. afgørelser i sagen.

Og sb bestemmer selv, hvor meget han/hun vil rette sig efter det, som lægekonsulenten skriver.

Derfor vil jeg mene, at du/i bør skrive til sb, at i er blevet opmærksomme på en fejl i lægekonsulentens "oversættelse".
Beskriv fejlen, og skriv at i forventer, at dette notat lægges i sagen.

Hvis der så på et tidspunkt træffes en afgørelse, som læner sig op af lægekonsulentens udtalelse, vil i kunne påpege, at i har gjort opmærksom på fejlen tidligere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fys behandling nielsen69 Alt det andet 8 10-05-2012 18:54
Positiv/negativ indstilling til FP jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 31-01-2012 21:27
Negativ hobby4me Alt det andet 4 23-10-2010 12:09
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Kan giftemål have negativ effekt på ansøgning af førtidspension? Tisama Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 10-11-2009 20:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension