K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 12:09   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
revalidering til delvis forsørgelse

hej

har indtil nu gået efter pension da min arbejdsevne er meget lav pga kroniske smerter. har hørt og derefter læst man kan revaliderer sig til et fleksjob (delvis selvforsørgelse) så har fundet et studie (spansk på universitetet) hvor der kun er 10 ugentlige undervisningstimer.

10 timer ville jeg måske kunne klare men tror i at kommunen vil godkende sådan en ide? kommer til og tage 4 år med enkeltfag jeg først skal have og derefter bachelor(har læst revalidering må tage max 5 år)

de har jo hele tiden på kommunen trukket tiden med den pension selvom mine lægepapirer er så stærke. er træt af den ventetid og kontanthjælp så tænker det her kunne være en ide. men det skal de nok også få ødelagt.

nogen andre derude der får revalidering mhp DELVIS selvforsørgelse?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 15:55   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
end kontanthjælp er ret risikabelt.

Du skal huske, at selvom der kun er 10 undervisningstimer så skal du læse en masse, skrive opgaver og du skal lave gruppearbejde ud over de 10 timer.

Desuden skal du jo først have din HF inden det overhovedet bliver aktuelt at kunne starte på universitet.
Har du overvejet hvad du ville bruge uddannelsen til på sigt? Når det nu er sådan en lidt fiks idé der er opstået tænker jeg, at det slet ikke er sikkert, at du om 4 år er interesseret i det...

Hvis, og jeg siger HVIS, du er helt seriøs omkring at ville påbegynde en HF, og det er realistisk, så kan det være, at SU med handicaptillæg er en mulighed. Og så kunne du måske få revalidering når HF'en er i hus. Eller få revalidering til HF'en og SU til uddannelsen... Uanset hvad, så er du nødt til at tale med din sagsbehandler om det her.

Eventuelt kan du starte med at få en aftale på et studievalgcenter og få rådgivning. De kan garanteret hjælpe dig med at få styr på alle tankerne og vurdere hvad der er muligt.

http://www.ug.dk/sitecore/content/ek...tudievalg.aspx

Hvad mener du med revalidering til delvis forsørgelse?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 18:22   #3
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej anna

jeg har en hf eksamen mangler bare at opgraderer mit spansk og historie.

de vil jo ikke give pension så noget må der da ske. ved godt 10 timer ikke er alt men måske man kan få lov ikke og arbejde i grupper (det fik min søster)) og fravær på en videregående er mere ens eget problem, ellers findes der jo selvstudie men vil jo gerne forsøge og komme lidt ud.

spansk og sprog er i det hele taget noget der er nemt og spændende for mig. har rejst i mellem og sydamerika før jeg blev syg.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 18:24   #4
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
socialrådgiveren har fortalt mig at man kan revalideres til fleks(delvis forsøgelse) når jeg sgr på revalidering står der også det er til hel eller delvis selvforsørgelse.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 18:25   #5
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
tog en halv bachelor i sygepleje før jeg blev syg, men sygepleje er alt for hårdt fysisk
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 19:58   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Man SKAL ikke revalideres til fleks, normen er at man revalideres til et helt normalt 37 timers job (selv forsørgelse, det betyder altså også deltidsjob hvis man ikke kan klare fuldtids) men det andet er muligt, man skal bare sikre sig at det står klart og tydeligt i ens sag. Dog skal du være klar over at du overgår til KHJ efter endt reva.

En revalidering må ikke PLANLÆGGES til at vare mere end 5 år, dvs der er plads til graviditet kortere sygdoms forløb ol kortere afbrydelser. En kortere afbrydelse er i øvrigt op til 6 måneder.

Normalen er at de ikke revalidere under 18 måneder og over 3 år, der med ikke sagt at 4 år ikke kan komme i hus, personligt kender jeg en der fik til 4½ år, oven i hans 3 forsøg på revalidering, så det er muligt, men svært.

Meningen med revalidering er jo at man skal kunne bruge det til et reelt arbejde efterfølgende, og ikke at man skal ravelideres bare for at komme nemmere en FP, og derfor TROR jeg altså din chance er meget begrænset, men på den anden sode hvor intet våger intet vinder og du kan jo ikke miste noget, sååå

Hvis dine papirer er i orden, og kommunen ikke sys de vil indstille til en § 18 (hvilket det ser ud til de ikke vil) hvorfor så ikke søge en § 17??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 20:25   #7
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Man SKAL ikke revalideres til fleks, normen er at man revalideres til et helt normalt 37 timers job (selv forsørgelse, det betyder altså også deltidsjob hvis man ikke kan klare fuldtids) men det andet er muligt, man skal bare sikre sig at det står klart og tydeligt i ens sag. Dog skal du være klar over at du overgår til KHJ efter endt reva.

En revalidering må ikke PLANLÆGGES til at vare mere end 5 år, dvs der er plads til graviditet kortere sygdoms forløb ol kortere afbrydelser. En kortere afbrydelse er i øvrigt op til 6 måneder.

Normalen er at de ikke revalidere under 18 måneder og over 3 år, der med ikke sagt at 4 år ikke kan komme i hus, personligt kender jeg en der fik til 4½ år, oven i hans 3 forsøg på revalidering, så det er muligt, men svært.

Meningen med revalidering er jo at man skal kunne bruge det til et reelt arbejde efterfølgende, og ikke at man skal ravelideres bare for at komme nemmere en FP, og derfor TROR jeg altså din chance er meget begrænset, men på den anden sode hvor intet våger intet vinder og du kan jo ikke miste noget, sååå

Hvis dine papirer er i orden, og kommunen ikke sys de vil indstille til en § 18 (hvilket det ser ud til de ikke vil) hvorfor så ikke søge en § 17??
Efter endt uddannelse vil man i mange tilfælde være berettiget dagpenge på dimittendsats.
Det er iøvrigt mit klare indtryk at formålet med at tildele revalidering er selvforsørgelse på normale vilkår. I hvert fald er det den besked jeg i tidernes morgen fik - men det kan jo være ændret
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 21:05   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
der står sådan på kommunens hjemmeside

Revalidering er en midlertidig hjælp, der gives til personer med begrænsninger i arbejdsevnen med henblik på, at de kan blive helt eller delvis selvforsørgende

det må da være revalidering til fleks
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 21:41   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
der står sådan på kommunens hjemmeside

Revalidering er en midlertidig hjælp, der gives til personer med begrænsninger i arbejdsevnen med henblik på, at de kan blive helt eller delvis selvforsørgende

det må da være revalidering til fleks
Niks for du er jo ikke selv forsørgende på flks, der får du jo hhv ledighedydelse, eller løntilskud, dvs det ikke penge du tjener hjem kun ved hjælp af din egen arbejdskraft, men penge du får af systemet.
Med delvist menes der deltidsjob, og evt støtte ordninger, der menes ikke kontant beløb ud af kommunekassen.

Solen reva til selv forsørgelse er normen ja, MEN man kan godt revalideres til fleks, det der mindst en her fra siden der er blevet. Det dog super vigtigt at man er opmærksom på at hvis intet andet står, regnes det som at man ikke har brug for anden hjælp efter endt reva.

Du har vist ret i at der er noget med at man kan få noget ekstra de første ... vist nok 3 måneder efter endt reva, men den del er jeg ikke inde i, og der til er det de færreste der når at skaffe sig et job inden tiden er udløbet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 14:48   #10
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
har snakket med hende idag. hun syntes en universitetsuddannelse lød godt på de 10 timer men mangler to fag først som vil tage et helt år at ta og det er på forrevalidering(kontanthjælp) hvilket jeg jo gerne vil ud af æv æv men tænkte at hvis jeg fandt en uddannelse jeg kunne komme ind på med det samme ville en forrevalidering ikke være så lang

tænker kosmetolog lige nu men ved ikke om jeg får lov. det koster 45.000 nogen andre herinde der har fået uddannelser betalt.

er desuden en del deltidsjobs som kosmetolog tænker de måske ku laves om til et flex
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forsørgelse.. fruschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-09-2013 12:45
Kan kommunen bevillige revalidering mod delvis selvforsørgelse?/fleksjob? hune Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 07-01-2013 17:15
Enkeltydelse som forsørgelse? Mariba Alt det andet 16 26-10-2011 19:20
Forsørgelse ? majbrit c Spørgsmål ang fleksjob 3 26-10-2009 18:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension