K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2010, 18:25   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nu er jeg endnu en gang irriterende, men...

Jeg må altså sige, at din jagen efter en uddannelse med det udgangspunkt at du vil have en anden økonomi end kontanthjælp er meget uholdbar.
Jeg er klar over, at du også gerne vil lære noget, men det er vist ikke faget der er hovedkraften i din søgen, når du springer fra spansk til kosmetolog bare fordi du vil skulle være på forrevalidering i et år før du kan starte på universitetet.
Jeg tror IKKE på at du får betalt en kosmetologuddannelse af den slags der tages som aftenkursus, og jeg tror slet ikke, at du får revalidering mens du tager den. Men jeg kan selvfølgelig ikke vide det...

Der findes ÉN kosmetologuddannelse der er SU-berettiget (her tænker jeg på muligheden for SU med handicaptillæg), og den koster 97.500 kr., men det er en heltidsuddannelse. . Ergo vil du ikke kunne tage den.

Hvorfor findes der mange deltidsjobs som kosmetolog? Fordi der ikke er arbejde nok til dem? I så fald er det endnu mere usandsynligt at du får revalidering, for revalidering gives kun hvis det er sandsynligt at man får arbejde efter endt uddannelse.

Har du afsøgt mulighederne for at blive revalideret til flex indenfor sygeplejeområdet? Der har du jo uddannelsen. Der er mange typer arbejde indenfor det området, og du behøver derfor ikke have et der er fysisk krævende.

Sidst redigeret af annagw; 23-09-2010 kl. 18:27.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 21:23   #12
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ja jeg er desperat for at komme ud af det her kontanthjælps******* som alle andre er!

jeg har en halv sygepleje men kan ikke klare uddannelsen da det er fuldtid og alt for hårdt. har også haft startet på diætist hvor jeg måtte stoppe igen.

har flere interesser så kunne være intereseret i flere ting/udannelser er ikke så kræsen vil bare gerne videre. det kommer til og tage 1,5-2 år på for revalidering(kontanthjælp) hvis jeg skal det med spansk for der er først kurser til foråret. og det holder jeg simpelthen ikke til psykisk er som mange andre herinde ved og gå til af den fattigdom kontanthjælp giver en. gid man dog i det mindste fik dagpenge

noget andet er at jeg har brugt næsten al min su så skal ikke på su. jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal finde på for er næsten ingen studier der er på 10-15 timer men er ca det jeg ville kunne klare højst. kan kun finde det kosmetolog men ja det får man vel heller ikke lov til.

alle ideer er kærkommende!

jeg ville også gerne på kontor men kontor elev er jo også på fuld tid.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 21:27   #13
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
noget andet er at inde på den kosmetoglogskole jeg kiggede på står der at nogen får betalt uddannelsen af kommunen.... hvis det ikke er en som mig/jer hvem er det så???
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 17:04   #14
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er total desperat
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 21:32   #15
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
har snakket med hende idag. hun syntes en universitetsuddannelse lød godt på de 10 timer men mangler to fag først som vil tage et helt år at ta og det er på forrevalidering(kontanthjælp) hvilket jeg jo gerne vil ud af æv æv men tænkte at hvis jeg fandt en uddannelse jeg kunne komme ind på med det samme ville en forrevalidering ikke være så lang

tænker kosmetolog lige nu men ved ikke om jeg får lov. det koster 45.000 nogen andre herinde der har fået uddannelser betalt.

er desuden en del deltidsjobs som kosmetolog tænker de måske ku laves om til et flex
Hej, hvorfor skal HF fagene tages som forrevalidering? De kan da tages på revalidering og være en del af den samlede plan?
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 13:43   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Undskyld, det ikke sikkert det her bliver så behageligt at læse, men sandheden er jo ilde hørt, og så kan du sås sys jeg er en dum muhe eller hvad du nu vil sys.

Jeg går ud fra det er HF fag på VUC du gerne vil tage.

For det første kan det tages hurtigere end et år jeg kan ikke huske hvad det heder, men det er langt mere selvstudium end lære tave undevisning.
Der til kan VUC altså godt fås på alm reva ydelse, jeg fik i sin tid næsten 1½ år, på fuld reva-ydelse, men som en for-reva.

Du kan ikke få Revalidering til udd´er med mindre de er SU berettiget, den ide kan du godt droppe.
Som en anden også fortæller dig, så skal det altså være et fag hvor det er til at få slevforsørgende job efter endt udd, mange kommuner har (godt nok ikke helt lovligt men bort set nu fra det) lister liggende på udd´er de giver reva til og udd´er de ikke giver reva til, ud over grundreglerne med max planlægning i 5 år (hvor de fleste kommuner siger 3) og at det SKAL være SU berettigede udd´er.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke i stedet ser af at komme i gang med fleks, for du vil alligevel ikke kunne klare et alm deltidsjob.
Det fint du ikke er kræsen og fint du gerne vil ud af KHJ, men når du vil alligevel havne på KHJ igen om x år, er det så virkelig det værd? altså du trækker kun din egen sag unødigt, og du risikere at binde dig selv på hænder og fødder, da du faktisk skriver under på at du kan klare dig selv efter endt udd, dvs at du kan risikere at lave det sådan at du gør det så godt som umuligt for dig selv at få noget som helst andet end KHJ, for du har jo skrevet under på at du ikke har brug for anden hjælp.

Eller sagt med andre ord, det du har gang i skal du virkelig virkelig passe på med, du skal være EKSTREM vågen og være sten sikker på du forstår betydningen af det du skriver under på.

I længden vil du få MEGET mere ud af at komme i gang med at afklare din lægelige situation, arbejdsprøvninger osv osv, og først der efter tage en revalidering ifb at forbedre dine muligheder for at få et fleksjob.

Du har allerede ødelagt meget for dig selv... du skriver at kommunen trækker din sag i forhold til FP... ja det ski da klart, når du SÅ tydeligt viser at du mener du kan klare dig selv, hvad pokker skal du så have FP efter?... det skal du slet ikke.

Jeg må indrømme... hvad vil du? Være selv forsørgende (hvilket du ikke kan, dvs leve af KHJ) vil du have fleks eller vil du have FP?
Din kommune er helt sikkert også forvirret, og måske har du allerede ødelagt så meget for dig selv, at de i fremtiden bliver rigtig svære at arbejde med, set i lyset af at du ikke kan klare dig selv... jo mere du fortæller dem at du kan klare selv, jo mere SKAL de gå efter at du kan det.

Du simpelthen tvunget til at tage stilling til, hvad det er du vil (kan) og så det altså det du skal køre efter, lige meget hvor desperat du er for at komme ud af KHJ.

Du skriver selv at du vil kunne klare op til 10 timer... 10 timer er altså IKKE et deltidsjob, det er IKKE selv forsørgelse, ej heller delvis, det er med meget stor sandsynlighed fleks (som for dit vedkommende vil komme til at foregå på KHJ) eller FP.

Du har altså kun en mulighed for at komme ud af KHJ; og det er at du hiver fingeren ud og ser af at få dine papirer i orden, banker din sagsbehandler oven i hovedet og forlanger at blive afklaret til en FP (der siger loven dog at du først skal afklares til fleks) Ud af KHJ kommer du IKKE på anden måde.

Ja det gør ondt men det er altså realiteten for os der ikke kan magte et alm fuldtidsjob.
Jeg ville da også helst at jeg bare kunne klare mig selv, jeg ville da også helst at jeg sad på den løn jeg fik før (der var næsten dobbelt så god som det jeg får) så var vi måske fri for at ungerne ikke kan få for mere end 100 kr i gaver, fri for at tikke mad hos mine forældre, fri for at gå rundt i genbrugstøj, fri for at forsøge at undgå at ungerne kommer til fødselsdagsfester, fri for at sige, nej til fritidsaktiviteter der koster penege, fri for rigtig rigtig mage ubehagelige ting, Måske vi endda kunne finde pengene til ferie, men sådan er det nu en gang, og vi skal trods alt ikke klage, vi har tag over hovedet og ungerne bliver mætte hver dag (det så ikke altid vi andre bliver, men skit) Vi er i en situation der gør at vi ikke kan tillade os at kræve luksus (jeg tjener jo ligesom ikke mine egne penge, og har altså ikke ret til andet end overlevelse) men i stedet må se af at få det bedste ud af situationen.
Det først i det øjeblik man ikke har til overlevelse man har noget at råbe op over... vores samfund er altså bare ikke giret til at folk der ikke kan yde arbejdsmæssigt skal leve i luksus, og jeg lover dig det bliver endnu værre nu når den nye reform kommer på plads, så kommer vi meget sikkert helt ned på kun overlevelse, og det er du altså tvunget til at se i øjnene er din fremtid.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 15:26   #17
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej

tak for dit svar.
jeg ved heller ikke om jeg kan klare 10 timer og ja lige nu er jeg nok bare desperat.
min tidligere sagsbehandler ville indstille mig til pension men så gik han på orlov og jeg fik en kvinde der slet ikke var enig. hun var også gode venner med lægekonsulenten og de to siger revalidering mhp på flex eller flere arb. prøvninger. Godt være det var dumt af mig og samarbejde og ville uddannes for ved jo reelt ikke om jeg kan klare det.men har været på kh i 1,5 år(ved godt nogen er i 20 år) men vil bare snart hellere lide og så ha råd til ordentlig mad og tandlæge.

samtidig ønsker noget i mig jo også at ta uddannelse og komme videre er kun 26 men ja kan godt være jeg skulle nægte og så bare blive smidt i arb prøvning men er bange for arb prøvninger. kan ikke sige fra og sidst skulle jeg sidde med en hjemløs og en handicappet og gennemgå den sociale lovgivning føler mig så ultimativ ussel så hellere uddannelse.

er jo også bange for flex for er jo ingen jobs på 10 timer og så forblir jeg jo på kh.

er forvirret og ved ikke hvad jeg skal gøre
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 15:46   #18
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Tænk dig rigtig godt om

Og så et lille ps. - er du overhovedet sikker på, at du kan få revalidering til en deltidsuddannelse?? Jeg blev i hvert fald i tidernes morgen oplyst om, at det skulle være en fuldtidsuddannelse for at kommunen kunne acceptere det.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 18:01   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jamen at de ikke er enige kan du jo heldigvis være ligeglad med, og så søge en 17´er i stedet for, det tvinger sagsbehandler til at tage dig alvorligt.

MEN gør det kun hvis dine papirer, er i orden, der må ikke være tvivl blandt lægerne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 08:51   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Du kan ikke få Revalidering til udd´er med mindre de er SU berettiget, den ide kan du godt droppe.
Som en anden også fortæller dig, så skal det altså være et fag hvor det er til at få slevforsørgende job efter endt udd, mange kommuner har (godt nok ikke helt lovligt men bort set nu fra det) lister liggende på udd´er de giver reva til og udd´er de ikke giver reva til, ud over grundreglerne med max planlægning i 5 år (hvor de fleste kommuner siger 3) og at det SKAL være SU berettigede udd´er.
Lige en nuancering.
Det er i princippet ikke noget i vejen for, at man kan få en uddannelse der ikke er SU berettiget på revalidering.
Men det som der er, er at det skal være en uddannelse, som efterfølgende vil gøre dig i stand til at stille dig til rådighed for arbejdsmarkedet ved en A-kasse efterfølgende (da man ikke må stille folk dårligere ift. økonomi bagefter, end de var inden uddannelsen), og her er det så, at der ikke er ret mange uddannelser, som man ikke kan få SU til, som A-kasserne anerkender.
Men det er da sket, jeg har f.eks. selv lige være med til at lave en, hvor det bare var den eneste løsning for borgeren.

Og så er det rigtigt, at kommunen skal kigge på, at det er et område med reelle jobmuligheder, det står faktisk i lovgivningen nu. Og her er f.eks. flaskehalslisten et godt redskab.

Men med alt det in mente, så skal det jo stadig være en plan, som kan få den enkelte tilbage på arbejdsmarkedet, så derfor vil man kunne opleve "sjove" og ekstra lange planer en gang imellem.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forsørgelse.. fruschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-09-2013 12:45
Kan kommunen bevillige revalidering mod delvis selvforsørgelse?/fleksjob? hune Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 07-01-2013 17:15
Enkeltydelse som forsørgelse? Mariba Alt det andet 16 26-10-2011 19:20
Forsørgelse ? majbrit c Spørgsmål ang fleksjob 3 26-10-2009 18:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension