K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 19:04   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Smertepatienter mister måske tilskud

"Lægemiddelstyrelsen er i gang med at revurdere tilskudsordningerne til receptpligtig medicin. Styrelsen overvejer blandt andet at fjerne tilskuddet til en række moderne smerte-præparater.

Det vil ramme de patienter, som ikke tåler eller ikke har gavn af de gamle morfin-præparater, hårdt."

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/11/21/224143.htm

Hm..jamen, det er da klart at det er den kronisk syge borger -der i forvejen er ramt af sygdom- der skal økonomisk skal bøde for alle deres spare planer.

Gad vide, hvor meget det i sidste ende kan komme til at koste Staten i ekstra regninger når borgeren udvikler mavesår, har brug for ekstra hjemmehjælp, når det "gamle" morfin præparat ikke virker og borgeren har brug for hjælp, ekstra tandlæge regninger, osv..

Suk, jeg håber inderligt ikke at det vil være lige præcis dette de vil fjerne tilskuddet på...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 19:32   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber ikke det sker og klynger mig til kodeordet ''MÅSKE'' fjerner de det.....

Synes vitterligt de er synd for de mennesker det vil går ud over. Der er ikke noget værre end smerter og ingen mennesker burde sidde og have ondt, og hvis tilskuddet ryger og de selv skal betale, så kan de meget vel blive nødt til at forblive i deres smertehelvede....

Håber aldrig det bliver aktuelt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 01:19   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
de håber vel på at vi får så ondt at vi hopper i havnen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 15:03   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mange forandringer.....

og forskelige meninger, som smertepatienterne møder på sin vej gennem systemet gennem tiden.

Under krigen hvor der ikke fandes så meget smør var margarine meget sundt indtil der var penge i smør igen.

Prøv at læse følgende:
http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...e-mere-morfin/

"Midtjylland har sparet millioner på at bruge mere Morfin"

Forvirret?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 16:13   #5
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg håber ikke, de fjerner tilskuddet til dem, der har vist sig ikke at kunne tåle morfin, eller dem som ikke bliver smertedækket nok, men vedr. den artikel i dagens medicin, så synes jeg, det er helt fint, at man ikke pr. automatik udskriver det dyreste, hvis en billigere medicin kan gøre det. Den offentlige kasse er ikke bundløs, så hvis man får det samme gode resultat med et billigere middel, så synes jeg da, det er ganske fint!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varighedsbegrænsning måske kontanthjælp? Tilskud? Salacia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 09-08-2013 15:40
Godt nyt for smertepatienter! L.S. Politik og Samfund 16 21-04-2013 21:22
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Ny forskning om smerter - smertepatienter Ninja Politik og Samfund 7 15-07-2012 18:53
Fleksjob pulje mister måske penge helle4 Alt det andet 5 25-03-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension